Harmittaa lapseni nimi niin paljon
Harmittaa, kun se sanotaan niin usein väärin. Loppuu siis e-kirjaimeen ja loppu sanotaan a-kirjaimeksi. Tuntuu, että mielenterveyteni menee, kun ajattelen että olen pilannut lapsen elämän tällä nimellä, kun kukaan ei muista sitä. Olen muutenkin helposti ahdistuva..
Kommentit (34)
Eikö häntä yleensä kutsuta vain kaksoisnimen etuosalla kuten yleensä lähes kaikkia kaksoisnimen omistajia?
No mitä sitten, mulla kaksoisvokaali lausutaan aina yhdeksi ja työkaverilla yksöisvokaali kahdeksi tyyliin ei eroteta onko Rosa vai Roosa, Nina vai Niina. Ongelma voi olla myös konsonantit Reeta vai Reetta. Itsellä kaveri kenestä en koskaan muista onko Maarit vai Maaret. Ei harmita hirveästi, ketään.
Älä ole pöhkö :). Elle on kaunis nimi.
Minun lapsellani oli sama juttu, E lopussa, mutta ihmiset lausuivat sen A -loppuisena. Nyt lapsen aikuistuttua ei samaa ongelmaa ole ollut. Lopeta nyt murehtiminen. Olisin voinut itsekin laittaa lapselleni nimen Elle, mielestäni tosi kaunis nimi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö häntä yleensä kutsuta vain kaksoisnimen etuosalla kuten yleensä lähes kaikkia kaksoisnimen omistajia?
Ei ole tähän mennessä kutsuttu, mutta voisihan sitä alkaa kutsumaan. Oikeastaan se voisi olla ihan hyvä idea, koska nimi on sen verran pitkä että jonkinlainen lempinimi siitä ehkä jossain vaiheessa kuitenkin muodostuu.
Ja me emme tätä jotenkin osanneet ajatella, vaan valitsimme vain itsemme mielestä kauneimman nimen. Itse olen aina tarkka muiden nimistä enkä osannut edes ajatella, että Elle nimen loppuna voisi tuottaa hankaluuksia. Kyseessä on vanha saamelainen nimi. ap
Meidän keskimmäisen nimi on Louise, joka siis lausutaan Luiis. Nimi toimii meillä myös testinä: jos joku ei osaa ääntää tai ymmärrä nimeä, emme pidä jatkossa yhteyksiä tähän henkilöön :)
Mun lapsen sukunimi lausutaan melkein aina väärin, niin että englanninkielisen nimen merkitys muuttuu. Olen aivan hajalla tästä, kun olen pilannut lapseni elämän täysin.
Lapsen kaverin nimi on joko Elie tai Elia, en ole vielä kertaakaan muistanut oikein :(
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi Sarianna, jota on kutsuttu koko ikä useimmiten Sarianneksi. Ihan sama minkä kielinen ihminen kyseessä, niin aina meinaa "a" korvautua "e":llä, kun yrittää lausua nimeäni. Tästä huolimatta ei ole traumoja. :)
Moi Sarkku
Vierailija kirjoitti:
Meidän keskimmäisen nimi on Louise, joka siis lausutaan Luiis. Nimi toimii meillä myös testinä: jos joku ei osaa ääntää tai ymmärrä nimeä, emme pidä jatkossa yhteyksiä tähän henkilöön :)
Sukunimikään ei varmaan ole suomalainen?
Vierailija kirjoitti:
Järkevämpi tuo lausuminen on kuin av:lla usein olevat ulkomaalaiset nimet, jotka kuitenkin lausutaan kuten kirjoitetaa. Ja sitten loukkaannutaa, jos Marien lausuu vahingossa "Marii" jne.
Vierailija kirjoitti:
Louise on todella kaunis, naisellinen nimi. Kun pikkusiskoni syntyi, äitini olisi halunnut antaa hänen nimekseen Louise, mutta vanhempani tulivat toisiin ajatuksiin juuri sen takia, että jotkut (monet) suomalaiset eivät kuitenkaan osaisi lausua sitä.
Ai Emmanuelle? Hyvä nimi, tulee muistoja mieleen....