Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

21v ja raskaana :(

Vierailija
10.02.2016 |

Ehkäisy pettänyt.. aina olen huolehtinut todella hyvin siitä, että ehkäisy kunnossa. Raskauden alku ollut todella, todella vähäoireinen. Kuukautisten poisjääminen ja ruokahaluttomuus ainoat oireet, olen ilmeisesti hyvin alussa, vasta rv 3-4. Asun vielä kotona, opiskelut vasta alkamassa ja tällähetkellä töissä osa-aikaisena. Lapsi ei kyllä kertakaikkiaan sovi mitenkään kuvioon, olen aivan paskana.
En ole vielä uskaltanut soittaa mihinkään mutta teen sen pikemmiten, tehdäänkö tässä vaiheessa lääkkeellinen keskeytys?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtiin rv 10 lääkkeellinen keskeytys. Olin silloin 23-vuotias. Muistat vaan pitää ne kipulääkkeet sisällä, minä oksensin ne ulos ja se vasta perseestä olikin! 

hetkeäkään en ole katunut, tuo oli aivan oikea valinta. Tsemppiä sinulle! :)

Vierailija
2/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina surullista kun ehkäisy pettää. Minulla takana kaksi aborttia, 20v ja 29v. Nykyään tehty steri. Tuossa vaiheessa saa kai päättää, kumman menetelmän haluaa? Aivan varma en ole. Omat keskeytykset molemmat lääkkeellisiä ja hyvin menivät, vaikka kuulin pelkkiä kauhutarinoita. En muista enää millä viikoilla olin, alle rv 12 kuitenkin. Tsempit, toivottavasti myös miehesi on tukena..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeellisestinkyllä. raskauden keston voi laskea netistä löytyvillä laskureilla, etenkin jos kuukautiskierto on säännöllinen. Itse sain esikoiseni 20 vuotiaana. Olin opiskelija, kuten myös lapsen isä. Minkäänlaisia ongelmia ei ollut taloudellisesti missään vaiheessa. Kyllä niillä tuilla pystyy elämään, jos ei ryyppää kaikkia rahojaan ja pistää rahaa talteen aina kun voi. Jatkoin opiskelua kun lapsi täytti vuoden. Onhan adoptiokin vaihtoehto, tuolloin ei tulisi edes kovin pitkää taukoa opiskeluun.

Vierailija
4/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita terveyskeskukseen/ehkäisyneuvolaan tms mikä siellä nyt on se lähin paikka. Saat sieltä lähetteen keskeytykseen ja enemmän tietoa asiasta. 

Vierailija
5/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeellisestinkyllä. raskauden keston voi laskea netistä löytyvillä laskureilla, etenkin jos kuukautiskierto on säännöllinen. Itse sain esikoiseni 20 vuotiaana. Olin opiskelija, kuten myös lapsen isä. Minkäänlaisia ongelmia ei ollut taloudellisesti missään vaiheessa. Kyllä niillä tuilla pystyy elämään, jos ei ryyppää kaikkia rahojaan ja pistää rahaa talteen aina kun voi. Jatkoin opiskelua kun lapsi täytti vuoden. Onhan adoptiokin vaihtoehto, tuolloin ei tulisi edes kovin pitkää taukoa opiskeluun.

Kaikki eivät tykkää elää tuilla, esimerkiksi itse olen sellainen. (en ole ap)

Vierailija
6/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vielä harkita, abortille on vaihtoehtoja. Soita esim Ituprojektiin

http://ituprojekti.net/fi/

Vierailija
7/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea varmasti myös isä ( Abdullah ) on innoissaan ja syystä.

Ehdit kyllä opiskelemaan kolmekymppisenäkin nyt ne 2-5 lasta niin sitten on ne lapset jo hankittu ja saat keskittyä koulutukseen ja uraan

Ihan on suomalainen isä ja seurusteltu ollaan 4 vuotta. En tiedä haluanko lapsia koskaan (mies samaa mieltä), mutta tottakai silti tuntuu p*skalta kun ehkäisy pettänyt. Vaikka ei lapsia haluaisi, niin eipä sitä haluaisi aborttejakaan joutua tekemään.

-ap

Vierailija
8/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikki eivät tykkää, mutta joskus on pakko, ap kertoi olevansa opiskelija, joten rohkenen olettaa että jotain tukia siihen elämiseen jo nyt käytetään?

Vierailija
9/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ehkäisy sinulla petti?

Vierailija
10/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessa kaikki pienten lasten äidit elävät tuilla, äitiysrahalla ja kotihoidontuella. Asumislisää saavat kaikki opiskelijat. Ihan turha jeesustella.

Vierailija
11/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- varaa lääkäriaika -> saat lähetteen keskeytykseen

- menet keskeytykseen

- hankit uuden ehkäisyn

Ja mies on toki tästä vastuussa ihan yhtä paljon kuin sinäkin. Ethän sinä yksin paksuksi pamahtanut.

Tsemppiä!

Vierailija
12/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessa kaikki pienten lasten äidit elävät tuilla, äitiysrahalla ja kotihoidontuella. Asumislisää saavat kaikki opiskelijat. Ihan turha jeesustella.

Joo mutta kaikki eivät tykkää siitä. Itse mielummin olen töissä kun makaan kotona saamassa suurta määrää tukea, teen myös mielummin abortin kuin pidän lapsen ja saan tukia. Jos minulla ei ole varaa pitää lasta muuten kuin tukien varassa, mielummin jätän koko lapsen hankkimatta. (ja en ole ap)

Vierailija
13/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytäpä se äitiyslomalainen/kotona lastaan hoitava, joka ei elä tuilla. Tuet ovat merkittävä osa vauvaperheen toimeentuloa myös suhteellisen hyvin toimeentulevissa perheissä. Ilman niitä äidin tulot ovat pyöreä nolla. Ps. Myös hyvin toimeentulevia ihmisiä irtisanotaan mammalomien aikana, myös isiä, ja ansiosidonnainen on yksi tukimuoto.

Vierailija
14/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks täällä nyt tapellaan näistä tuista, kun ap vaan kysy tehdäänkö rv 3-4 lääkkeellinen keskeytys? Eikai tuilla ja abortilla ole mitään tekemistä toistensa kanssa..? vai onko? saako abortistakin jotain rahallista tukea?

Vierailija
15/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytäpä se äitiyslomalainen/kotona lastaan hoitava, joka ei elä tuilla. Tuet ovat merkittävä osa vauvaperheen toimeentuloa myös suhteellisen hyvin toimeentulevissa perheissä. Ilman niitä äidin tulot ovat pyöreä nolla. Ps. Myös hyvin toimeentulevia ihmisiä irtisanotaan mammalomien aikana, myös isiä, ja ansiosidonnainen on yksi tukimuoto.

Miksi pitää hankkia lapsia, jos meinaa elättää ne muiden rahoilla?

Vierailija
16/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ehkäisy sinulla petti?

Yasmin. Aiheutti aivan karsean vesiripulin, ehkä siinä syy en tiedä. Hyvä se on näin jälkiviisaana tajuta, hommaan kyllä heti keskeytyksen jälkeen uuden ehkäisyn, todennäköisesti tuplaehkäisyn..

ap

Vierailija
17/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea viestejä kaikkia, mutta sulle, joka et halua elää tuilla. Niin etkö halua äitiysrahaa, kun saat lapsen? Etkö halua opintotukea, kun opiskelet? Vai kuvitteletko, että sossusta niitä tukia haetaan aina tuollaisessa tilanteessa?

Itse sain lapsen 21-vuotiaana, enkä ole päivääkään katunut. Toinenkin tehtiin perään. Myöhemmin vielä kaksi lisää, eikä ole sossusta rahaa tarvittu, vaikka alkuun oltiin molemmat opiskelijoita.

Vierailija
18/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäänlaista kokemusta ei ole raskauden keskeytyksestä mut itekki pamahin paksuksi 20 vuotiaana. vaikka elämäntilanne oli sillo tooodella huono nii päädyin pitämään lapsen ja hyvin alkanut sujumaan. en sano et tekisit väärin jos teet abortin ku se on sinu oma päätös eikä kenenkään tarvi siihen puuttua. 

mutta tahdon sen sanoa et jos päädyt pitämään lapsen, et tule katumaan sitä. se on sanoinkuvaamaton tunne ku saa oman lapsen syliinsä ja tuntee vain ehdotonta rakkautta.

mieti tarkkaa mitä teet. ja aiva sama mitä teet, se on sinun päätös. älä anna muiden vaikuttaa päätöksees. sinu elämä, sinu kroppa.

Vierailija
19/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkäisy pettänyt vaan lapsi vaan haluaa tulla estelyistä huolimatta.

Vierailija
20/34 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monelle käynyt niinkin että se vahinko onkin pienen sulattelun jälkeen onni ja vauvan syntymän jälkeen ja yksivuotispäivän jälkeen sitä vaan miettii miten onnekas on kun saanut niin ihanan lapsen. Mieti vielä, mietin minkä näköinen se olisi, millainen tukka, mieti millainen luonne hänelle tulisi...

Jopa suunnitellun raskauden alussa voi abortti pyöriä mielessä joten hetken mielijohteesta ei aborttia kannata tehdä, on aika tavallista että raskaus järkyttää. Itse uskon siihen että asioilla on tarkoitus. Kannattaa miettiä siis myös niitä ihania hetkiä kun valitsee vauvalle sänkyä ja tekee ensimmäisiä hankintoja. Kun voit tuntea vauvan ekat liikkeet vatsassi ja kuinka ehdottomasti se sinua rakastaa kun syntyy.

Minulle on käynyt myös vahinko raskaus ja kyllä olen ehdottomasti sitä mieltä että elämäni ei olisi voinut paremmin muuttua. Alku tilanne ei tosiaan ollut ihanteellinen, olimme vasta tutustuneet miehen kanssa, asuin yksiössä ja olin juuri saanut työpaikan josta jouduin jäämään myrkyllisyyden vuoksi pois raskausuutisen myötä. Olin totaalisen vastuuton ja elin karkeilla. Alkujärkytyksen jälkeen muutimme yhteen ja ostimme auton, vauvan syntymän jälkeen ostimme ekan asuntomme, saimme toisen lapsen, aloitin työt uudessa ammatissa oppisopimuksella...olen ollut todella onnellinen että elämä on vienyt meitä sinne minne emme edes tienneet haluavamme. Ikinä en mikään lapsirakas ole ollut eikä ihanne elämä farmariauton kanssa kuulosta hyvältä, vaan se on. Ikinä ei ole elämässäni enempää rakkautta ja onnea ollut.

Kannattaa siis miettiä sitä toistakin vaihtoehtoa, elämä kyllä järjestyy, käytännön asiat järjestyvät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi