Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin refluksi

Vierailija
09.02.2016 |

Yläkerran naapuri rykii ja räkii limaa valehtelematta noin 100 kertaa päivässä, öisinkin. Ei ollut tuollainen vielä silloin, kun muutin tänne, mutta pari vuotta on ollut ja nyt rykiminen ja räkiminen on pahentunut talossa olevan putkiremontin myötä. Henkilö on kotona kaiket päivät, eikä käy ulkona eikä töissä.

Ensinnäkin kiinnostaisi tietää onko kyseessä todella refluksi vai olenko diagnosoinnut asian väärin? Toiseksi haluaisin tietää, että onko siihen olemassa lääkkeitä, vai onko rykiminen ja räkiminen (öisinkin) ainoa vaihtoehto selvitä sairauden kanssa? Muuten en välittäisi, mutta talossa on olematon äänieristys ja saan olla omassa asunnossani koko ajan oksennuksen tunne kurkussa. Yläkerran asukas tietää, että äänieristys on olematon, muttei hillitse itseään yhtään. Onko tuo siis väistämätöntä vai voisinko pyytää asukasta menemään hoitoon?

Pyydän jo nyt anteeksi kaikilta refluksia sairastavilta, mutta ei täällä alhaallakaan kivaa ole - kaikki vapaapäivät saan kuunnella melkeinpä puolinaista oksennuksen ääntä. Yölläkin herään siihen, enkä haluaisi muuttaa naapurin takia uuteen asuntoon...Kaksi vuotta olen myötätuntoisesti jo kuunnellut, mutta nyt on mittari täynnä. Ihmettelen kyllä miten alle 30-vuotias mies voi olla jo tuossa kunnossa...Tyttöystäväkin ilmeisesti jätti.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavaahan tuo on, mutta tuollaisia ääniä joutuu kestämään jos kerrostalossa aikoo asua. Jos ihmistä yskittää/oksettaa niin ei sen tarvitse käydä kysymässä naapureilta onko tämä ok. Harmi sinulle kyllä, muttei sinulla ole oikeutta valittaa tuollaisesta.

Vierailija
4/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaapajaa kirjoitti:

Valitettavaahan tuo on, mutta tuollaisia ääniä joutuu kestämään jos kerrostalossa aikoo asua. Jos ihmistä yskittää/oksettaa niin ei sen tarvitse käydä kysymässä naapureilta onko tämä ok. Harmi sinulle kyllä, muttei sinulla ole oikeutta valittaa tuollaisesta.

Minusta on, jos kyseessä on hoitamaton sairaus. Oma alakerran naapurini taas valittaa siitä, jos käyn wc:ssä yöllä... (sattuu pari kertaa vuodessa) Se on sitten OK? 

Ap 

Vierailija
5/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tuo Refluksi (ja IBS) vilja allergiasta, loppui, kun viljat jäi.

Vierailija
6/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaapajaa kirjoitti:

Minusta on, jos kyseessä on hoitamaton sairaus. Oma alakerran naapurini taas valittaa siitä, jos käyn wc:ssä yöllä... (sattuu pari kertaa vuodessa) Se on sitten OK? 

Ap 

Ei tietenkään ole ok valittaa vessakäynneistä. Yöllä saa elää ihan normaalia elämää, tietyissä rajoissa tietenkin.

Vierailija
7/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että on refluksi, voi nimittäin hyvinkin olla bronkiektasia, joka remontin aikana kiusaa hengitysteitä enemmän kuin tavallisesti. Se on vakava sairaus eli suomeksi sanottuva keuhkoputkenlaajennus. Voihan tietysti kyseessä olla jokin muukin sairaus.

Vierailija
8/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla ap sinusta putkiremontti vaikuttaa pahentavasti refluksiin? :D

Ja olitpa diagnosoinut oikein tai et niin ei tuosta oikein voi valittaa. Eikä sinun tarvitse valittaa siitä että naapuri valittaa vessakäynneistäsi. Suihkussa ja vessassa saa käydä aivan vapaasti öisinkin.

Vierailija
9/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla ap sinusta putkiremontti vaikuttaa pahentavasti refluksiin? :D

Ja olitpa diagnosoinut oikein tai et niin ei tuosta oikein voi valittaa. Eikä sinun tarvitse valittaa siitä että naapuri valittaa vessakäynneistäsi. Suihkussa ja vessassa saa käydä aivan vapaasti öisinkin.

Poran äänestä yms. johtuva stressi pahentaa refluksin oireita. Tällöin räkii noin 200 kertaa päivässä. Luulisi jo että muuttaisi itse pois säästääkseen hampaitaan jne. 

Ap

Vierailija
10/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla, henkilö ei ole käsittääkseni muuttanut ruokailutottumuksiaan. 

Syömisenkin kuulen katon läpi. 

Ap

Vierailija
11/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokatapauksessa itse muuttaisin pois huonosti äänieristetystä asunnosta jos räkisin noin. Asuu kuitenkin vuokralla. Tämän lisäksi soittaa sähkökitaraa ym. instrumentteja, mutta täytyy vaan sietää, yes! Ei siis käytä edes kuulokkeita, joten jo se kielii henkilön piittaamattomuudesta. 

Ap

Vierailija
12/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla, henkilö ei ole käsittääkseni muuttanut ruokailutottumuksiaan. 

Syömisenkin kuulen katon läpi. 

Ap

Sanooko hän siis aina ääneen mitä milloinkin syö vai mistä tiedät mitä hän pistää suuhunsa?

Vierailija
13/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tupakkayskältä, ei todellakaan refluksilta.

Vierailija
14/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaapajaa kirjoitti:

Minäkin asun kerrostalossa mutta ei täällä mitään ääniä kuulu :)

Vierailija
15/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin alkaa kuulostaa siltä ettei tässä ole kyse mistään yskimisestä vaan et muuten tykkää naapuristasi. Ensin valitat yskimisestä (joka on normaalia ja sallittua ihmiselle!) ja nyt valitat myös instrumenttien soitosta. "Itse muuttaisin pois, asuu kuitenkin vuokralla" no just.. Muuta sitten itse pois jos se muuttaminen on noin helppoa ja vaivatonta. Jos naapuri tykkää itse asunnostaan ja vuokra on sopiva niin ei sitä tarvitse muuttaa asunnostaan pois siksi että joku herkkähipiäinen naapuri saattaa vetää herneet nenään. Ja kyllä ymmärrän että voi olla ärsyttävää sinulle, mutta asut KERROSTALOSSA. Jos et kestä elämän ääniä, muuta omakotitaloon.

Vierailija
16/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se on juuri tuurista kiinni. Minkälainen rakenne talossa on/millaiset naapurit siunaantuu. Naapureitaan ei voi valita, ja yskiminen ei ole tarpeeksi hyvä syy häädölle.

Vierailija
17/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurrikaani kirjoitti:

Jotenkin alkaa kuulostaa siltä ettei tässä ole kyse mistään yskimisestä vaan et muuten tykkää naapuristasi. Ensin valitat yskimisestä (joka on normaalia ja sallittua ihmiselle!) ja nyt valitat myös instrumenttien soitosta. "Itse muuttaisin pois, asuu kuitenkin vuokralla" no just.. Muuta sitten itse pois jos se muuttaminen on noin helppoa ja vaivatonta. Jos naapuri tykkää itse asunnostaan ja vuokra on sopiva niin ei sitä tarvitse muuttaa asunnostaan pois siksi että joku herkkähipiäinen naapuri saattaa vetää herneet nenään. Ja kyllä ymmärrän että voi olla ärsyttävää sinulle, mutta asut KERROSTALOSSA. Jos et kestä elämän ääniä, muuta omakotitaloon.

Naapurini oli ennen sairastumistaan paras naapuri mikä minulla on koskaan ollut. Erittäin kohtelias herrasmies. 

Typerää kehottaa muuttamaan omakotitaloon, kun tykkään ylipäänsä asua kerrostalossa ja olen aina asunut kerrostalossa - tämä on ensimmäinen suuri ongelma kerrostaloasumisessa. 

Ja en ole ainoa naapuri, joka kärsii liman ryystämisestä. En ole herkkähipiäinen, kun olen jo kaksi vuotta asiaa myötätuntoisesti kestänyt sanomatta mitään. Osittain tästä syystä asia on varmaan päässytkin pahentumaan ajan kanssa. 

Kyllä olen itsekin yskinyt flunssan aikana, mutta se kesti viikon, ei vuosia. Hoidin sen pois, kun työssäkäyviä asuu ympärillä. 

Täällä on taas omasta elämästään suuttuneet purkamassa aggressiotaan. Helpointa olisi tässä tilanteessa varmaan kysyä naapurilta onko kyse kroonisesta sairaudesta, jolle ei mahda mitään ja sen jälkeen arvioida poismuuttamista. Ei se ole vaivatonta kenellekään. Stressi kuitenkin pahentaa sairautta, joten siksikin naapuri kannattaisi miettiä kokonaisvaltaisesti terveyttään. 

Ap

Vierailija
18/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurrikaani kirjoitti:

Naapurini oli ennen sairastumistaan paras naapuri mikä minulla on koskaan ollut. Erittäin kohtelias herrasmies. 

Typerää kehottaa muuttamaan omakotitaloon, kun tykkään ylipäänsä asua kerrostalossa ja olen aina asunut kerrostalossa - tämä on ensimmäinen suuri ongelma kerrostaloasumisessa. 

Ja en ole ainoa naapuri, joka kärsii liman ryystämisestä. En ole herkkähipiäinen, kun olen jo kaksi vuotta asiaa myötätuntoisesti kestänyt sanomatta mitään. Osittain tästä syystä asia on varmaan päässytkin pahentumaan ajan kanssa. 

Kyllä olen itsekin yskinyt flunssan aikana, mutta se kesti viikon, ei vuosia. Hoidin sen pois, kun työssäkäyviä asuu ympärillä. 

Täällä on taas omasta elämästään suuttuneet purkamassa aggressiotaan. Helpointa olisi tässä tilanteessa varmaan kysyä naapurilta onko kyse kroonisesta sairaudesta, jolle ei mahda mitään ja sen jälkeen arvioida poismuuttamista. Ei se ole vaivatonta kenellekään. Stressi kuitenkin pahentaa sairautta, joten siksikin naapuri kannattaisi miettiä kokonaisvaltaisesti terveyttään. 

Ap

Huom, silloin kun muutin, naapuri käytti kuulokkeita, mutta nyt sekin on jäänyt. Olettaa varmaan että minulle kilttinä ihmisenä käy kaikki. 

Ap

Vierailija
19/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimpelipommmm kirjoitti:

No kun se on juuri tuurista kiinni. Minkälainen rakenne talossa on/millaiset naapurit siunaantuu. Naapureitaan ei voi valita, ja yskiminen ei ole tarpeeksi hyvä syy häädölle.

Missä kohtaa puhuttiin häädöstä? Luulisi ettei halua betonipölyn keskellä sairastua lisää. Tässä rempassa kuluu vielä vuosi ja useampi naapuri on jo muuttanut pois. 

Jokatapauksessa, jos sairaus olisi parannettavissa ruokavaliomuutoksella, miksei naapuri tee sitä? 

Kerran yksi alakerran naapuri halusi että hommaan maton, koska kävely kuului alas selkeästi, joten hommasin ja ongelma ratkesi ja tässä tapauksessa ei saa tehdä mitään, vaikka yöunetkin menee. Voisihan räkäistä vaikka paperiin, mikä vaimentaa ääntä. 

Ap 

Vierailija
20/47 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän vaikutat ihan kahjolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme