Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuisitko mielummin kerrostalossa vai omakotitalossa?

Vierailija
09.02.2016 |

Niin ?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo on minulle ainoa ja oikea/sopiva asumisen muoto.

Minä en pysty elämään kerrostalossa tai rivitalossa koska sääntöjä ja rajoituksia on aivan liian paljon. Lisäksi itse usein käytän melko äänekkäitä työkaluja esim. porakone, kulmahiomakone, paineilmakompressori. koska silloin tällöin tykkään rakennella/ modifioida esineitä tai kalusteita. Silloin tällöin kuuntelen musiikkia melko suurella äänenvoimakkuudella. Joskus huonoina päivinä saatan kiroilla aika äänekkäästi.  Erityisesti viikonloppuisin olen monesti hereillä yölläkin  ja silloinkin elän suunnilleen samalla tavalla kuin päivälläkin, toisinaan käytän pölynimuria yöaikaankin. Olen muutenkin melko epäsosiaalinen ihminen.

Siinä pääsyyt miksi kerrostalossa asuminen ei oikein sovellu minulle.

Vierailija
42/43 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti ok-talossa. Ok talossa voi fiksulla pihasuunnittelulla voi vaikuttaa lumitöiden määrään ja tässä on mennyt jo pari talvea vai muutamalla lumityökerralla - me like. Ja muuten tykkään tehdä pihalla kaikenlaista puutarhahommaa kun sitäkin on sopivassa mittakaavassa.

En kestä kerrostalossa melua naapurista. Jos joskus muutan sellaiseen niin ylimpään kerrokseen, nurkkaan ja mahdollisimman vähän seinänaapureita. Ja pitää olla hyvä äänieristys. Ei kiinnosta kuunnella muiden meteliä. Enkä oikein jaksa sitä että on liikaa naapureita. Aina on niitä oven eteen parkkeerajia yms.

What? Mitä tarkoitat tällä? :D 

Onko sulla joku puhallin että ne hiutaleet leijaa naapurin tontille?

En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta esimerkiksi meillä suurin osa tontista on takapihan puolta jossa lumitöitä ei ole välttämätöntä tehdä ollenkaan. Talon etupuolella ei tarvitse luoda lumia kuin ovelta autoille (ja tienhaarasta), ja sen tekee yhdessä hujauksessa. Eli ainakin valmista taloa ostettaessa tai uutta rakentaessa tuon voi ottaa huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti ok-talossa. Ok talossa voi fiksulla pihasuunnittelulla voi vaikuttaa lumitöiden määrään ja tässä on mennyt jo pari talvea vai muutamalla lumityökerralla - me like. Ja muuten tykkään tehdä pihalla kaikenlaista puutarhahommaa kun sitäkin on sopivassa mittakaavassa.

En kestä kerrostalossa melua naapurista. Jos joskus muutan sellaiseen niin ylimpään kerrokseen, nurkkaan ja mahdollisimman vähän seinänaapureita. Ja pitää olla hyvä äänieristys. Ei kiinnosta kuunnella muiden meteliä. Enkä oikein jaksa sitä että on liikaa naapureita. Aina on niitä oven eteen parkkeerajia yms.

What? Mitä tarkoitat tällä? :D 

Onko sulla joku puhallin että ne hiutaleet leijaa naapurin tontille?

En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta esimerkiksi meillä suurin osa tontista on takapihan puolta jossa lumitöitä ei ole välttämätöntä tehdä ollenkaan. Talon etupuolella ei tarvitse luoda lumia kuin ovelta autoille (ja tienhaarasta), ja sen tekee yhdessä hujauksessa. Eli ainakin valmista taloa ostettaessa tai uutta rakentaessa tuon voi ottaa huomioon.

Näin juuri. Ja esim. Viime talvena lumet luotiin vain pari kertaa kun sitä lunta ei tullut. Tänä talvenakin on vasta muutamat lumet luotu. Autokatoksen edusta ja kulkutie sisälle. Nopeasti luotu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi