Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan harkinnut itsemurhaa?

Vierailija
08.02.2016 |

Ja miksi?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, useasti. Koska eläminen tekee liian kipeää ja on toisinaan houkutteleva ajatus, että voisin lopettaa sen kivun noin vain. Puoli tuntia, kun kävelisin järvelle sulaan kohtaan, ja kaikki olisi hetkessä ohi.

Vierailija
2/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, useasti. Koska eläminen tekee liian kipeää ja on toisinaan houkutteleva ajatus, että voisin lopettaa sen kivun noin vain. Puoli tuntia, kun kävelisin järvelle sulaan kohtaan, ja kaikki olisi hetkessä ohi.

Mikä tekee liian kipeää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä vaikka on ollut joskus vastoinkäymisiäkin. 

Vierailija
4/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Monesti. Kerran havahduin siihen että olen ainakin vuoden ajan joka ikinen, joka ainoa ikinen aamu herätessäni, ensimmäisenä miettinyt/haaveillut, että voisin nousta tästä sängystä suoraan pujottamaan pääni hirttosilmukkaan.

Olen hyvin paljon ajatellut että mieluummin olisin kuollut tai jäänyt kokonaan syntymättä.

Ainoa syy kitua täällä, on se ettei perheelle tule paha mieli.

Eniten elämässä ahdistaa muut ihmiset. Oikeastaan he ovat ainoa mikä maailmassa ahdistaa.

Rakastan eläimiä ja kaunista luontoa.

Ihmisten ääretön tyhmyys, julmuus, ahneus, itsekkyys ja suoranainen pahuus, tekevät olon toivottomaksi.

En pidä itseänikään minään hyvänä olentona.

Olen syönyt kymmeniä lääkkeitä ja jutellut ammattilaisten kanssa satoja tunteja.

En ole mikään laiska tai sellainen etten yrittäisi parastani.

Olen lenkkeillyt, tsempannut ja väkisin yrittänyt parantua.

En jaksa enkä siedä enää yhtään paranemis ehdotusta tai kehotusta piristyä.

Olen tietyllä tavalla hyväksynyt sen etten koskaan parane.

Nykyään uusinta uutta masennuksessani on se että minulle on tullut väkivaltaisia ja vihaa täynnä olevia ajatuksia. En usko että toteuttaisin mitään väkivaltaista mielikuvaani, koska käytäntö on vähän eriasia kuin pari minuuttia kestävä mielikuva jonkun ihmisen naaman patteriin hakkaamisesta siten että nenä murtuu, verta roiskuu ja silmät muurautuvat umpeen.

Oikeastaan koen että on ihan normaalia ja tervettä tuntea myös vihaa.

Olen miettinyt, josko kymmeniä vuosia kestänyt masennukseni voisi johtua niistä doktriineista, joiden mukaan surua ja vihaa ei saa tuntea, tai etenkään näyttää millään tavoin.

Vierailija
5/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut koska en nähnyt tulevaisuudessa mitään muuta kuin tuskaa, yksinäisyyttä, koko elämä köyhyyttä toimeentulotuella, ikinä ei olisi varaa hyvään ruokaan, ei voisi matkustaa ja tehdä lähestulkoon mitään, elämä jossa joka päivä on samanlainen eikä mitään sisältöä. Lisäksi minulla oli psykoottisia harhoja tuolloin. En luottanut mihinkään hoitohenkilökuntaan enkä voinut hakea mistään apua (niin siis ajattelin päässäni tuolloin). Olin todella lähellä jo itse tekoa, mutta en halunnut että kumppanini joutuisi löytämään ruumiini kotoamme, tai joku vieras ihminen metsässä.

Vierailija
6/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kun oli pahin vaihe 3:n alle kolmevuotiaan kanssa (kaksoset + 1). Järjentasolla pysyin tasapainossa, mutta muistan erityisesti autolla ajaessani miettineeni, että ymmärrän heitä jotka ajavat autolla kalliota päin ja vievät lapset mukanaan. Univelka pelkästään oli karmea. Nyt tämä ajatus tuntuu vastenmieliseltä ja aivan vieraalta, lapset 3x2 ja 5.

Vierailija
7/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harkinnut koska en nähnyt tulevaisuudessa mitään muuta kuin tuskaa, yksinäisyyttä, koko elämä köyhyyttä toimeentulotuella, ikinä ei olisi varaa hyvään ruokaan, ei voisi matkustaa ja tehdä lähestulkoon mitään, elämä jossa joka päivä on samanlainen eikä mitään sisältöä. Lisäksi minulla oli psykoottisia harhoja tuolloin. En luottanut mihinkään hoitohenkilökuntaan enkä voinut hakea mistään apua (niin siis ajattelin päässäni tuolloin). Olin todella lähellä jo itse tekoa, mutta en halunnut että kumppanini joutuisi löytämään ruumiini kotoamme, tai joku vieras ihminen metsässä.

Ei ne olleet harhoja, vaan olit valaistunut ja nähnyt totuuden.

ap

Vierailija
8/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti. Tuntuu, etten ole onnistunut elämässäni yhtään missään eikä tulevaisuudellakaan ole mitään parempaa tarjottavaa.

Vierailija
9/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kun oli pahin vaihe 3:n alle kolmevuotiaan kanssa (kaksoset + 1). Järjentasolla pysyin tasapainossa, mutta muistan erityisesti autolla ajaessani miettineeni, että ymmärrän heitä jotka ajavat autolla kalliota päin ja vievät lapset mukanaan. Univelka pelkästään oli karmea. Nyt tämä ajatus tuntuu vastenmieliseltä ja aivan vieraalta, lapset 3x2 ja 5.

Mikä se lasten mukana viemisen idea on? Pelastaa lapset? Lapset eivät pärjää ilman äitiä?

Vierailija
10/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti. Tuntuu, etten ole onnistunut elämässäni yhtään missään eikä tulevaisuudellakaan ole mitään parempaa tarjottavaa.

Minkälaisia onnistumisia kaipaisit?

Vierailija
11/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee liian kipeää?

Oma kelvottomuus vaimona ja tyttärenä. Järjetön ihastuminen mieheen, jota en näe enää koskaan. Lukemattomat pienet typerät asiat, joita olen tehnyt ja joita en pysty unohtamaan.

Vierailija
12/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se lasten mukana viemisen idea on? Pelastaa lapset? Lapset eivät pärjää ilman äitiä?

Koitan tavoittaa nuo parin vuoden takaiset ohikiitävät mielenliikkeet vaikkakin se on vaikeaa ja niin järjenvastaista. Kyllä se taisi omalla kohdallani olla juuri se ajatus että mietin miten lapset pärjäisivät ilman äitiä. Tiedän! Aivan mielipuolinen ajatus, mutta mieli voi olla äärimmilleen viritettynä särkynyt. En ole koskaan puhunut asiasta kenellekään.

Vierailija
13/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt. Veljeni teki itsemurhan, ja koin että en jaksa elää tuskan kanssa. Mutta minua esti se ajatus, että vanhempani ja sukulaiset eivät kestäisi kahden perheenjäsenen itsemurhaa. Heitä ajattelemalla pääsin pahimman yli, ja myöhemmin opin nauttimaan elämästä.

Vierailija
14/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan utopistiselta ja käsittämättömän mahdottomalta kuvitella millaista sellaisen ihmisen elämä on joka ei halua kuolla. Kuinka uskomattoman helppoa on ihmisellä joka ei ole vaikeasti masentunut.

En voi mitenkään eläytyä terveen ja onnistuneen ihmisen mielen liikkeisiin.

Vierailija
15/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella koulukiusattuna. Vanhempien surun ajattelu esti, onneksi. Kiusaaminen ei ollut fyysistą, vaan saman luokan tyttöjen toimesta tapahtuvaa haukkumista ja eristämistä koska olin outo: luin vääriä kirjoja, en kuunnellut oikeanlaista musiikkia, olin liian hyvä koulussa ja kiinnostunut vääristä asioista (biologia) jne. Kirjoitin ahdistustani ja suuttumustani pois, ja pikkuhiljaa päädyin halveksimaan kiusaajiani. Ei se kiusaamista lopettanut, mutta ainakaan se ei enää samalla tavalla satuttanut.

Vierailija
16/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päivittäin melkein. Jos ois vaan sellainen nappula mistä painaa ja päättää elämä ja vaan hävitä, oisin tehnyt sen jo monta vuotta sitten. 

Joskus kun luen, että joku on kuollut liikenneonnetomuudessa tms, toivon että se olisin ollut minä. 

Vierailija
17/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ajoittain koko elämäni ajan. Nykyään olen niin pohjattoman väsynyt ja sairastelen paljon, että nautintoa saan lähinnä nukkumisesta. Autolla ajaessa mielessä välähtää usein itse aiheutetun kolarin mahdollisuus, se on ehkä tyypillisin ajatukseni ollut aina. Lääkitys on kyllä ja terapiassa ym. olen juossut aikoinaan parikin vuotta. Jotenkin olen pysyvästi ahdistuneen masentunut, työelämässä kyllä, harrastuksia olisi, jos vaan jaksaisin osallistua. Juuri nyt huonompi kausi menossa ja pitää todellakin pinnistellä uskoakseni parempaan tulevaisuuteen.

Vierailija
18/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 16-vuotiaana, kun olin niin yksin. Minulla ei ollut ketään. Enpä olisi silloin uskonut, että näin vanhanas olen lähes onnellinen ja ympärilläni on paljon rakkaita ihmisiä.

Vierailija
19/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut tappavani itseni, mutta olen toivonut, että kuolisin. Esim. hississä toivonut sen putoavan tms.

Vierailija
20/38 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänytkin. Se oli  nuorena ja lääkäri laittoi nuoruuden ja jonkinlaisen huomion hakemisen piikkiin. Varmaan sitten niin...

Nyt vanhempana olen vain joskus toivonut, etten aamulla heräisikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi