Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset ovat jättäneet miehiä mitättömistä syistä

Vierailija
09.02.2016 |

Ymmärrättekö te naiset edes käytöstänne hävetä?

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2016020721083112_lz.shtml

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen lopettamiseen ei tarvitse sanoa mitään syytä. Suomessa ei, onneksi, ole pakko olla suhteessa kenenkään kanssa, jos ei aidosti halua.

Tuleeko yllätyksenä?

Vierailija
2/31 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Enhän jaksa edes linkkiäsi avata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat jättäneet minut mitä erilaisimmista syistä, enkä silti ole koskaan katsonut aiheeksi mennä itkemään lehdelle siitä.

Vierailija
4/31 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö edes hävetä itsesäälistä ruikutustasi ja sitä, että linkität roskalehteen?

Vierailija
5/31 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se pikkusyy ei ole lähellekään koko totuutta. Silloin kun suhde ei toimi, alkaa pienet asiat toisessa ärsyttää.

Ja taas kerran: tämä ei ole sukupuolikysymys.

Vierailija
6/31 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avannut linkkiä, mutta suhteesta pitää aina pystyä lähtemään jos siltä tuntuu. Sukupuolesta riippumatta. Joo, ehkä se on vähän vittumaista jos omasta mielestä suhde menee hyvin ja joku jättää, mutta siinä tilanteessa pitää miettiä miksi olisi halunnutkaan jäädä suhteeseen jossa toisella on niin ahdistavaa että haluaa erota? Yksikään omista suhteistani ei ole ollut mikään henkinen vankila josta saa armahduksen vasta kun tulee täyteen joku tietty määrä tarpeeksi hyviä syitä.

Vierailija
7/31 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla on tasavarmasti jotain muutakin, ei kukaan jätä pelkästään esim. koivuallergian takia. :D Minut jätti mies kerran niin, että siirtyi vain seuraavaan eikä edes ilmoittanut mitenkään asiasta, vaihtoi vain numeroa. Hävetköön siis koko miessukupuoli nyt!

Vierailija
8/31 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on hyvä olla kaukaa viisas ja kiertää kaukaa kaikki vakavammat suhdeviritykset.

Vierailija
9/31 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrättekö te naiset edes käytöstänne hävetä?

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2016020721083112_lz.shtml

Mun mielestä suhteen päättämistä pitäisi hävetä vain,jos sen tekee raukkamaisesti, esimerkiksi tekstiviestillä tai post it-lapulla. Syy suhteen päättämiseen taas on ihan jokaisen oma asia,kaikilla on omat deal breakerinsa.

Vierailija
10/31 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustalla on tasavarmasti jotain muutakin, ei kukaan jätä pelkästään esim. koivuallergian takia. :D Minut jätti mies kerran niin, että siirtyi vain seuraavaan eikä edes ilmoittanut mitenkään asiasta, vaihtoi vain numeroa. Hävetköön siis koko miessukupuoli nyt!

Tuo "salakavalasti" lemppaaminen kuulostaa aika hirveältä,olen luullut että se "lopetaan suhde vain lopettamalla yhteydenpito" on pelkkä myytti :D Ehdittekö kuinka kauan olla yhdessä?

Vierailija
11/31 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiltä kuulee hyvin harvoin edes sitä syytä. Katoavat vain, kuin tuhka tuuleen.

Vierailija
12/31 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten sellaista kuin "mitätön" syy jäättää, voisi olla edes olemassakaan.

Jos jättämisen syy on vaikkapa väärän väriset kalsarit, niin mielestäni se on oikein pätevä syy eroamiselle, vaikken sellaista syytä itse ymmärräkään.

Toki jokainen voi aina miettiä mitä itse voi tehdä suhteensa parantamiselle, sen sijaan että aina etsii syytä toisesta osapuolesta. On kuitenkin selvää ettei kukaan pysty muuttamaan muita kuin itseään. 

Jos ollaan oltu yhdessä alle vuosi ja toinen jättää "väärän väristen kalsareiden" vuoksi, niin voidaanko puhua muutenkaan "mitättömästä" syystä? Toki jätetyksi tuleminen aina harmittaa, etenkin jos itsellä on tunteita ja suuremmat odotukset suhteelta, mutta näin sitä myös on estettävissä sen suuremman vahingon synty. 

Jos suhteen alkuvaiheissa mättää jotkin vaikka sitten pienetkin asiat, niin eikö ole parempi että sellainen suhde lakkaa olemasta ennen kuin ollaan oltu kymmen vuotta naimisissa ja saatu pari lastakin?

En itse ainakaan haluaisi olla suhteessa sellaisen ihmisen kanssa, jolle kalsareideni väri olisi suurikin ongelma. 

Täytyy myös muistaa että ihmiset vähättelevät muutenkin ongelmia. Jätetty osapuoli saattaa sanoa eroamisen syyksi vääränväriset kalsarit, vaikka oikea syy on ollut vaikkapa pettäminen, tai jokin muu suuri ongelma. Joidenkin mielestä petetyksi tuleminenkaan ei ole hyvä syy erota. 

On myös ihmisiä jotka eivät halua kertoa todellisia syitä erolle, myös näissä jättäjissäkin.

13/31 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ainoa omituinen noista Iltiksen esimerkeistä oli mies,joka tuli puukengät jalassa sänkyynkin. Siis mies kuulosti omituiselta,ei se että tuli jätettyä puukenkien takia,Muuten oli lähinnä sellainen fiilis,että kamelin selkä katkennut johonkin yksittäiseen asiaan,ero olisi ollut joka tapauksessa edessä.En tosiaan tajua mitä "hävettävää" siinä on,että jättää kumppanin,jonka kanssa ei enää halua olla.

Vierailija
14/31 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En avannut linkkiä, mutta suhteesta pitää aina pystyä lähtemään jos siltä tuntuu. Sukupuolesta riippumatta. Joo, ehkä se on vähän vittumaista jos omasta mielestä suhde menee hyvin ja joku jättää, mutta siinä tilanteessa pitää miettiä miksi olisi halunnutkaan jäädä suhteeseen jossa toisella on niin ahdistavaa että haluaa erota? Yksikään omista suhteistani ei ole ollut mikään henkinen vankila josta saa armahduksen vasta kun tulee täyteen joku tietty määrä tarpeeksi hyviä syitä.

12 vuotta yhdessä kolme lasta ja joo, moikka mua vituttaa tuo sun joka keväinen koivuallergias, moro iäksi? Joo, onhan se pikkusen vittumaista. 

Siinä olen sun kanssa samaa mieltä, että henkisessä vankilassa ei pidä kenenkään olla. Asioista pitää pystyä puhumaan ja selvittämään. Toisinaan jopa riitelemään, ei pitkiä aikoja, vaan riidan purun pitää tapahtua nopeasti riidan jälkeen. 

Kyllähän tuossa linkin esimerkeissä kovin heppoisilla perusteilla lähdettiin menemään... ehkä ei rehellistä puhetta. Okei, se puukenkämies ihmetytti - se oli outo. Enemmänkin taisi olla nuoria tuoreita suhteita.

Se lapsen sairauden takia lähtenyt vaimo.. Hänellä oli varmasti miljoona syytä tai sitten vaan yksi. Silti ihmettelen. Ei se tila ole normaali, kun lapsi on sairas. Ehkei silloin muistaneet pitää huolta toisistaan ja noin kylmästi tuli suhteelle loppu.

Itse olen siis sitä mieltä, että jos suhteessa tuntuu hankalalta, niin pitää keskustella mikä, mitä ja miksi. Yrittää saada asioita sopimaan itselleen ja toiselle sopivaksi. Pitkäksi parisuhde kasvaa kompromisseista.

Toista ei saa jättää epätietoisuuteen tai valheen siivittämänä. Ei edes viikon suhdetta.

Vierailija
15/31 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se purkanlässyttäjän kanssa ollut nainen edes ollut eronnut, aikonut vain. Varsinkin pitkissä suhteissa saattaa olla monia pieniä juttuja, jotka kyrsivät - minulla yksi tämmöinen on miehen suosimat lahkeettomat "pappa-alushousut" ja sukat, jotka pyykinpesun jälkeen putoilevat koneesta lattialle. Sukat ovat kaikki mustia mutta hieman erilaisia, ja ärsyttää joka kerta kun niputtaa niitä pareiksi. Minunkin mieheni jättää laseja ja mukeja eri puolille, eikä ikinä korjaa astioita pöydästä, eikä laita voileipätarpeita jääkaappiin takaisin. Miehen mummu totesi 60 vuoden avioliiton jälkeen, että koskaan ei ole käynyt mielessä erota, mutta tappaa on tehnyt mieli monta kertaa. Näin myös meillä. 

Noista linkin tapauksista tämä pisti silmään, sehän on aivan palstan ikioman riesan Uliulin elämästä:

"Monesti iltaa viettäessämme ja musiikkia kuunnellessamme, saatoin uppoutua laulun sanoihin ja suljin silmäni. Lauloin tunteella mukana. Naiseni mielestä käyttäydyin kuitenkin syrjivästi ja loukkaavasti häntä kohtaan. Olin enemmän kuin ymmälläni, enkä saanut vietyä asiaa keskustelun tasolle sitten millään. Eräänä iltana kun taas uppouduin lauluun, kuulin kuinka asunnon ulko-ovi kävi, enkä ole sen koommin naisesta kuullut. Onneksi!" 

- Ihime homma

Vierailija
16/31 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitkäksi parisuhde kasvaa kompromisseista".

Melkein oikein, loppu kuuluu "miehen tekemistä kompromisseista".

Se meinaan on 100% varma asia, että mies joka erehtyy oikeasti pitämään päänsä parisuhteessa on hyvin pian sinkkumies.

Vierailija
17/31 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monesti iltaa viettäessämme ja musiikkia kuunnellessamme, saatoin uppoutua laulun sanoihin ja suljin silmäni. Lauloin tunteella mukana. Naiseni mielestä käyttäydyin kuitenkin syrjivästi ja loukkaavasti häntä kohtaan. Olin enemmän kuin ymmälläni, enkä saanut vietyä asiaa keskustelun tasolle sitten millään. Eräänä iltana kun taas uppouduin lauluun, kuulin kuinka asunnon ulko-ovi kävi, enkä ole sen koommin naisesta kuullut. Onneksi!"

Onko tämäkään nyt niin typerä syy? Uskon naisen vähän huijanneen, mutta mulla oli yks miesystävä joka lauloi koko ajan. Se oli ihan hirvittävän ärsyttävää, koska mies ei osannut laulaa ja kuvitteli silti olevansa jokin Freddie Mercurysta seuraava. Olen itse aika musikaalinen ja tarjouduin jopa opettamaan miehelle laulamista, mutta ei. Lopulta tuo jatkuva huonosti laulaminen ja siihen liittyvä jääräpäisyys edesauttoi sitä, että jätin miehen. Ei se tietenkään ollut ainoa syy, mutta koita nyt itse kuunnella paskaa laulantaa joka helvetin päivä monta tuntia.

Vierailija
18/31 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista syistä suurin osa taitaa olla se nk viimeinen niitti. Syitä eroon on ollut muitakin, mutta ei ole enää siinä vaiheessa, kun on jo päättänyt erota, alkaa niitäkin luettelemaan.

Vierailija
19/31 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pitkäksi parisuhde kasvaa kompromisseista".

Melkein oikein, loppu kuuluu "miehen tekemistä kompromisseista".

Se meinaan on 100% varma asia, että mies joka erehtyy oikeasti pitämään päänsä parisuhteessa on hyvin pian sinkkumies.

Kannattaisi miesten tarkistaa omat vaatimuksensa. Kun mies luulee olevansa jokin ylijumala ja pitää päänsä naista loukkaavissa asioissa on vain loogista, että nainen haluaa erota.

Vierailija
20/31 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet haluu vain oman palvelijan jota kyykyttää ja hallita. Naiset kuitenkin oppivat eivätkä ryhdy siihen toistamiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä