Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloa asua opiskelija-asuntosäätiön asunnossa!

Vierailija
10.02.2016 |

Muutin vieraalle paikkakunnalle ja opiskelen lääkiksessä. Nolottaa kutsua ystäviä kylään, koska asun opiskelija-asunnossa, joissa asuu todella rahattoman näköistä väkeä ja nämä talot ovat ulkoa aika huonossa kunnossa. Miten pääsen asiasta yli? Asunto on sisältä kiva ja siisti, mutta jotenkin tulee aina toisarvoinen olo kun puhutaan asumisesta yms. Olen koko syksyn ja talven yrittänyt tottua, mutta ehkä on kuitenkin muutto edessä, koska haluan sulautua paremmin varakkaiden luokkalaisten joukkoon.

Olisi kyllä varaa asua keskustan kaksioissa, mutta jotenkin tuntuu turhalta syytää rahaa vuokranantajalle, kun nyt saa kivasti säästöön omaa asuntoa varten.

Onko täällä muita opiskelija-asuntosäätiöiden asunnoissa asuvia? Onko se teistä noloa? Koetteko vievänne joltain enemmän tarvitsevalta asunnon?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös huomannut, että naapurit katsovat minua aina oudosti.

Veikkaan, että sekin on sinun päässäsi. 

Viimeistään tässä kohtaa provosi meni epäuskottavaksi.

Vierailija
22/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös huomannut, että naapurit katsovat minua aina oudosti. Onhan se toki vähän koomista sipsutella korkkareilla tyylikkäät merkkivaatteet yllä "normi"opiskelijoiden keskellä. Toisaalta oma pukeutumistyylini on aina ollut tuollainen hiukan näyttävämpi, mutta täällä erotun jotenkin liikaa joukosta. Ymmärrättekö mitä ajan takaa? Siis en mitenkään väheksy tms. mutta monilla tässä talossa on aina collarit + skeittikengät päällään / hippejä… 

AP

Kuulostat kyllä ylimieliseltä. Asun opiskelijakämpässä, kuljen korkeat korkkarit ja merkkivaatteet päällä joka päivä, eikä kukaan naapuri/toinen opiskelija minua oudosti katsele vaikka vaatteeni ovatkin sangen "omaperäisiä". Ei niitä hippejä (tai ketään muutakaan) kiinnosta sinun vaatteesi pätkääkään, sen voin taata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös huomannut, että naapurit katsovat minua aina oudosti. Onhan se toki vähän koomista sipsutella korkkareilla tyylikkäät merkkivaatteet yllä "normi"opiskelijoiden keskellä. Toisaalta oma pukeutumistyylini on aina ollut tuollainen hiukan näyttävämpi, mutta täällä erotun jotenkin liikaa joukosta. Ymmärrättekö mitä ajan takaa? Siis en mitenkään väheksy tms. mutta monilla tässä talossa on aina collarit + skeittikengät päällään / hippejä… 

AP

Ehkä se johtuu jostakin muusta. Kyllä mäkin käytän korkkareita ja on merkkilaukut yms. Tosin sipsuttelen korkkareissa vain silloin, kun en ronttaa studiokamojani ja parin tonnin kamerakalustoa repussani..

Vierailija
24/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa vähän joltain Tuksun tai Aitolehden fantasialta, johon todellisuudentunnun tuomiseksi on lisätty tällainen pieni hikkapukama.

Vierailija
25/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provooo! Isin ja äitin olisi pitänyt tukea vuokra-asumista viestin 5 mukaan. Varo, sinusta voi tulla sellainen alakastiin kuuluva joka vain bilettää ja opiskelut kaatuu. Jeejee.

Vierailija
26/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tai ei, tiedän tunteen ! Toki humanistiporukoista moni asuu opiskelijasäätiön asunnoissa, mutta itseäni hävettää osoite. Esim CV:ssä kun lukee "Yo-kylä xx" , ei anna kovin ammattimaista kuvaa.

Vierailija
27/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin vieraalle paikkakunnalle ja opiskelen lääkiksessä. Nolottaa kutsua ystäviä kylään, koska asun opiskelija-asunnossa, joissa asuu todella rahattoman näköistä väkeä ja nämä talot ovat ulkoa aika huonossa kunnossa. Miten pääsen asiasta yli? Asunto on sisältä kiva ja siisti, mutta jotenkin tulee aina toisarvoinen olo kun puhutaan asumisesta yms. Olen koko syksyn ja talven yrittänyt tottua, mutta ehkä on kuitenkin muutto edessä, koska haluan sulautua paremmin varakkaiden luokkalaisten joukkoon.

Olisi kyllä varaa asua keskustan kaksioissa, mutta jotenkin tuntuu turhalta syytää rahaa vuokranantajalle, kun nyt saa kivasti säästöön omaa asuntoa varten.

Onko täällä muita opiskelija-asuntosäätiöiden asunnoissa asuvia? Onko se teistä noloa? Koetteko vievänne joltain enemmän tarvitsevalta asunnon?

Siinä tapauksessa mun pitää ehdottaa Sipilälle ja Stubbille että lääketieteen opiskelijoita ei pidä päästää asumaan opiskelija-asuntosäätiöiden asuntoihin vaan heidän on vuokrattava vapailta makkinoilta koska heillä on varaa siihen!

Vierailija
28/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haluan ostaa niillä liikenevillä euroilla esim. hieman parempaa ruokaa ettei tarvitse kaupan jonossa hävetä sitten kun ostaa Xtraa ja Rainbowta.

Oikeasti, mitä kaikkea tässä elämässä voikin hävetä jos kämpästä lähtien lasketaan!

:D

Sinä ainakin häpeä Xtraa ja Rainbowta.

Sarcasm, my dear friend. Sarcasm.

Vierailija
29/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14 on nykyään hyväpalkkainen DI. Ihanko oikeasti lääkiksessä pitää olla taloudellisesti jotain, kun teknillisessä yliopistossa siihen ei ollut mitään tarvetta. Se miljonääriperheestäkin tullut kurssikaveri piti tosi matalaa profiilia. Vasta jälkikäteen tajusin Talouselämää lukiessani, että tyyppi tuli tosi rikkaasta perheestä.

Rikkailla on järki päässä. Nousukkailla ei (esim. ap).

Vierailija
30/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Provo tai ei, tiedän tunteen ! Toki humanistiporukoista moni asuu opiskelijasäätiön asunnoissa, mutta itseäni hävettää osoite. Esim CV:ssä kun lukee "Yo-kylä xx" , ei anna kovin ammattimaista kuvaa." No mahdollisena työnantajana jos alkaisin -siis jos alkaisin- syynäämään opiskelija hakijoiden CV:n osoitetietoja, niin kyllä YO-kylään viittaava osoite saattaisi olla parempi, tai ei ainakaan yhtään huonompi kuin osoite, joka viittaa Westendiin tai vaikka bulevardille tai Ullanlinnaan.

Kenen opiskelijan kuvittelet auvan näissä paikoissa niin, että rahoittaa asumisensa itse ansaitsemillaan tuloilla?  Itse ansaitulla en tarkoita sitä, että olisi "ansainnut" perinnön. 

Vierailija
31/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos paljon viesteistänne! Naurattaa jo itseänikin nämä ajatukset. Osoite on onneksi "normaali" :) 

Vanhemmat eivät ole ymmärtäneet tätä ongelmaani, ja nyt alan itsekin tulla jo järkiini. Ei saa antaa asuinpaikkansa määritellä itseään! :) Uuden koulun, kaupungin ja opiskelustressin yms. myötä olo on ollut vähän epävarma, mutta eiköhän tämä tästä. Jes, kiitos! 

AP

Vierailija
32/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan silläkin tulevalla lääkärillä tosi noloa asua kahden teekkarin (joista minä toinen) kanssa soluasunnossa - vaikka isänsä omisti tuohon aikaan Suomen yhden menestyvimmän PK-yrityksen.

Asui muuten poismuuttoni jälkeen vielä viitisen vuotta, melkein ehti LL:ksi valmistua ennen kuin muutti "oikeasti" omilleen, vaikka tienasi mukavasti reppurikandina ja olisi pystynyt vaikka ostaa omistusasunnonkin. "Halpa kämppä hyvällä paikalla ja hyviä tyyppejä kämppiksenä".

Vierailija
33/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä noloa kuin kirjoitella vauva -palstalle. :D

Vierailija
34/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin 14-vuotiaita on alettu hyväksyä lääkikseen? Siltä ap vaikuttaa juttujensa ja kirjoitustyylinsä perusteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä