Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset jotka valittavat rahanpuutetta tekevät aina lisää lapsia?

Vierailija
11.02.2016 |

Uskovaisten lisääntymisideologia tiedetään, mutta tuota tekee myös sellaiset jotka ei todellakaan ole uskovaisia.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös samaa. Yhdellä miehellä saattaa olla vaimo ja 3 "tyttöystävää" ja kaikilla on viidestä seitsemään lasta ja saavat yksinhuoltajina hyvät rahat. Mies kerää rahat itselleen ja lapset ja "vaimot"elävät köyhyydessä ja lapsia vain tehdään lisää koko ajan

Vierailija
22/32 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli eräs tuttu mamma, joka elää tuilla kahden kouluikäisen lapsensa kanssa. Asuvat ison (ei pk-seutu) kaupungin keskustassa pienessä kolmiossa. Neliöitä on jotain 60. Lapsilla on omat pienet makkarit ja äiti nukkuu olkkarissa. Raivoaa siitä, että on kohtuutonta joutua asumaan kouluikäisten kanssa noin ahtaasti, mutta mitään tukea ei isompaan asuntoon saa. Hän raukka joutuu nukkumaan olkkarissa, koska kouluikäiset tarvii omat huoneet. (kumpikin tyttöjä) Heitin, että sillä vuokralla saisi aika ison kämpän lähiöstä, mutta "kun me on niin tykätty asua täällä keskustassa". Jep, jep. Pakko asua siis kalliilla paikalla ja sitten vielä pitäisi yhteiskunnan vissiin maksaa iso kämppä sieltä. Se on oma valinta. Hän on valinnut ahtaan asumisen keskustassa väljemmän lähiöelämän sijaan.

Teki mieli kertoa kaverista, joka tekee hienoa uraa kv-yrityksessä (ei siis saa mitään tukia paitsi lapsilisän) ja asuu noin 50m2 asunnossa teininsä kanssa, koska ei rahat riitä isompaan Helsingin kantakaupungissa. Hän elää itse tienaamiensa tulojen mukaan, eikä kilju, että jonkun pitäisi tarjota hänelle ja lapselleen isompi luukku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se idioluutio etenee. Näkeehän sen että ne jotka kouluttautuu ja joilla on älyä hankkii vähemmän lapsia kuin kaikenlaiset amisjuntit.

Amisjuntit? Kerro lisää

Minä olen amiksen käynyt ja on lapsi. Ikääkin "vasta" 23v. Ikinä ei ole ollut tilillä 0€. Juon alkoholia ja tupakoin.

Joo ei ole rahaa lähteä karibialle mutta hoploppiin yms harrastuksiin kyllä

Vierailija
24/32 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa.

Vierailija
25/32 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole siitä, ettei persaukiset saisi tehdä lapsia lainkaan, mutta kun niitä pökätään liikaa ja sitten vielä pitää saada se eläinfarmi sinne paskaiseen vuokrakämppään. Kun entisiäkään lapsia ei hoideta kunnolla, niin uutta vaan kehiin. Mielummin tietysti uuden kumppanin kanssa.

Syykin on selvä. Kun elät tuilla, niin lisälapsi tarkoittaa lisärahaa. Ts. itse ei tarvi kantaa vastuuta vaan yhteiskunta kantaa vastuun taloudellisesti. Teet lapsen, saat lapsilisän, enemmän toimeentulotukea ja asumistukikin kasvaa (saa isomman kämpän). Hoitopaikkakin on ilmainen. Lapsen tulo ei vaikuta elintasoon mitenkään tai jos oikein pihistää, niin on itsellä tuhlata enemmään kaljaan ja eläimiin, kun lapsi kulkee rääsyissä ja on mummuilla hoidossa. Sen sijaan työssäkäyvälle tulee kompensaatio vain lapsilisän muodossa, joka se ei kata edes päivähoitokuluja. Muuten olemassa  olevia resursseja jaetaan isommalle porukalle. Tt-asiakkaisiin verrattuna voisi rinnastaa, että jokainen työssäkäyvä saisi tonnin lisää bruttopalkkaa lisälapsesta. Siitä rahasta maksaisi sitten melkein 300 Euroa hoitomaksuja, isompaa asuntoa ja ruokkisi lapsen. Ei tuntuisi missään. Lisää lapsia vaan, työnantaja maksaa lisäkulut!

Ja sitten vielä tietysti se, että fiksut ihmiset miettii omia voimavarojaan ja jaksamistaan kasvattajana. Ne asettaa jotain standardeja toiminalleen.

Missähän kummin kolkassa sinä elät jossa kanssaihmisesi ovat tuollaisia?

Katsos kun vähävaraisuus ei millään tavalla ole synonyymiä likaiselle kodille, hoitamattomille lapsille, kaljoittelulle, pelkästään tukien varassa elämiselle, yms.

Vähävaraisuus voi näes johtua alhaisesta palkasta, yh-vanhemman pitkäaikaisesta sairaudesta, yms.

Kirjoitat että 'persaukiset pökkäävät liikaa lapsia'. Kuka sen päättää mikä on liikaa, sinä, vai jokainen itse omalta osaltaan?

Vierailija
26/32 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se idioluutio etenee. Näkeehän sen että ne jotka kouluttautuu ja joilla on älyä hankkii vähemmän lapsia kuin kaikenlaiset amisjuntit.

Amisjuntit? Kerro lisää

Minä olen amiksen käynyt ja on lapsi. Ikääkin "vasta" 23v. Ikinä ei ole ollut tilillä 0€. Juon alkoholia ja tupakoin.

Joo ei ole rahaa lähteä karibialle mutta hoploppiin yms harrastuksiin kyllä

Täälläkin pari amisjunttia, meillä neljä lasta, vakituiset työpaikat, uudehko omakotitalo ja velaton auto. Lapset harrastaa ja itse maksetaan kaikki. Ei olla ikinä mitään tukia ruinattu, vanhempainvapaan jälkeen on töihin palattu. Niin ja kaksi koiraakin todella löytyy. Ei polteta eikä juoda, mutta varmaan pitäisi koska mehän ollaan amisjuntteja ja meillä on monta lasta.

Vierailija
27/32 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh...jos ainoastaan hyvävaraisilla olisi "lupa" hankkia lapsia, niin vähään varmaankin jäisi väkiluvun kasvu. Kyllä menisi yhteiskunta epäinhimilliseksi jos huonovaraiset eivät saisi hankkia lapsia, eivät saisi pitää kotieläimiä, ja mitä vielä lisätä listan jatkoksi? Pitäisikö heidän kulkea rääsyissä koska eihän heillä OIKEASTAAN ole varaa ostaa uusia vaatteita vanhojen ja kuluneiden tilalle? Entäs hammaslääkärissä käynti joka on niin kallista? Kai sitten köyhien pitäisi vaan nyppiä reiälliset hampaat pois, halvintahan se olisi, eikö vaan?

En mina ainakaan haluaisi sellaisessa yhteiskunnassa elää. Te ilmeisesti aivan oikeesti tarkoitatte että haluaisitte?

Mikä on nykyihmiset saanut noin julmiksi?

Julmaa on hankkia lapsia, joita ei pysty itse elättämään.

En väitä, etteikö köyhä voi hankkia lapsia mutta väitän, että kaikkea ei voi saada ja jokaisen meistä on tehtävä valintaa. Pienituloinenkin pärjää yhden lapsen kanssa mutta kun siihen lisätään viisi muuta ja neljä koiraa ja kuusi kissaa, niin ollaan jo aika kaukana mistään järkevästä toiminnasta.

Miksi minun, keskituloisen, pitäisi elättää tämän köyhän kuusi lasta ja eläintarha, kun itse en voinut tulojeni takia hankkia kuin kaksi lasta? En oleta, että kukaan muu heitä elättää, en käy käsi ojossa muiden kukkarolla enkä yritä ruinata lasteni synttäreitä tai joululahjoja muualta. Otan vastuun omasta elämästäni ja totean, että en voi valintani takia (kaksi lasta) käydä joka vuosi ulkomailla ja että koska haluan, että lapsillani on ns. hyvä lapsuus, en voi tuhlata rahojani viinaan ja tupakkaan. Tiedän, mihin ryhdyin ja kannan valinnoistani vastuun.

Kerroppa nyt oikeen tarkkaan kuinka monta köyhää tunnet jolla on kuusi lasta, neljä koiraa, kuusi kissaa, ja joka tuhlaa rahansa viinaan ja tupakkaan. REHELLISESTI nyt, kerroppa.

Vierailija
28/32 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko sinusta ,että olet heitä fiksumpi?

Vierailija
29/32 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut lapsena paljon rahaa, mutta vanhemmat kävi töissä (duunareita) ja perustarpeet oli hoidettu. Meillä ei ollut paljoa vaatteita, mutta perushyvät perusvaatteet löytyi. Ja aina siistit ja puhtaat. Eli ei tarvitse olla rikas, jos omilla tuloilla pystyy täyttämään lapsen perustarpeet. En muista muuta kaivanneenikaan. Tosin menin 15 vuotiaana töihin, kun kotona oli opetettu, että jos jotain haluaa, töitä on tehtävä. Vaikka olin siivooja, en koskaan muista kokeneeni työntekoa ikävänä. Tuomitsen kyllä ihmiset, jotka vieroksuvat töitä. En etenkään ymmärrä naisia, jotka eivät tienaa, mutta lapsia tehdään.

Vierailija
30/32 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin lehdestä joskus nyyhkytarinan perheestä, jossa isä oli ollut lomautettuna, työtön ja pätkähommissa. Äiti tietysti kotona. Sinä aikana perheeseen oli hommattu vielä kaksi lasta lisää, vaikka niitä oli jo ennestäänkin kuusi. Herää vain kysymys, että MIKSI? Eikö ne kuusi riittäneet? Kuinka monella työssäkäyvälläkään on varaa ylläpitää 8 lasta? Ei meillä ainakaan olisi. Ja jos tulotaso romahtaisi niin en missään nimessä hommaisi niitä lapsia ainakaan siinä tilanteessa enää lisää, vaan panostaisin jo olemassaolevien elättämiseen. Vähän voisi niitä lapsiakin ajatella. Ei lapsi tarvitse välttämättä etelänmatkoja jne. luksusta, mutta aikaa tarvitsee ja perusasiat. 

Vierailija
31/32 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh...jos ainoastaan hyvävaraisilla olisi "lupa" hankkia lapsia, niin vähään varmaankin jäisi väkiluvun kasvu. Kyllä menisi yhteiskunta epäinhimilliseksi jos huonovaraiset eivät saisi hankkia lapsia, eivät saisi pitää kotieläimiä, ja mitä vielä lisätä listan jatkoksi? Pitäisikö heidän kulkea rääsyissä koska eihän heillä OIKEASTAAN ole varaa ostaa uusia vaatteita vanhojen ja kuluneiden tilalle? Entäs hammaslääkärissä käynti joka on niin kallista? Kai sitten köyhien pitäisi vaan nyppiä reiälliset hampaat pois, halvintahan se olisi, eikö vaan?

En mina ainakaan haluaisi sellaisessa yhteiskunnassa elää. Te ilmeisesti aivan oikeesti tarkoitatte että haluaisitte?

Mikä on nykyihmiset saanut noin julmiksi?

Köyhät saa tehdä itse ihan miten haluaa, mutta jos itse huonontaa taloudellista tilannettaan hankkimalla lisää ruokittavia suita, eläimiä tai ihmisiä, siitä ei tarvi ruikuttaa. On sitten hiljaa jos omat valinnat ajaa köyhyyteen.

Vierailija
32/32 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kovan verotuksen ja palkan pienentämisten takia kohta niin köyhiä, ettei kelläkään ole varaa tehdä lapsia. Juuri siksi maahanmuutto on hyvä, kun saadaan valmiina riskejä, nuoria miehiä tekemään töitä ja jää yhteiskunnalta pois ne kalliit päivähoitokulut ja koulumaksut, mikä uppoaa suomalaisiin lapsiin.

Suomalaiset voivat veloina tehdä töitä ja maksaa veroja ilman häiriötekijöitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi