Autottoman ihmisen huonekalukuljetus HKI?
Miten saisi yhden kirjoituslipaston siirrettyä asunnosta toiseen helsingissä? Muutto- ja kuljetuspalvelut puhuu tunneista ja satasista, vaikka siirtoon ja kuljetukseen menisi todellisuudessa varmaan 30min tällä välimatkalla. Opiskelijabudjetti ei oikein taivu noihin hintoihin. Tutuilla ja kavereilla ei ole autoja :(
Vinkkejä?
Kommentit (25)
Kauppojen ilmoitustaululla monesti ilmoituksia pakusta ja kuskista.
eiköhän se lipasto ole jo viidessä vuodessa siirtynyt
Tilaa invavarustettu taksi, siinähän onse pyörätuoliramppikin messissä, ja takana tilaa pyörätuolin verran.
Pistät pystyy sen sinne, ja jollain räikällä junttaat paikoilleen.
Tai, joku iso pulkka / eurolava suksilla mihin naru kiinni, ja eiku hinaamaan !
Invataksit EIVÄT ota isoja tavaroita kyytiin! Jotkut Hki-taksit jopa ilmoittavat, että ehdottomasti ei 'muuttoon, isojen pakettien jne. kuljettamiseen*.
Itse samassa tilanteessa! Tarvitsen sängyn kotiin - ei onnistu. Myymälä rahastaa lähes runkopatjan hinnan siitä, että patja kulkeutuu ostajalle. Ei näin!
Olisin myös valmis maksamaan kuljetuksesta ja kantamisesta kotiin (en voi itse auttaa, koska reuma :( ). Ei ole löytynyt vielä ketään, joten vanha sänky edelleen.
Talutat huonekalun vaikka pyörän päällä. Itse olen hakenut pyörällä mm. kirjahyllyn 10 km päässä olevasta ikeasta, kosketinsoittimen+jalustan kaatosateessa (pakkasin hyvin muoviin ennen sateeseen astumista), pyöreän 100 cm läpimitan nojatuolin (jalusta kehon ympärillä, nojatuoli kuin kilpikonnan kuorena itsellä) ja 2 kymmene litran maalitönkkää vuokratulla peräkärryllä. Keinot on monet.