Mitä laitat vessanpönttöön?
Kakan, pissan ja vessapaperin voi jättää mainitsematta itsestäänselvyyksinä.
Minä laitan vanulappuja, terveyssiteitä, tamponeja ja ruoanjämät. Laitan myös siteiden ja tamponien muovisuojukset.
Kommentit (17)
Eikö sen pitäisi olla itsestään selvää, että vessanpönttöön ei laiteta mitään muuta kuin nuo itsestäänselvyydet?
vesi-imurin likaveden, joskus todella harvoin ruokaa, enpä juuri muuta. Ei juuri kiinnosta laittaa turhaa roinaa, kun siitä itse sitten maksetaan. Ap varmaan asuu vuokralla tai on vaan yksinkertainen.
se ei ole roskis! Vain virtsa ja uloste, sekä wc paperit. EI mitään muuta. Vittu että ihmiset on tyhmiä! Maksakaan vaan kalliit avausmaksut kun putkisto menee tukkeeseen.
Käsittääkseni ns. nestemäiset ruokajätteet, esim pilaantuneen maidon, voi kaataa viemäriin, mutta muuten ruoanjätteitä ei saisi laittaa.
Kyllä mä luuttuveden sinne kaadan. Minne te muut sen laitatte?
Oon saattanut ennenkin kertoa, mutta meillä yhteen aikaan viemäri pulppusi jatkuvasti ja oli tukossa ja meitä syytettiin, erityisesti keittiössä. Kas kummaa, kun yläkerran asukkaat vaihtuivat, ongelma hävisi.
Vierailija kirjoitti:
Kakan, pissan ja vessapaperin voi jättää mainitsematta itsestäänselvyyksinä.
Minä laitan vanulappuja, terveyssiteitä, tamponeja ja ruoanjämät. Laitan myös siteiden ja tamponien muovisuojukset.
Ihan mielenkiinnosta, minkä takia?
En ole provo. Olen tehnyt näin aina eikä ole koskaan mennyt tukkoon. Kuukautissuojat varmaan haisevat roskiksessa eikä meillä edes ole vessoissa roskiksia, koska muuta roskaa ei vessassa tule (kuin vanulaput ja kuukautisroskat). Jos silloin tällöin hammastahna loppuu tms, sen voi kiikuttaa keittiöön.
Ja mikä vika ruoan jämissä, yhtä pehmeää ja samankokoista kuin uloste ja oksennus? Jos laittaisin roskapussiin, varmaan pussi vuotaisi ja haisisi.
-ap
Vierailija kirjoitti:
En ole provo. Olen tehnyt näin aina eikä ole koskaan mennyt tukkoon. Kuukautissuojat varmaan haisevat roskiksessa eikä meillä edes ole vessoissa roskiksia, koska muuta roskaa ei vessassa tule (kuin vanulaput ja kuukautisroskat). Jos silloin tällöin hammastahna loppuu tms, sen voi kiikuttaa keittiöön.
Ja mikä vika ruoan jämissä, yhtä pehmeää ja samankokoista kuin uloste ja oksennus? Jos laittaisin roskapussiin, varmaan pussi vuotaisi ja haisisi.
-ap
No voi helvetti, kyllä se putki jatkuu vielä sinunkin kämpän jälkeen. Koskaan kuullut viemäriverkosta?
Vierailija kirjoitti:
-ap
Oonko biojäte tuntematon käsite? Siteet ja vanulaput voi viedä keittiön roskikseen tai hankkia vessaan roskiksen sitä varten.
Ps. Se tukos on todennäköisesti syntynyt sen verran kauemmas, ettei siitä voi syyttää juuri sinua.
Joskus oon vahingossa heittäny pikkuhousunsuojan pönttöön vaikka on pitäny laittaa roskikseen, ei onneks menny putket tukkoon.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Tätä sanaa moni inhoaa, mutta on todella wt, jos vessassa ei ole roskista. Vaikka moni itse kiikuttaa omat siteensä keittiön roskikseen, joka täyttyy nopeammin, on roskiksen puuttuminen todella ajattelematonta mahdollisia vierailijoita kohtaan. Muistan itse, kuinka harmillista oli esim. teininä, kun joutui poikaystävän perheen luona ottaa siteen vessasta mukaansa ja viedä keittiöön muiden istuskellessa kahvipöydässä. Samaten joissain rippijuhlissa olen kohotellut kulmiani, kun olen joutunut kietomaan verisen tamponin paperiin ja sujauttamaan laukkuuni, kun juhlatunnelmaa varjellakseni en ole halunnut mennä sen kanssa keittiöön tarjoilujen lähelle pyörimään.
Kuukautisverta, oksennusta ja kissankakkaa oman ulosteen, virtsan ja vessapaperin lisäksi.
Älä ihmettele jos pöntöstäsi joskus kurkkaa rotta. Ruuanjämät putkistoissa kerää rottia.
Siteet, tamppoonit tai muovi eivät kuulu wc-pönttöön vaan roskikseen, tukkivat putket.