Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua rasittavat ihmiset, jotka ovat kamalan huolissaan siitä, mitä muut ajattelevat. Näkyy tämänkin palstan avauksissa

Vierailija
09.02.2016 |

Minua rasittavat ihmiset, jotka ovat kamalan huolissaan siitä, mitä muut ajattelevat. Sen voi huomata tälläkin palstalla, kun ihmiset itku silmässä tuhertavat tällaisia aloituksia:

"Olenko kamala ihminen, kun teen tämän täysin kohtuullisen asian?"
"Saanko kieltäytyä asiasta, joka on minulle todella vastenmielinen?"
"Mitä tehdä, kun minulta odotetaan kohtuuttomia asioita, enkä halua pahoittaa öykkäreiden mieltä?"

Ymmärrän, että ilman minkäänlaisia assertiivisuuden hitujakaan elämä on aika hankalaa. Mutta tehkää palvelus itsellenne ja muille ja koettakaa opetella elämään niin kuin normaalit ihmiset.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eivätkö sinua sitten rasita enemmän itsekeskeiset ihmiset, jotka eivät tippaakaan välitä mitä muut heistä ajattelevat ja käyttäytyvätkin sen mukaan. Ilkeilevät, puhuvat pahaa selän takana jne?

Itsekeskeiset ihmiset eivät rasita minua, kunhan he käyttäytyvät reilusti muita kohtaan. Itsekkyys on lähtoohtaisesti hyvä ominaisuus. Jämäkkyys, oman tahdon ilmaiseminen ja kärkkäys omien rajojen ja etujen puolustamisessa eivät tarkoita, että ihminen ilkeilisi tai juoruilisi. Tämä on tyypillinen väärinkäsitys, joka epävarmoilla ja ei-assertiivisilla ihmisillä joskus on. -ap

Vierailija
22/24 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän minua rasittavat esim ihmiset, jotka lupaavat tehdä asioita, joita eivät sitten teekään tai ihmiset, jotka eivät kuuntele, mitä toinen sanoo. Tällaiset asiat oikeasti hankaloittavat elämää. En osaa rasittua asioista, jotka eivät varsinaisesti koske minua.

Valitettavasti tällaiset asiat kyllä koskettavat ulkopuolisia. Esimerkiksi kollegana tai lähisukulaisena tämän tyyppinen ihminen voi olla varsinainen energiavampyyri, jonka epävarmuus ja oman tahdon puute voi jarruttaa projekteja, saada aikaan ilmapiiriä myrkyttävää valitusta tai saada ihmiset suostumaan asioihin, joita he eivät voi terveyttään tai jaksamistaan vaarantamatta hoitaa. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on sellaisia luonteenpiirteitä, ettei niitä voi edes halutessaan kovin helposti muuttaa. Ap:n toki voi olla vaikea tätä ymmärtää.. 

Vierailija
24/24 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vielä rasittavampaa on se, että ihan tavalliset talliaiset ihmettelevät täällä lukuisissa ketjuissa, miten outoja, originelleja ja PAREMPIA he ovat kuin muut. Ja syynä on joku mitätön asia tyyliin olen blondi tuotantotalouden insinööri.

Oikeaa epävarmuutta kyllä sietää, mutta näitä omaan "outouteensa" rakastuneita keskivertotapauksia lukiessa rupeaa risomaan.

Esimerkkejä palstalla tavatuista outouksista ja myös siitä häpeämättömästä ja perusteettomasta itsekorostuksesta:

"En pidä makeasta, olen tosi outo"

"Olen ihan erakkoluonne, mitä nyt mies ja lapset ja duunipaikka löytyy"

"Tein nettitestin silmät kiinni kännissä ja mun ÄO in 160"

"Nauran Aku Ankalle, olen 35 vuotta, oonko outo"

"Mun on vaikea ymmärtää muita naisia"

"En osaa olla perinteinen nainen"....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän