Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhentaako tupakointi NOIN paljon?? (vuosia nuoremmaksi ohjelma)

Vierailija
09.02.2016 |

Kaikki, joita luullaan jopa 10 vuotta tai enemmänkin vanhemmiksi, ovat tupakoitsijoita.
Apua ja äääk! Minä kun luulin, että olen ikäistäni _nuoremman_ näköinen, olenko oikeasti 65- vuotiaan näköinen? Miten te muut, jotka olette polttaneet yli 30 vuotta, mutta hoidatte huolella ihoanne ja hampaita, miltä näytätte?
t. tupakka- Tarja 50 v.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeasti vanhenna.

Vierailija
22/27 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 26, enkä koskaan polttanut. Näytän huomattavasti nuoremmalta kuin yläasteikäisenä tupakoinnin aloittaneet kaverit, mutta ehkä tässä iässä sitä ei vielä voi selkeästi sanoa johtuuko tupakoinnista vai siitä että näillä main elämää ikääntymisen merkkejä tulee pikkuhiljaa mutta eri tahtiin. Tupakoivilla kavereillani on iho jokseenkin "vahamainen" ja elottoman näköinen.

Voisiko tuo johtua myös siitä, että ne tupakoitsijat ovat luultavasti myös alkaneet meikata aikaisemmin ja vahvemmin kuin tupakoimattomat teinit? Tupakoivista naisista kun vanhenemisen merkit huomaa paljon aikaisemmin kuin tupakoivista miehistä.

Kyllä se tupakointi oikeasti vanhentaa ja rumentaa, vaikka eivät tupakoitsijat sitä halua myöntää itselleen. Monta esimerkkiä tiedän. Itse en polta, enkä myöskään kovin usein meikkaa, ja ihoni on ihan toista luokkaa kuin ikätovereilla (45v). Joten varmasti vaikuttaa osaltaan tuokin lainauksessa esitetty mahdollisuus, että jos sekä tupakoi että meikkaa vahvasti jo nuoresta lähtien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi vanhentaa todella paljon.

Keski-ikäisen tupakoijan tuntee jo kaukaa lysystä ryhdistä (oikeasti). Läheltä tupakoijan tunnistaa kellertävästä ja ruttuisesta ihosta, keltaisista käsistä, syljeskelystä (yöööök!) ja kaameasta hajusta.

Monilla oireena on myös hampaiden putoaminen ja selkäkivut, koska tupakka vaikuttaa molempiin.

Miten tupakka aiheuttaa selkäkipuja?

Vierailija
24/27 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänyt mieleen joku ihonhoitoon liittyvä artikkeli, jossa kovasti varoiteltiin myös tupakoinnin vaikutuksesta ihoon. Klikkasin huvikseni tutkimuksen auki, ja siitä kävi ilmi että yli 45-vuotiaat tupakoitsijat näyttivät keskimäärin 9 kk ikäisiään tupakoimattomia vanhemmilta. En itse tupakoi, mutta ajattelin että oikeastaan mulle olis ihan sama näytänkö 9 kk ikäistäni vanhemmalta tai nuoremmalta. Ennemmin ehkä keskittyisin tupakoinnin muista huonoista puolista varoitteluun.

Vierailija
25/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 27 olen ja sanovat että näytän joltain 35-40 v, eli noin 10 vuotta vanhemmalta ja kyllä tupakoin päivittäin. 

Vierailija
26/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoiva työkaverini luuli minua tyttäriensä ikäiseksi. Oikeasti olen häntä vain n. 10 vuotta nuorempi. 

Vierailija
27/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tupakointi vanhentaa etenkin siitä syystä, että aikaistaa vaihdevuosia useilla vuosilla. Eräällä tuttavalla oli menopaussi jo vähän päälle nelikymppisenä, ketjupolttaja kuten äitinsäkin eli riippuvuus syntyi jo kohdussa. 60-luvulla ei vielä tiedetty tupakoinnin vaaroista. Hänkin on yrittänyt lakkoa monesti, mutta ei ole onnistunut. Minua nuorempi on, mutta luultiin eläkeikäiseksi jo 50+ iässä. Laihuus vielä lisää ikävuosia, kun ihonalaisen rasvan puuttuessa tulee ryppyisyyttä.

Mutta eipä tuo ulkonäkö tärkeintä ole. Ja ryppyinen, vanhan näköinenkin voi olla kaunis ja tyylikäs. En usko, että häntä itseään tuo häiritse ja eronsa jälkeen löytyi uusi puolisokin, nuorempi vieläpä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi