Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi helv---- mitä tuskaa kokopäivätyö on!

Vierailija
10.02.2016 |

Kello soi 6.30 joka ainoa arkiaamu. Aamupala, kasvopesu, meikki, vaatteet päälle. 7.15 bussiin ja vähän ennen kahdeksaa työpaikalla. Siellä sitten paikasta toiseen juoksemista, kunnes 16.00 pääsee lähtemään. Kotona n. 16.45, ruuanlaittoon n. 30-45 min tai edellisen päivän ruuan lämmitys. Joskus kuuden aikaan on syönyt ja sitten alkaa "vapaa-aika", jolla pitäisi mm. pitää huolta itsestä liikkumalla ja huoltamalla sosiaalisia suhteita, siivota kotia, käydä kaupassa, hoitaa sellaisia pieniä juoksevia asioita (lehtitilauksen peruuttaminen, mekon vieminen pesulaan...), tiskata, pestä ja silittää vaatteita, ulkoilla... Sänkyyn viimeistään kymmeneltä, alle kahdeksan tunnin unilla tätä ei jaksa millään. Viikonloput menevät toipumiseen ja seuraavan viikon stressaamiseen. Täytyy hattua nostaa, kun jotkut hoitavat tämän lisäksi vielä pieniä lapsia, opiskelevat, rakentavat taloja ja mitä lie.

Opiskeluaikana oli aikaa ja jaksamista tehdä vaikka mitä, mutta rahan puute rajoitti. Nyt olisi rahaa, muttei aikaa tai jaksamista käyttää sitä mihinkään. Salikortin jouduin irtisanomaan, kun en yksinkertaisesti JAKSA mennä sinne koskaan.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksamisesi on siis kortilla pelkästä työstä? Onko työsi epäinnostavaa ja epämiellyttävää vai oletko vain laiska?

Mulla on työ, kaksi pientä lasta (ei tosiaan selviä aamuisin pelkällä itsensä töihin siirtämisellä), opiskelen sekä kuntoilen vapaa-ajalla (noin viisi kertaa viikossa) mitä nyt lasten ja kodinhoidolta jää aikaa. Työni on kyllä oikeasti hauskaa ja kiinnostavaa, joten en siitä koe rasittuvani, vaikka onkin sinänsä haastava akateeminen asiantuntijatyö.

Vautsi oletpas sä mahtava ja trendikäs superihminen, joka on oikeen mallikansalainen ja kaikkien unelma!

Tiedätkö, salaisuus on siinä, että tekee itseään kiinnostavia asioita eikä juutu naama nurinpäin valittamaan pikkuasioista.

Jos työ on ankeaa, niin tietysti se kuluttaa voimavaroja.

Voi kun se olisikin noin yksinkertaista ja kaikki vois tehdä vaan niitä töitä mistä tykkää! Heureka!

Aivan. Heti kun joku alkaa maksaa minulle siitä, että teen päivävaelluksia ja valokuvaan Isossa-Britanniassa ja Irlannissa, lähden sinne oitis!

Jos vaatimustasosi työlle, missä voit viihtyä on tämä, ei ole ihme, että töissä on mielestäsi aina ankeaa. Harrastuksiaankaan ei ilmeisesti voi valita kiinnostuksen mukaan, sillä vain ne järjettömän kalliit kiinnostaa. On se elämä ankeaa ja vaikeaa, kun osaa asennoitua oikealla tavalla.

Vierailija
42/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se ei sopinut ja lopetin työnteon ennen kuin täytin 30v. Sain kaiken tarpeellisen ostettua ja nyt odotan, että tietokone/telkkari hajoaa niin voin ostaa säästöillä uuden. Sossurahoja tarvitsen ehkä joka toinen tai kolmas kk. Pitää ilmeisesti käydä nostamassa kaikki tililtä kun niin innokkaasti jakavat sitä. Suurin kulutus on ruoka ja sähkölasku. Normaali päivätyö vie kaikki mehut, työpäivät on liian lyhyitä kun pitää tehdä töitä ja taas liian vähän vapaa-aikaa kun on sen tarpeessa. Joko teet tai et tee, päivätyö on siitä kompromissi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn elämän pitäisi olla eat, sleep, rave,repeat :D

Niinpä. Mut näyttää olevan eat-sleep-work-repeat :/

Vierailija
44/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6:30 on myöhäinen herätys kun olet tottunut heräämään 4:30 joka aamu. Kohta joku sanoo, että herää ennen kello 3:00. Kaikki kellon ajat ovat liian aikaisia, yövuorolaiselle klo 20 on aikainen. Pitää mennä aikaisemmin nukkumaan ja nukkua päiväunia.

Vierailija
45/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selviät aamutoimista 45 minuutissa :D

En ole ap, mutta minun aamut:

Klo.6:30 herätyskello soi, heti ylös sängystä

Klo.6:32 kahvinkeitto, annostelen jutut kahvikoneeseen ja laitan koneen päälle. Tämän jälkeen pikasuihku + naamaan kosteusvoide. Käyn iltaisin pidemmässä suihkussa, joten aamuisin riittää pika.

Klo.6:37 kahvi valmis, kaadan kahvin kuppiin ja sekoitan maidot ja sokerin. Tämän jälkeen käyn heittämässä kanille aamuruuat. Kanin saatua ruokansa teen murot ja otan kahvin ja istun koneen eteen ja selaan uutiset.

Noin klo.6:50 aamupala syöty. Ei menisi muuten niin kauvaa, mutta haluan syödä rauhassa. Harjaan ja laitan hiukset.

Klo.6:55 alan pukemaan.

Klo.7:05 olen valmis ja lähden bussipysäkille.

Näin :D Olen katsonut ihan kellosta miten pitkään kaikkeen menee. Joinain aamuina jää jopa 5min ylimääräistä aikaa :) Olen 18-v opiskelija.

Vierailija
46/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä työskentelen nykyään 3-vuorotyössä ja pidän tästä kovastikin. Vielä vuosi sitten tein kokopäivätyötä terveyskeskuksessa, mutta turhauduin ja hain töitä sairaalasta. Itse rakastan nimenomaan 3-vuorotyötä, tämä tuli itsellenikin täytenä yllätyksenä.. huomasin tämän vasta työelämässä. 

Vapaa-aikana nään ystäviä, käyn lenkillä/salilla, shoppailemassa, millon nyt mitäkin... Avopuoliso löytyy. Loma-aikoina lähdemme yleensä yhdessä matkustelemaan. 

Lapsia minulla ei ole, koska eihän tähän rytmiin oikein järkevästi saisi sopimaankaan mitään perhe-elämää.. turhan hankalaksi menisi ja koen, että näin on hyvä.

Nainen 30v

Vierailija
47/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vinkkiä:

1) Tee ruokaa kerralla iso satsi, niin ei tarvitse tehdä ruokaa kuin joka kolmas päivä.

2) Älä hoida esimerkiksi laskuja joka päivä vaan esimerkiksi vain kerran viikossa.

3) Hanki työ, josta oikeasti nautit

Vierailija
48/49 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kesätöissä oleva opiskelija ja kyllä yliopisto-opiskelu tuntuu lomalta 7-15.30 työhön verrattuna. Tuntuu ettei aikaa ja energiaa jää mihinkään iltaisin. Viikonloput menee palautuessa, ei puhettakaan että jaksaisin vaikka lähteä 150 km päähän sukuloimaan viikonloppuna. Vaikka yliopistolla koko ajan tenttiä yms. pukkaakin, ei se rytmitä päivää yhtä rasittavalla tavalla kuin tämä työ. Toivottavasti koen oman alan työn sitten tulevaisuudessa niin mielekkäänä ettei koko vuosi ole yhtä kesäloman odotusta. Valmistumisen jälkeen työtä pitäisi kuitenkin jaksaa koko ajan.

Vierailija
49/49 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Sitä kun olisi vain rikas, vaikka lottovoittaja, niin voisi olla aina vaan ilman töitä ja vapaalla ja samalla olisi sekä rahaa että aikaa tehdä kaikkea.

Tämä on hauska.

Kaiken saman saa tekemättä mitään heittäytymällä avuttomaksi. Sossu maksaa, eikä menetä yhtään vapaa-aikaansa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän