35 miehetön ja lapseton
Onko siis 35 vuotias nainen jo liian vanha löytämään miehen ja perustamaan perheen?
Kommentit (15)
Jos on hyvät ihmissuhdetaidot, niin tuossa ajassa ehtii tapaamaan ja syventämään suhteen sille tasolle, että lapsia voi ja kannattaa hankkia. Eli nyt on viimeiset hetket aloittaa kunnon prosessi jos hyvä parisuhde ja mies kiinnostavat.
No minusta ei enää ehdi. Ennen lisääntymistä pitäisi olla ainakin pari vuotta tutustunut toiseen ettei mene tekemään lasta pee-pään kanssa. Silloin olet jo 37, ja synnyttäisit 38-vuotiaana. Sen ikäinen on liian vanha synnyttämään, sanoivat jotkut mummoäideistä mitä tahansa. Se vain on lapselle väärin ja itsekästä. Tiedän että saan tästä miinusta, mutta ihan sama, tätä mieltä olen ja pidän noin vanhana lisääntyviä vain todella todella itsekkäinä ja säälin heidän lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
No minusta ei enää ehdi. Ennen lisääntymistä pitäisi olla ainakin pari vuotta tutustunut toiseen ettei mene tekemään lasta pee-pään kanssa. Silloin olet jo 37, ja synnyttäisit 38-vuotiaana. Sen ikäinen on liian vanha synnyttämään, sanoivat jotkut mummoäideistä mitä tahansa. Se vain on lapselle väärin ja itsekästä. Tiedän että saan tästä miinusta, mutta ihan sama, tätä mieltä olen ja pidän noin vanhana lisääntyviä vain todella todella itsekkäinä ja säälin heidän lapsiaan.
Menit varmaan itse nuorena naimisiin ja teit ne lapset? Olet todiste siitä, että ei se pelasta "pee-pään" kanssa yhteen päätymiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä säälität minua jos sinusta siihen menee jopa pari vuotta, että tajuat miehen olevan kusipää :D Aika huonosti on aikuisen naisen asiat jos tuossa iässä ei vieläkään ole parisuhdearvot-ja taidot hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein lapset alle 35-vuotiaana, mutta mielenkiinnosta: listaisitko ihan konkreettisesti, mitä ongelmia lapselle koituu 38-vuotiaasta äidistä?
Kotimaa 6.3.2015 klo 6:59 | päivitetty 6.3.2015 klo 15:24
Isäksi ja äidiksi tullaan aina vain myöhempään – keskimääräinen ensisynnytysikä jopa 34 vuotta
http://yle.fi/uutiset/isaksi_ja_aidiksi_tullaan_aina_vain_myohempaan__k…
Naisen mahdollisuudet tulla raskaaksi vähenevät kuitenkin jo ennen menopaussia: munasarjojen toiminta heikkenee ja munarakkuloiden määrä vähenee, joten hedelmöittyminen vaikeutuu jo paljon aiemmin kuin kuukautiset loppuvat. Eräänä rajapyykkinä pidetään 35 vuoden ikää.
Vierailija kirjoitti:
Kotimaa 6.3.2015 klo 6:59 | päivitetty 6.3.2015 klo 15:24
Isäksi ja äidiksi tullaan aina vain myöhempään – keskimääräinen ensisynnytysikä jopa 34 vuotta
http://yle.fi/uutiset/isaksi_ja_aidiksi_tullaan_aina_vain_myohempaan__k…
Naisen mahdollisuudet tulla raskaaksi vähenevät kuitenkin jo ennen menopaussia: munasarjojen toiminta heikkenee ja munarakkuloiden määrä vähenee, joten hedelmöittyminen vaikeutuu jo paljon aiemmin kuin kuukautiset loppuvat. Eräänä rajapyykkinä pidetään 35 vuoden ikää.
Ei mikään vanhenemisen merkki tule kuin salama kirkkaalta taivaalta, vaan tapahtuu vähitellen. Esim. ihminen on fyysisesti parhaassa kunnossa n. 25-vuotiaana, siitä eteenpäin kaikki on pelkkää alamäkeä. Ei arkkua silti aleta katsella 3-kymppisenä. Turhaa paniikin lietsomista ja lisääntymiseen painostamista tuokin laatuartikkeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tein lapset alle 35-vuotiaana, mutta mielenkiinnosta: listaisitko ihan konkreettisesti, mitä ongelmia lapselle koituu 38-vuotiaasta äidistä?
Itselleni on ainakin ollut vain hyötyä iäkkäämmistä vanhemmista.
Itse olen 36 v miehenä miettinyt samaa ongelmaa kuin ap. Ei minullakaan ole enää aikaa mihinkään vuosikausien seurusteluun ja säätämiseen. Itse haluan tietää ensi treffeillä haluaako nainen lapsia ja vakituisen parisuhteen. Se on toinen juttu kuka on se oikea mutta minua ei enää kiinnosta vastaukset "en tiedä tai ehkä".
Ap kiittää positiivisista kommenteista, ehkäpä mulla sitten on vielä toivoa eikä kannata heittää kirvestä kaivoon.
No jos ennen juhannusta alat panemaan ilman kumia. :D Kai niitä yli neljäkymppisiäkin ensisynnyttäjiä löytyy, mutta ei kannata olettaa, että itse pystyy samaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 36 v miehenä miettinyt samaa ongelmaa kuin ap. Ei minullakaan ole enää aikaa mihinkään vuosikausien seurusteluun ja säätämiseen. Itse haluan tietää ensi treffeillä haluaako nainen lapsia ja vakituisen parisuhteen. Se on toinen juttu kuka on se oikea mutta minua ei enää kiinnosta vastaukset "en tiedä tai ehkä".
Sama, mutta olen 35v nainen. Nettideittailuakin tullut kokeiltua mutta hyppään yli miehet, jotka merkinneet lasten kohdalle ehkä tai jättäneet vastaamatta. Tämä "ongelma" karsiikin pois jo ison osan miehiä, mutta enpä minä väärän miehen kanssa haluaisi ollakaan. En siis vaivaudu edes treffeille asti jossei muutamat perusasiat ole tiedossa.
Suurella todennäköisyydellä kyllä.
Harva mies on enää tuossa iässä vapaaehtoisesti lapseton ja haluaa oikean kumppanin kohdalle sattuessa perustaa perheen. Perheet perustetaan pääsääntöisesti aikaisemmin ja lapsettomat kolmivitoset ovat lapsettomia, koska se on heille se tavoiteltava olotila. Lapsia haluavia alemman tason miehiä tuosta ikäryhmästä vielä jonkin verran löytyy, mutta he taas ovat lapsettomia koska kukaan ei ole heidän kanssaan perhettä halunnut perustaa.
Olet vaan ahkera deittailemaan ja sitten kun sopiva ehdokas osuu kohdalle, niin nopeasti ehkäisy pois. 35-vuotiaalla voi olla jo alentunut hedelmällisyys.
Ei. Vanhemmat vapaat miehet ovat yleensä juuri niitä kultahippuja jotka ovat eläneet huonoissa suhteissa tossukoina. Jos pystyt tarjoamaan sen minkä he haluavat niin varmasti ehdit vielä ainakin kolme mukulaa vääntää. Vanhemmissa on myös se hyvä puoli, että niistä tunnistaa jo toivottomat yksilöt kuten pelaajat ja pettäjät. Heillä myös usein parempi itsetietoisuus ja kriteerit. Niitä on vaan hankala löytää koska eivät usein jaksa enää baareissa istua.