Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fin käyttäjät hoi! Ostajan IP-osoite Jenkeissä

Torin käyttäjä
08.02.2016 |

Olen myynyt Tori.fissä satunnaisesti kaikenlaista: itselleni tarpeettomia vaatteita, huonekaluja, astioita jne. Tälläkin hetkellä minulla on muutama ilmoitus Torissa. Tähän saakka palvelu on toiminut hyvin ja tavarat ovat löytäneet uudet omistajat. Olen kuitenkin nyt noin kuukauden ajan saanut ilmoituksiini yhteydenottoja, joissa lähettäjän IP-osoite on Jenkeissä eli maatietona on US. Viestit on kirjoitettu perushyvällä Suomella ja hyvin varmasti suomalaisen kirjoittamia. En ole näihin viesteihin vastannut. Onko kukaan muu saanut vastaavia US-IP:llä varustettuja yhteydenottoja ja jos kyllä, oletteko vastanneet? Voiko tuosta IP:stä todellisuudessa päätellä, missä päin maailmaa kyseinen henkilö on?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, mutta voihan tuo olla joku, joka käy usein työmatkoilla USAssa, vaikka asuukin vakituisesti Suomessa.

Vierailija
2/13 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai käyttää proxya kuten minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Toivottavasti muutkin kommentoisivat, etenkin jos on omakohtaista kokemusta. Näitä viestejä on tosiaan nyt viime aikoina tullut useita ja siksi alkoi epäilyttää.

Ap

Vierailija
4/13 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattui juuri tuollainen, maatietona Iso Britannia. Osoittautui ihan omalla paikkakunnalla asuvaksi ihmiseksi, haki tuotteen viivytyksettä.

Vierailija
5/13 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun proxyssä on viis osoitetta yhdysvalloissa. En ole koskaan kiinnittänyt huomiota mitä osoitetta tuo käyttää, lähinnä muistan sen olevan päällä jos youtube esimerkiksi tarjoaa jenkkitavaraa suomalaisten sijaan.

-m36

Vierailija
6/13 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan sitä maakoodia vaihtaa, kuten monet tekeekin että pääsee käsiksi esimerkiksi amerikkalaiseen Netflixiin tms...

Vierailija
7/13 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä jenkkifirman Suomenkonttorissa, ja ip-osoitteeni on usalainen, vaikka olen pääkaupunkiseudulla ihan kokopäiväisesti.

Vierailija
8/13 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voihan sitä maakoodia vaihtaa, kuten monet tekeekin että pääsee käsiksi esimerkiksi amerikkalaiseen Netflixiin tms...

Kyllä olen tästä tietoinen yleisellä tasolla.

Katsoin noiden viestien yhteydessä annettuja IP:itä ja kahdessa se oli sama, vaikka viestin lähettäjä oli eri. Onko normaalia?

Ap

Vierailija
9/13 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Onko muilla vastaavia kokemuksia eli epätavallisen monta yhteydenottoa jenkkipalvelimilta?

Vierailija
10/13 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, meneekö maan rajojen yli, mutta käyttäessäni mokkulanettiä sain sijainneikseni mitä ihmeellisimpiä paikkoja.

Vierailija
11/13 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vastaa nyt ihmeessä, aika monellakin voi osoite olla ihan muualla just vaikka netflixin takia.

Vierailija
12/13 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä jenkkifirman Suomenkonttorissa, ja ip-osoitteeni on usalainen, vaikka olen pääkaupunkiseudulla ihan kokopäiväisesti.

j

Mulla sama juttu, työkoneen VPN:n kautta viesti varoittaa ulkolaisesta ip-osioitteesta. Olen melkein aina muistanut laittaa yhteydenottoon selityksen asiasta ja kertonut työpisteeni olevan ihan Suomessa. Hyvin on kaupat sujuneet.

Vierailija
13/13 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin käytän proxya ja sen takia on mennyt noita ilmoituksia. Ja välillä niitä tulee ja ihan normaalisti on tori-kaupat sujuneet, normaalien ihmisten kanssa.