Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lupasin leipoa kakun kaverille, järkyttävä määrä suklaata ja voita =D

Vierailija
09.02.2016 |

Ohje sanoo 10 viipaletta.
Per viipale tulee siis 34g voita, 35g taloussuklaata ja 25g valkosuklaata, kermaa 0,35dl.
Lisäksi tietty jauhot, sokeri, kaakao ja munat.
En ole mikään terveysintoilija tai sokerinatsi, päinvastoin nautin leivonnaisista ja leivonkin usein, mutta tuntuu jotenkin ihan törkeän yliampuvalta tämä kakku =D

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. Resepti?

Vierailija
2/6 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptejä kannattaa vertailla. Esim mokkapaloja leipoessa olen huomannut, että joissakin resepteissä saattaa olla ihan uskomaton määrä sokeria (siis melkein 10dl, pohja+kuorrute) ja toisissa taas maltillisempi määrä ja ihan hyvää on tullut niillä "kevyemmilläkin". Sama pätee pohjaan käytetyn rasvan määrään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Resepti?

En löytäny googlella tätä, enkä jaksa kännykällä kirjoittaa.

Otin kuvan ja piti laittaa aijaa.comiin mutt siitä ei tullu hyvää.

Vierailija
4/6 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhaa muusin kanssa ja kinuskikakku jälkkäriks on mun 35v synttärilistalla. Kotiväelle siis ja Tallinnassa käyntoi sitä ennen ja kesällä pääsee Pärnuun ja siel kaikkee mukavaa :)!, että Norjaa ei ole suunnitelmissa vähään aikaan!

Vierailija
5/6 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reseptejä kannattaa vertailla. Esim mokkapaloja leipoessa olen huomannut, että joissakin resepteissä saattaa olla ihan uskomaton määrä sokeria (siis melkein 10dl, pohja+kuorrute) ja toisissa taas maltillisempi määrä ja ihan hyvää on tullut niillä "kevyemmilläkin". Sama pätee pohjaan käytetyn rasvan määrään.

Joo, on minulla vaikka mitä ideoita miten tätä vois keventää mutku kaveri pyysi nimenomaan tätä, eihän se ole sama kakku enää jos vähentää kaikkea ja muutenkin soveltaa niten sattuu.

Vierailija
6/6 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivoin juuri mokkaruutuja, ja järkytyin siitä sokerin määrästä eri resepteissä! Laitoin pellilliseen taikinaa 1,5 dl sokeria ja se riitti aivan mainiosti, kuorrutukseen tulee joka tapauksessa niin paljon sokeria ettei pohjaan juuri tarvitse. Mietin että pitäisi kehitellä jokin tuorejuustopohjainen kuorrutus kun tuo tomusokeripohjainen on niin äkkimakeaa ettei sitä voi syödä ilman huonoa oloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän