Selittäkää yksi juttu Twitteristä ja Facebookista
Ehkä tämä ei liity niin paljon Facebookiin, mutta Twitterissähän suuri osa saattaa kirjoittaa tunninkin sisällä jopa kymmeniä viestejä. Miten joku voi seurata twitterissä kymmeniä, satoja tai jopa tuhansia twiittajia? Eikö sitä ruutua joudu scrollaamaan joka päivä monta tuntia nähdäkseen mitä asiaa muilla on? Itse käyn joskus katsomassa jonkun tiliä ja yhdessäkin ahkerassa twiittajassa on jo tekemistä. Näkyykö kaikkien seurattujen twiitit omalla sivulla? Ja jos, niin miten niitä ehtii kahlata läpi?
Kommentit (7)
Samaa ihmetellyt. Mutta ihmisethän käyttää nykyään tosi paljon aikaa ruudun äärellä. Julkisissa liikennevälineissä kun katsoo ympärilleen niin usein tuntuu itse olevan ainoa joka ei räplää puhelinta. Kadulla joutuu väistämään katse puhelimessa harhailevia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetellyt. Mutta ihmisethän käyttää nykyään tosi paljon aikaa ruudun äärellä. Julkisissa liikennevälineissä kun katsoo ympärilleen niin usein tuntuu itse olevan ainoa joka ei räplää puhelinta. Kadulla joutuu väistämään katse puhelimessa harhailevia ihmisiä.
Naisia. Miehet eivät ole niinkään koukussa puhelimiinsa, että pitää liikenteessäkin olla naama kiinni ruudussa.
Ne ihmiset käyttää TweetDeck:iä tai muuta vastaavaa sosiaalisen median mangerointiohjelmaa.
EI sieltä pystykään kaikkea lukemaan. Vähän sama kuin av-palstan viesteistäkin jää aina väkisin joitakin lukematta kun pitää välillä muutakin tehdä.
Tweetdeckillä ja muilla vastaavilla apuohjelmilla voi esim. ajoittaa omat viestinsä näkyville tiettyyn kellonaikaan. Jos esim. itse olet Suomessa ja haluat osallistua jonkun amerikkalaisen henkilön twiittiketjuun, niin ehkä haluat twiitillesi mahdollisimman suuren näkyvyyden, eli että twiittisi näkyy siellä amerikoissa aikaeron takia silloin kun suurin osa ihmisistä on siellä koneensa ääressä, eivätkä nukkumassa.
Tämän takia voi näyttää siltä, että joku tyyppi on kirjoittanut tunnin sisällä kymmeniä twiittejä, vaikka ne on oikeasti kirjoitettu pitkin päivää...
Seurataan listoja, luetaan ne tärkeimmät bussissa/taksissa/kentällä jne - ja se ei ole edes mediana sellainen jossa seurataan koko ajan kaikkea, eikä siitä oteta mitään stressiä. Ei siellä tarvitse olla peukuttamassa eikä kukaan kysy "näitsä mun uudet housut jej jejeje". Twitter ja FB on kaksi ihan eri olentoa, joihin suhtaudutaan ihan eri tavalla. Twitter on sellainen fire-and-forget tyyppinen.
Minä kahlaan av:tä joskus kymmenenkin tuntia päivässä. Problem?