Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpirauhasarvoista tietävät hoi!

Auttaisiko joku
08.02.2016 |

Kävin tk:ssa ottamassa verikokeet, kun tullut oireita. Paino noussut yhtä äkkiä (vaikka syönyt normaalisti ja liikkunut samaan tapaan, kuin ennen). Paino ei meinaa millään myöskään tippua! Olen nykyään hirveän ärtynyt kaikesta (ennen olin se ilopilleri, joka löysi kaikesta jotain positiivista). Tuossa ne pahimmat oireet.
Arvot minulla oli tsh 3.2 viitearvo: 0.30-4.2
T4V oli 15.1 viitearvo 11-22
Viitearvojen sisäpuolellahan nuo ovat, mutta luin netistä, että lääkitys aloitettu paremmillakin arvoilla.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäs helpottaa. Mulla taas oli vatsa löysä, joka nyt vasta hieman normalisoitunut kun olen 4v lääkkeitä syönyt.

Oliko sulla sitten liikatoiminta?

Ei kun vajis, voin sanoa melkein päivänkin koska sain tuon kilpirauhasen tulehduksen tuon löysän vatsan takia, olin RV 10, mikä tietty helpotti pukamia loppuvaiheessa.

Vierailija
42/52 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäs helpottaa. Mulla taas oli vatsa löysä, joka nyt vasta hieman normalisoitunut kun olen 4v lääkkeitä syönyt.

Ummetus on kilpirauhasen vajaatoiminnan oire, ripuli liikatoiminnan.

Oireet menee joskus sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tsh 6.91. Ei aloitettu lääkitystä ja ihan endokrinologilla kävin.. Ainoa oire on väsymys.

Sulla on aivan päivän selvä vajaatoiminta! Vaihda lääkäriä.

Vierailija
44/52 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ummetus on kilpirauhasen vajaatoiminnan oire, ripuli liikatoiminnan.

Oireet menee joskus sekaisin.

Näin on. Minulla on vajaatoiminta ja ennen lääkitystä oli monta vuotta ripulia.

Vierailija
45/52 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun vajis, voin sanoa melkein päivänkin koska sain tuon kilpirauhasen tulehduksen tuon löysän vatsan takia, olin RV 10, mikä tietty helpotti pukamia loppuvaiheessa.

No ennemminkin niin päin, että kilpirauhastulehdus sai aikaan sinulla liikatoiminnan oiretta, löysää vatsaa.

Vierailija
46/52 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lihovat haluavat kilpirauhasen vajaatoimintadiagnoosin. Todellinen syy lihomiseen ja väsymykseen löytyy lähes kaikilla siitä mitä syö ja miten liikkuu. Tsekatkaa Liikuntapiirakka eli terveydelle oleellisen liikkumisen vähimmäisvaatimukset ja Itämeren ruokavalio, nukkukaa riittävästi, sulkekaa se ruutu ja lopettakaa ylityöt, ja vasta kun nömä on kunnossa niin menkää lääkäriin. Pikku vinkki: kännykameralla kun pari viikkoa kuvaa KAIKEN mitä suuhunsa pistää, voipi yllättyä.

Vierailija
47/52 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lihovat haluavat kilpirauhasen vajaatoimintadiagnoosin. Todellinen syy lihomiseen ja väsymykseen löytyy lähes kaikilla siitä mitä syö ja miten liikkuu. Tsekatkaa Liikuntapiirakka eli terveydelle oleellisen liikkumisen vähimmäisvaatimukset ja Itämeren ruokavalio, nukkukaa riittävästi, sulkekaa se ruutu ja lopettakaa ylityöt, ja vasta kun nömä on kunnossa niin menkää lääkäriin. Pikku vinkki: kännykameralla kun pari viikkoa kuvaa KAIKEN mitä suuhunsa pistää, voipi yllättyä.

Ja höpö höpö! Kaikki lääkkeiden syöminen on niin vastenmielistä ikävine sivuoireineen, ettei kukaan järkevä ihminen "sairastu" lihomista välttääkseen. Itselläni oli ennen lääkitystä jalat niin kipeät ja turvoksissa että joka askel tuotti tuskaa eikä mitkään kengät mahtuneet jalkaan. Palelin monta peittoa ympärilläni ja hiuksia lähti tukuittain. Ja sen helvetillinen ihon kutina, raastoin illat ja yökaudet ihoni verille. Pahinta oli kuitenkin mieletön väsymys! Kaikin mokomin nuo oireet voisi lahjoittaa tätä sairautta mitätöivälle. Hän voisi kuvata sitten itseään kännykameralle ja saattaisi hämmästyä näkemästään.

Vierailija
48/52 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 hei, todellinen kilpirauhasen vajaatoimimta on tottaksi ihan eri asia kuin nämä apn tapaiset joilla ainoa oire on ylipaino. Se epämääräinen turvottelukin mitä usein valitellaan on ihan toista kuin todellinen taikinaturvotus kun T4 on oikesti matala. En yhtään vähättele oikeaa vajaatoimintaa vaan kritisoin muotidiagnoosin shoppailua.

Vierailija
49/52 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ennemminkin niin päin, että kilpirauhastulehdus sai aikaan sinulla liikatoiminnan oiretta, löysää vatsaa.

Kilpirauhasen tulehdus aiheutti minulle vajiksen. Taidat itsekin käydä vajaalla?

Vierailija
50/52 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47 hei, todellinen kilpirauhasen vajaatoimimta on tottaksi ihan eri asia kuin nämä apn tapaiset joilla ainoa oire on ylipaino. Se epämääräinen turvottelukin mitä usein valitellaan on ihan toista kuin todellinen taikinaturvotus kun T4 on oikesti matala. En yhtään vähättele oikeaa vajaatoimintaa vaan kritisoin muotidiagnoosin shoppailua.

Muotidiagnoosin shoppailija saa olla aika sankari, kun diagnoosin saadakseen yleensä joutuu taistelemaan vuosia joskus työkyvyttömyyden rajoilla.

Kilpirauhassairaudet on muuta kun eväsretki puistossa, joten miettisin pari kertaa ennen shoppailuksi kutsumista. Olisko sulla kivaa shoppailla kun jo silmäripsetkin irtoaa ja huonot lääkärit vaan jauhaa masennuksesta tai mistä tahansa muusta?

Itse sain diagnoosin ja lääkkeet kuuden vuoden taistelun jälkeen. Lääkkeet auttoivat ja olen taas normaali. Ruokavalioni on aina ollut loistava, ja kaikki muut arvot d-vitamiineja myöten suoraan oppikirjoista. Joten suu suppuun.

Muille, jos arvot on liukumassa huonompaan suuntaan, ja oireet on olemassa, vaihtakaa lääkäriä. Terveyskeskuksessa ei osata eikä viitsitä.

Vierailija
51/52 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
52/52 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko anemia poissuljettu?