Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhentaako tupakointi NOIN paljon?? (vuosia nuoremmaksi ohjelma)

Vierailija
09.02.2016 |

Kaikki, joita luullaan jopa 10 vuotta tai enemmänkin vanhemmiksi, ovat tupakoitsijoita.
Apua ja äääk! Minä kun luulin, että olen ikäistäni _nuoremman_ näköinen, olenko oikeasti 65- vuotiaan näköinen? Miten te muut, jotka olette polttaneet yli 30 vuotta, mutta hoidatte huolella ihoanne ja hampaita, miltä näytätte?
t. tupakka- Tarja 50 v.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa enpä tiedä, mua luullaan 5-10 vuotta nuoremmaksi, vaikka olen polttanut lähes 30 vuotta. Pitäis silti lopettaa jo pikkuhiljaa. Hampaat on menny remonttiin ja uusiksi ihan muista syistä.

Vierailija
2/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 26, enkä koskaan polttanut. Näytän huomattavasti nuoremmalta kuin yläasteikäisenä tupakoinnin aloittaneet kaverit, mutta ehkä tässä iässä sitä ei vielä voi selkeästi sanoa johtuuko tupakoinnista vai siitä että näillä main elämää ikääntymisen merkkejä tulee pikkuhiljaa mutta eri tahtiin. Tupakoivilla kavereillani on iho jokseenkin "vahamainen" ja elottoman näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan vanhentaa, monellakin tapaa. Hampaat kellertyvät, tulee ryppyjä (etenkin huulten ympärille), ja ihon yleinen kunto huononee - siitä tulee samea, "nahkamainen" ja elähtänyt. Vielä jos on harrastanut paljon auringonottoa, voi iho näyttää < 40 vuotiaana jo samalta kuin vanhan nahkatakin pinta.

Vierailija
4/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa enpä tiedä, mua luullaan 5-10 vuotta nuoremmaksi, vaikka olen polttanut lähes 30 vuotta. Pitäis silti lopettaa jo pikkuhiljaa. Hampaat on menny remonttiin ja uusiksi ihan muista syistä.

Elämämkoululainen renttumies hakannu?

Vierailija
5/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vanhentaa. Harvoin tupakoitsijat tätä itse huomaavat. Toisekseen tupakoitsijat ovat usein aika herkästi suuttuvia, minkä vuoksi mieluummin tahallaan arvaa iän reilusti sen alle mitä näyttävät. Esim. 40v. näyttää 55 vuotiaalta ja heitän arvaukseksi 32v. niin pysyy tyytyväisenä. Sellainen valkoinen valhe, mitä tuota tahallaan ketään loukkaamaan.

Vierailija
6/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin itsekin... Kuinka paljon vanhentaa tupakka ja missä ajassa? Entä stressi? Entä vähäinen uni?

Olen nyt 26v, aina aikuisiällä luultu noin 16 vuotiaaksi. Nyt ihan vuoden sisällä olen mielestäni muuttunut tosi eläneen näköiseksi, olen polttanut päälle parikymppisestä lähtien tupakkaa, stressannut helvetisti ja nukkunut kai liian vähän. Edelleen nuori yleisilme, mutta jotenkin tosi väsähtänyt eikä enää niin freesi. :(

Vierailija
7/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 26, enkä koskaan polttanut. Näytän huomattavasti nuoremmalta kuin yläasteikäisenä tupakoinnin aloittaneet kaverit, mutta ehkä tässä iässä sitä ei vielä voi selkeästi sanoa johtuuko tupakoinnista vai siitä että näillä main elämää ikääntymisen merkkejä tulee pikkuhiljaa mutta eri tahtiin. Tupakoivilla kavereillani on iho jokseenkin "vahamainen" ja elottoman näköinen.

Nämä on aina hyviä: "Näytän huomattavasti nuoremmalta kuin kaverini"..:) Jokainen meistä näkee itsensä nuorempana kuin muut ikätoverit, koska minäkuva ei pysy mukana todellisuuden muutoksissa. Newsflash: hyvin todennäköisesti näytät täsmälleen samanikäiseltä kuin sun kanssa samanikäiset ihmiset.

Vierailija
8/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän on kyse geeneistä. Jotkut näyttävät aina ikäänsä nuoremmilta, toiset herkästi vanhemmilta. Jos sattuu olemaan näitä vanhemmalta näyttäviä, tupakointi pahentaa tilannetta entisestään. 

Vierailija
9/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi en ole ikinä maistanutkaan tupakkia niin ei tarvitse tuollaisia asioita miettiä. Hyvä valistusta ohjelma oli lapselle kun näki millaiset ovat tupakoitsijan hampaat.

Vierailija
10/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vanhentaa. Harvoin tupakoitsijat tätä itse huomaavat. Toisekseen tupakoitsijat ovat usein aika herkästi suuttuvia, minkä vuoksi mieluummin tahallaan arvaa iän reilusti sen alle mitä näyttävät. Esim. 40v. näyttää 55 vuotiaalta ja heitän arvaukseksi 32v. niin pysyy tyytyväisenä. Sellainen valkoinen valhe, mitä tuota tahallaan ketään loukkaamaan.

Olet kyllä oikeassa. Mut jostain syystä mä olen säästynyt tuolta, liekö syy geeneissä.. mun 32-vuotiaalta pikkusiskoltakin kysytään vielä henkkareita kaikkialla :)

Olen koittanut tarkkailla noita ryppyjä, mut ei mulla ole esim. suun ympärillä yhtään ryppyä ja huulet on samanlaiset kuin nuorenakin, kun vertaa kuvia. Jonku verran on silmänympäristössä ryppyjä, mut paljon vähemmän kuin suurella osalla ikäisistäni.

Mut saattaa se rupsahdus iskeä ihsn yllättäenkin, nii kuin kävi yhdelle mun babyface-ystävälle.. Näytti 35 vuotiaaksi ihan teiniltä ja sit parissa vuodessa rups! Siirtyi suoraan siitä näyttämään keski-ikäiseltä tantalta.

Että siis, parempi lopettaa tuo polttaminen nyt ku vielä on jotain pelastettavaa :)

(olen tuo vastaaja nro 1.)

Vierailija
11/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on suun ympärillä ryppyjä,vaikka en ole koskaan maistanutkaan tupakkaa.

Vierailija
12/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tuo johtua myös siitä, että ne tupakoitsijat ovat luultavasti myös alkaneet meikata aikaisemmin ja vahvemmin kuin tupakoimattomat teinit? Tupakoivista naisista kun vanhenemisen merkit huomaa paljon aikaisemmin kuin tupakoivista miehistä.

Vierailija
13/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. nuoruus suojaa aluksi tupakan haittojen näkymiseltä, mutta elimistön vanhetessa alkaa ~3-kympin kieppeiltä vaikutus näkymään.

Isoa apua ihon kunnolle ei ole jos sitä koittaa ulkoapäin hoitaa ja helliä, kun aineenvaihdunta tuo solujen sisälle jatkuvasti tupakoinnista johtuvia happiradikaaleja ym. solun toimintaa heikentäviä kemikaaleja.

Samalla kun huomaa ihon kunnon rapistuvan, kannattaa tiedostaa, että sama prosessi on menossa myös kropan sisällä. Eli myös sisäelinten solut vanhenevat ja rapistuvat tupakoinnin ansiosta reilusti etuajassa.

Ilmiö omalla työpaikalla hyvin havaittavissa!

Tupakoijillamme on tehnyt tiukkaa kummalle eläkkeelle ovat päässeet, sairaus- vaiko vanhuuseläke.

Kukaan näistä ei kuitenkaan ole terve eläkkeelle sirtyessään.

Sitä vastoin tupakoimattomat ovat olleet yhtä lukuunottamatta terveitä ja hyväkuntoisia eläkkeelle lähtiessään.

Vierailija
14/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi vanhentaa todella paljon.

Keski-ikäisen tupakoijan tuntee jo kaukaa lysystä ryhdistä (oikeasti). Läheltä tupakoijan tunnistaa kellertävästä ja ruttuisesta ihosta, keltaisista käsistä, syljeskelystä (yöööök!) ja kaameasta hajusta.

Monilla oireena on myös hampaiden putoaminen ja selkäkivut, koska tupakka vaikuttaa molempiin.

Vierailija
15/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vanhentaa. Iho näyttää sairaan harmaalta ja kuolleelta ja ikäistään ryppyisemmältä, koska pintaverenkierto on huono. Lisäksi keltaiset hampaat ja kuvottava ympärillä leijuva tupakan haju, 10-15 vuotta ja sairaalloinen vaikutelma tulee helposti keski-iässä lisää ulkonäköön.

Vierailija
16/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen polttanut puolet elämästäni ja näytän ikäistäni n 5 vuotta nuoremmalta.

Kaverini 35v polttanut yli 20 vuotta ja näyttää melkein 10 vuotta nuoremmalta.

Kyllä ne on muut asiat mitkä vanhentaa, esim lapset :D

Vierailija
17/27 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitys haisee,  kollageeni häviää ihosta , hampaat kellastuu ja 300 e kk menee röökiin rahaa. 1 vuoden polttamatta niin säästyneellä rahal pääsen tallinnassa kasvojen kohotukseen.  Se rupsahdus tuleekin yhtä äkkiä ja pahenee päivissä.

Vierailija
18/27 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse entisenä tupakoitsijana ryppyjä huulten ympärillä. Niin myös serkulla , ei koskaan tupakoinut ja 5 vuotta nuorempi. Ei siis aina johdu tupakoinnista. 

Vierailija
19/27 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi vanhentaa todella paljon.

Keski-ikäisen tupakoijan tuntee jo kaukaa lysystä ryhdistä (oikeasti). Läheltä tupakoijan tunnistaa kellertävästä ja ruttuisesta ihosta, keltaisista käsistä, syljeskelystä (yöööök!) ja kaameasta hajusta.

Monilla oireena on myös hampaiden putoaminen ja selkäkivut, koska tupakka vaikuttaa molempiin.

Olisiko vähän liioittelua? Vielä 50-70 -luvuilla liki 80 prosenttia miehistä poltti. Olivatko he kuvaamiasi ihmisraunioita keski-ikäisinä Tauno Paloa myöten?

Tupakointi on epäterveellinen tapa, mutta jotain rajaa tähän maalailuun.

Vierailija
20/27 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, röökihul-lu taas vauhdissa....