Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyi helv---- mitä tuskaa kokopäivätyö on!

Vierailija
10.02.2016 |

Kello soi 6.30 joka ainoa arkiaamu. Aamupala, kasvopesu, meikki, vaatteet päälle. 7.15 bussiin ja vähän ennen kahdeksaa työpaikalla. Siellä sitten paikasta toiseen juoksemista, kunnes 16.00 pääsee lähtemään. Kotona n. 16.45, ruuanlaittoon n. 30-45 min tai edellisen päivän ruuan lämmitys. Joskus kuuden aikaan on syönyt ja sitten alkaa "vapaa-aika", jolla pitäisi mm. pitää huolta itsestä liikkumalla ja huoltamalla sosiaalisia suhteita, siivota kotia, käydä kaupassa, hoitaa sellaisia pieniä juoksevia asioita (lehtitilauksen peruuttaminen, mekon vieminen pesulaan...), tiskata, pestä ja silittää vaatteita, ulkoilla... Sänkyyn viimeistään kymmeneltä, alle kahdeksan tunnin unilla tätä ei jaksa millään. Viikonloput menevät toipumiseen ja seuraavan viikon stressaamiseen. Täytyy hattua nostaa, kun jotkut hoitavat tämän lisäksi vielä pieniä lapsia, opiskelevat, rakentavat taloja ja mitä lie.

Opiskeluaikana oli aikaa ja jaksamista tehdä vaikka mitä, mutta rahan puute rajoitti. Nyt olisi rahaa, muttei aikaa tai jaksamista käyttää sitä mihinkään. Salikortin jouduin irtisanomaan, kun en yksinkertaisesti JAKSA mennä sinne koskaan.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksinäisen ihmisen täytyy laittaa ruokaa joka ilta 30-45min? Mene töistä suoraan salille, syöt välissä banaanin tms. Salin jälkeen kunnon ruokaa.

Vierailija
2/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Sitä kun olisi vain rikas, vaikka lottovoittaja, niin voisi olla aina vaan ilman töitä ja vapaalla ja samalla olisi sekä rahaa että aikaa tehdä kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yksinäisen ihmisen täytyy laittaa ruokaa joka ilta 30-45min? Mene töistä suoraan salille, syöt välissä banaanin tms. Salin jälkeen kunnon ruokaa.

Mistä se kunnon ruoka salin jälkeen ilmestyy?

Ohimeneen

Vierailija
4/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko sulla kotona myös mies? Sellainen, joka ei juurikaan osallistu arjen pyörittämiseen?

Vierailija
5/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli yksinäisyys tarkoittaa sitä kun tekstissä ei mainittu sanaa "poikaystävä"? Kyllä musta tuommonen päivärytmi kuulostaa kaikelta muulta kuin yksinäiseltä. Ei hän tossa ole yksinäisyyttä kuin korkeintaan muutama tunti ennen nukkumista.

Vierailija
6/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hyvä ruoka, parempi mieli, ja jostain sitä riemua pitää tässä tilanteessa repiä. Sinänsä ei ole mitään sitä vastaan, että ostaisin ruuat valmiina jostain marketin take away -tiskistä, mutta minulle mieluista valikoimaa ei juurikaan ole ja ainoa vaihtoehto on tehdä itse. Teen toki yleensä väh. 2 päivän annoksia, eli en ihan joka päivä tee ruokaa. 

Tosin pakko tunnustaa, että olen töiden alun jälkeen lihonutkin 5 kiloa, koska salilla käynnin jouduin lopettamaan jaksamattomuuttani ja liian usein karkkipussi on kutsunut... 

Vierailija
7/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selviät aamutoimista 45 minuutissa :D

Vierailija
8/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisesi on siis kortilla pelkästä työstä? Onko työsi epäinnostavaa ja epämiellyttävää vai oletko vain laiska?

Mulla on työ, kaksi pientä lasta (ei tosiaan selviä aamuisin pelkällä itsensä töihin siirtämisellä), opiskelen sekä kuntoilen vapaa-ajalla (noin viisi kertaa viikossa) mitä nyt lasten ja kodinhoidolta jää aikaa. Työni on kyllä oikeasti hauskaa ja kiinnostavaa, joten en siitä koe rasittuvani, vaikka onkin sinänsä haastava akateeminen asiantuntijatyö.

Vierailija
9/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa.. Elämäni onnellisinta aikaa oli kun olin 2 vuotta työttömänä. Nyt  taas 10 vuotta työelämässä ja suurimman ajan elämä yhtä suorittamista . 

Vierailija
10/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selviät aamutoimista 45 minuutissa :D

Selviän kun on pakko :D Mikropuuro marjoilla ja pähkinöillä, valmistus n. 5 min ja syöminen 5 min, kasvopesu rasvoineen 5 min, meikkaus 10 min, pukeutuminen 5 min, kahvi termariin, varmistus että laukussa on kaikki tarpeellinen ja menoksi. Saisin kyllä aamutoimiin käytettyä vaikka kaksi tuntia, mutta yöunet vievät voiton... 

Vierailija
11/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokopäivätyötä takana opiskelujen jälkeen nyt noin vuosi ja nautin joka hetkestä! Mielenkiintoinen ala, huippu työyhteisö ja sopivan haasteellinen ja opintoja vastaava työnkuva sekä hyvät etenemismahdollisuudet, pääsääntöisesti herään aamuisin ihan tosi mielellään töihin. Miten saan tämän fiiliksen säilymään, monet on varoitelleet että menee pian ohi...

Vierailija
12/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohimeneen

Työpäivän raskauteeb ja pituuteen kyllä tottuu nopeasti.

Sinkkutaloudessa ruokaa tuskin tehdään joka päivä noin pitkään. Sunnuntaina tehty ruoka riittää keskiviikkoon. Ma, ti ja ke voi rynnätä suoraan töistä asioille tai kuntoilemaan. Torstaina voit mennä kaupungille asioille ja syödä kaupungilla. Perjantaina teet sitten taas ruokaa.

Vierailija
13/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn salilla suoraan töistä eli noin 15:30 - 17:00, meillä syödään joskus 19 aikaan tai milloin mitenkin. Kokkaus on suht nopeaa vaikkei eineksiä käytetä, esim. kanasalaatin tekoon menee ...20min? JOskus ehdin ottaa pienet tirstat salin ja syönnin välillä.

Joskus menen klo 17-18 ryhmäliikuntaan, ja syönti liikkuu sen mukaan. Siivotaan viikonloppuna jos jaksetaan, ja pyritään pitämään suht siistinä viikolla (eli maks 15 min siivousta iltaisin, jos sitäkään).

Elämä on just niin vaikeaa kun se itse haluaa olevan.

ja mulla on vapaa-aikaa ihan tajuton määrä (vr. entiseen elämään Lontoossa, elämä viikolla kirjaimellisesti oli työ, sali, syönti ja uni)

Vierailija
14/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohimeneen

NO tekemällä, kunnon ruokaa saa alta puolen tunnin jos vaan kokkausen perusteet jotenkin handlaa

Vierailija
15/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksamisesi on siis kortilla pelkästä työstä? Onko työsi epäinnostavaa ja epämiellyttävää vai oletko vain laiska?

Mulla on työ, kaksi pientä lasta (ei tosiaan selviä aamuisin pelkällä itsensä töihin siirtämisellä), opiskelen sekä kuntoilen vapaa-ajalla (noin viisi kertaa viikossa) mitä nyt lasten ja kodinhoidolta jää aikaa. Työni on kyllä oikeasti hauskaa ja kiinnostavaa, joten en siitä koe rasittuvani, vaikka onkin sinänsä haastava akateeminen asiantuntijatyö.

Vautsi oletpas sä mahtava ja trendikäs superihminen, joka on oikeen mallikansalainen ja kaikkien unelma!

Vierailija
16/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn elämän pitäisi olla eat, sleep, rave,repeat :D

Vierailija
17/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuh, olen tehnyt töitä nyt noin 20h/vk janyt olisi tarjolla ylennys täyteen työaikaan ja yli tuplapalkalla. AP:n jutun luettuani en taida voida, kun pärjään ok näilläkin tuloilla.. Mitä sitä rahalla tekee jos ei ole vapaa-aikaa?

Vierailija
18/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä mieluiten näin työttömänä. Jotain keikkaa voi joskus tehdä, mutta ei kokoaikatyö innosta. Vituttaa se kamala raataminen paskalla palkalla. Terveyshän siinä lopulta menee. Nyt jaksaa paljon paremmin, vaikka rahaa on vähemmän. Hullut ne töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Vai miten se meni...

Vierailija
19/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrypä vielä vuorotyöhön, niin menee vielä vaikeemmaksi.

Onhan tuo kokopäivätyö rankka juu, mutta helevetin paljon kevyempää kuin opiskelu. En ymmärrä, miten jotkut jaksaa yliopistolla.

Vierailija
20/49 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokopäivätyötä takana opiskelujen jälkeen nyt noin vuosi ja nautin joka hetkestä! Mielenkiintoinen ala, huippu työyhteisö ja sopivan haasteellinen ja opintoja vastaava työnkuva sekä hyvät etenemismahdollisuudet, pääsääntöisesti herään aamuisin ihan tosi mielellään töihin. Miten saan tämän fiiliksen säilymään, monet on varoitelleet että menee pian ohi...

Höpsis, kivasta työpaikasta kannattaa pitää kiinni, sillä siihen ei leipiinny. Itse menen 15 vuoden jälkeenkin innolla töihin joka aamu. Suuren osan viihtyvyydestä tekee mahtavat työkaverit.

Kaikki työpaikkani eivät ole olleet yhtään niin hauskoja.