Kun kaksi sisarista päättää kaiken äitimme hautajaisissa.
Siis päättivät päivän ja muistotilaisuuden paikan, tarjottavat yms. Nyt päättivät mihin lehteen tulee kuolinilmoitus, mistä ja minkälainen hautakivi tilataan. Onko oikein ettei minun, nuoremman lapsen mielipidettä kysytä mihinkään asiaan?
Kommentit (41)
Etkö ole tyytyväinen järjestelyihin vai pidätkö niitä liian kalliina? Oma sisareni valitti siitä, että ne maksavat liikaa ( vaikka kyseessä oli suht edulliset hautajaiset, esim. ruuat muistotilaisuuteen sain perheystävän kautta materiaalihintaan, ja ystäväni hoitivat keittiöpuolen ja tarjoilun ilmaiseksi) (sukua ja ystäviä oli tulossa kauempaa, ja ruoka kuuluu tarjoiluperinteisiin kotipaikkakunnalla). Hän oli enemmän huolestunut tulevasta perinnöstään.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole tyytyväinen järjestelyihin vai pidätkö niitä liian kalliina? Oma sisareni valitti siitä, että ne maksavat liikaa ( vaikka kyseessä oli suht edulliset hautajaiset, esim. ruuat muistotilaisuuteen sain perheystävän kautta materiaalihintaan, ja ystäväni hoitivat keittiöpuolen ja tarjoilun ilmaiseksi) (sukua ja ystäviä oli tulossa kauempaa, ja ruoka kuuluu tarjoiluperinteisiin kotipaikkakunnalla). Hän oli enemmän huolestunut tulevasta perinnöstään.
Olin ihan tyytyväinen järjestelyihin. Kyselin sisareltani mm kukkavihoista millaisen ostan yms ja sitten kun hautajaisiin menin huomasin että isällä ja sisarillani oli samanlaiset kukkavihot, mut oli jätetty siitäkin ulkopuolelle, vaikka kysyin millaisen hommaisin yms. Toinen sisareni ei puhunut hautajaisissa mitään minulle, kulki hautajaissaattuessa isän perässä käsikynkkää toisen sisareni kanssa ja minä sain kulkea vasta heidän perässää yms eli näkee etten kuulu porukkaan.
Jokainen kai ostaa omat kukkavihkonsa, kun kyseessä oli lähiomaiset.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen kai ostaa omat kukkavihkonsa, kun kyseessä oli lähiomaiset.
Tottakai jokainen ostaa omansa mutta heillä kaikilla oli niissä ruusuja ja neilikoita ja ne oli värien kanssa suunniteltu selvästi että ne sopii yhteen. Olivat samasta kukkakaupasta ne tilanneet ja kyllä sen muukin käytös siellä osoitti etteivät pidä minusta.
Että silleen. Täytyykin tutkailla seuraavissa hautajaisissa, onko muilla samantyyliset kukat, niin tiedän sitten että eivät pidä minusta. Ajattelin tilata eri kukkakaupasta maitohorsmia vihkoon.
Vierailija kirjoitti:
Että silleen. Täytyykin tutkailla seuraavissa hautajaisissa, onko muilla samantyyliset kukat, niin tiedän sitten että eivät pidä minusta. Ajattelin tilata eri kukkakaupasta maitohorsmia vihkoon.
Olihan siinä muutakin esim sisareni ei halunnut puhua kanssani, hautajaissaattueessa en saanut heidän vierellään kulkea, monenlaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan siinä muutakin esim sisareni ei halunnut puhua kanssani, hautajaissaattueessa en saanut heidän vierellään kulkea, monenlaisia asioita.
Mistähän johtuu? Vain sinä tiedät sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun en tosiaankaan tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun en tosiaankaan tiedä.[/quote
No en minäkään tiedä, kun et kerro, mitä aiemmin on elämässänne tapahtunut. Ei voi päätellä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään tiedä, kun et kerro, mitä aiemmin on elämässänne tapahtunut. Ei voi päätellä mitään.
Ei ole mitään syytä olla esim kateellinen, ketään meitä sisaruksia ei ole lellitty. Aion kysyä tätä vanhimmaltani sisareltani johon mulla on asialliset välit, juuri miksi inhoavat minua, etenkin tämä toiseksi vanhin sisareni joka ei edes kanssani puhu.
No oletko ollut vähiten tekemisissä (tai apuna) äitisi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
No oletko ollut vähiten tekemisissä (tai apuna) äitisi kanssa?
Viime vuosina olen asunut kauempana hänestä kuin kaksi sisartani mutta kun asuin lähellä autoin paljonkin häntä ihan päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun en tosiaankaan tiedä.
Luuletko, ammattivalittaja, että täällä palstalla se tiedetään jotenkin paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään syytä olla esim kateellinen, ketään meitä sisaruksia ei ole lellitty. Aion kysyä tätä vanhimmaltani sisareltani johon mulla on asialliset välit, juuri miksi inhoavat minua, etenkin tämä toiseksi vanhin sisareni joka ei edes kanssani puhu.
Kuulostaa järkevältä, vanhin sisar osaa vastata, me emme. Problem solved. Hyviä vointeja sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Sä olet itse kertonut tänne kaikki asiasi ja myös perheesi ja sukusi asiat niin yksityiskohtaisesti, että voisin esittää arvauksen siitä, miksi sisaresi ovat pitäneet sinuun etäisyyttä: ovat inhonneet ensimmäistä miestäsi niin suuresti.
Se rikollinen, pahoinpitelevä, raiskaava äijä (anteeksi vain) kuulostaa niin kamalalta tyypiltä, että eivät kerta kaikkiaan ole kestäneet tilannetta. Ja ilmeisesti heitä kaihertaa myös se, että annoit poikasi adoptoitavaksi.
Toki nykyään tilanteesi on toinen, joten voisi kuvitella heidän jo leppyneen ja ajattelevan asioita toisin silmin.
Ammattivalittaja, voisiko tämä teoria pitää paikkansa? (Siis että miksi sisaresi eivät pidä sinusta.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet itse kertonut tänne kaikki asiasi ja myös perheesi ja sukusi asiat niin yksityiskohtaisesti, että voisin esittää arvauksen siitä, miksi sisaresi ovat pitäneet sinuun etäisyyttä: ovat inhonneet ensimmäistä miestäsi niin suuresti.
Se rikollinen, pahoinpitelevä, raiskaava äijä (anteeksi vain) kuulostaa niin kamalalta tyypiltä, että eivät kerta kaikkiaan ole kestäneet tilannetta. Ja ilmeisesti heitä kaihertaa myös se, että annoit poikasi adoptoitavaksi.
Toki nykyään tilanteesi on toinen, joten voisi kuvitella heidän jo leppyneen ja ajattelevan asioita toisin silmin.
Ammattivalittaja, voisiko tämä teoria pitää paikkansa? (Siis että miksi sisaresi eivät pidä sinusta.)
tää mullakin tuli mieleen ja haluaisin kuula ap:n mielipiteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein. Nosta kissa pöydälle siskojen kanssa ja sanot, että sinulle on tärkeää myös olla valitsemassa näitä asioita.
Tuo hautakivikin on kuulemma jo päätetty ja muut on jo toteutettu minula mitään kysymättä.
Mitä sinä teit asian hyväksi? Odotit, että sinun mielipide huomioidaan, mutta et itse ollut oma-aloitteellinen ja itse kysynyt muiden mielipidettä.
Äitini haudattiin muutama vuosi sitten ja yhä yksi sisaruksesta jaksaa jurnuttaa, ettei hän mielipidettä huomioitu, kas kun hän ei halunnut osallistua mihinkään ja antoi käskyjä mitä kenenkin pitää tehdä, eikä lainkaan huomioinut kuinka paljon meillä oli aikaa ja rahaa käytössä.
Oletko sisareni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein. Nosta kissa pöydälle siskojen kanssa ja sanot, että sinulle on tärkeää myös olla valitsemassa näitä asioita.
Tuo hautakivikin on kuulemma jo päätetty ja muut on jo toteutettu minula mitään kysymättä.
Mitä sinä teit asian hyväksi? Odotit, että sinun mielipide huomioidaan, mutta et itse ollut oma-aloitteellinen ja itse kysynyt muiden mielipidettä.
Äitini haudattiin muutama vuosi sitten ja yhä yksi sisaruksesta jaksaa jurnuttaa, ettei hän mielipidettä huomioitu, kas kun hän ei halunnut osallistua mihinkään ja antoi käskyjä mitä kenenkin pitää tehdä, eikä lainkaan huomioinut kuinka paljon meillä oli aikaa ja rahaa käytössä.
Oletko sisareni?
En ole.
Luulen, että sisaresi eivät enää jaksa. Ovat lopen uupuneita. Sinä tehtailet ja jurnutat asiasta kuin asiasta. Se syö ihmistä. Miksi ihmeessä et itse hankkinut hautakiveä, järjestänyt hautajaisia, hoitanut perunkirjoitusta. Ei, sinä vaan valitat ja purnaat, eikä mikään ole koskaan hyvä tai mieleinen.
Syitä etsit aina muista, mutta entä jos joskus vilkaisisit peiliin, se saattaisi jopa parantaa elämänlaatuasi ja saada pienen hymyn huulillesi, josta poikasi ja miehesi saattaisivat jopa ilostua.