Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinäinen appiukko

Ruokaeikelpaa
08.02.2016 |

Appiukko menetti työnsä ja sai työtä n. 30km päästä meistä. Halusi tulla meitä lähellä jos vaikka saisimme lapsenlapsia. No sellainen tuli ja appi ravaa meillä jatkuvasti. Nyt myös parisuhde entiselle paikkakunnalle päättynyt joten hänellä ei ole mitään elämää, ei tuttuja koska muutti 200km päästä. Minä kärsin koska haluaisin viettää aikaa perheeni kanssa ilman appiukkoa. Tappalemme joka viikko samasta asiasta mieheni kanssa joka suree isänsä yksinäisyyttä. Mutta ei kai se meidän tehtävä ole pitää aikuiselle ihmiselle seuraa?

Tilanne kärjistyi viime viikolla kun appiuko paukahti meille tapansa mukaan ilman soittoa kuuden aikaan illalla. Minulla paloi pinna, puin lapsen ja lähdin autolla kauppaan. Olin tunnin reissullani ja sillä aikaa mieheni oli saanut avattua suunsa ja sanonut että olisi kiva jos appiukko soittasi ja kysyisi sopiiko meille tulla. Oli kuulemma ymmärtänyt ja lähtenyt pois.

Nyt sitten viikonloppuna soitti miehelleni joka päivä 3 kertaa ja lauantaina mies vihjas että teemme laskiaispullia ja voi tulla jos haluaa maistaa. No tuli heti! Koko illan valitti ettei ole kavereita eikä täällä tapahdu mitään, mitä ei ole koskaan ennen tehnyt. Keräsi säälipisteitä? No sunnuntaina mieheni pysyi tiukkana eikä kutsunut kylään soitoista huolimatta.

Tiedän että haluaa auttaa meitä lapsen kanssa, mutta minä en lasta tähän maailmaan tehnyt että hoidattaisin sen isovanhemmilla. Nautin oikeasti lapseni ja mieheni seurasta enkä kaipaa lastenhoitoapua niin usein kun appi olettaa. Mitä tuolle appiukolle tehdään? Minä olisin valmis puhumaan suoraan mutta mieheni kielsi. Haluaa selvittää asiat itse mutta kun ei saa mitään aikaiseksi, säälii vain isäänsä.. en myös halua toimia mieheni selän takana..

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun jotenkin saisi rohkaistua kokeilemaan omaakin elämää. Jotenkin tuntuu että olenko itse pahentanut tilannetta kun olen antanut tulla ja mennä ja vasta nyt aletaan laittaa rajoja. Luulin vain että kyllä se siitä kun saa kavereita mutta kävikin niin että elää nyt meidän elämää..

Ja minun tekisi mieli sanoa apelle kuinka lapsellista on kuinka hän pojalleen puhuu ja saa hänet tuntemaan syyllisyyttä omasta yksinäisyydestään.

Vierailija
42/43 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Mun anoppi on leski ja tulee kerralla käymään pariksi kuukaudeksikin. On ilmoittanut, että meidän koti on hänenkin kotinsa. Vaatteensa levittää pitkin olohuonetta ja keittiön pöytää ja tuoleja. Meillä on 80 neliöinen kolmio ja 4 lasta, eli ahdastakin on anopin tavarakasojen kanssa.

Viimeksi suunnitteli tulevansa kolmeksi kuukaudeksi. Varovaisesti sanoin, että 3 kk on aika pitkä aika. Anoppi meni kyynelehtien mieheni eli poikansa luokse ja sanoi, etten halua häntä kotiimme. Mieheni luonnollisesti suuttui mulle ja anoppi tyytyväisenä kuunteli vieressä. Yritin selittää, että anoppi on kyllä tervetullut, mutta 3 kk on liikaa.

Anopin vierailun kestäessä meillä on jatkuvia riitoja miehen kanssa, koska olemme niin stressaantuneita. Vikat viikot lähinnä itken ja lasken päiviä, että anoppi lähtisi ja saisin takaisin onnellisen, rauhallisen perhe-elämäni. Anoppi itse on dramaattinen, tunteellinen ja välillä todella ilkeä kommenttiensa kanssa. Hän on myös manipuloiva.

Mä olen tarinan konna ja olen saanut kuulla olevani itsekäs ja rakkaudeton (mieheni veljen ja itse anopin suusta kuultuna).

Onneksi välimatkaa on tuhansia kilometrejä. Tosin anoppi on taas tulossa kahdeksi kuukaudeksi (jyrää mut täysin, jos ehdotan lyhyempää aikaa kuten yhtä kuukautta) ja ahdistaa jo valmiiksi. Kestän tämän, jotta hän voisi nauttia lapsenlastensa seurasta.

Mun painajainen olisi asua samassa kaupungissa anoppini kanssa. Ongelmia tuli jo siitä, että asuimme aiemmin samassa maassa ja etäisyys oli 500 km. Hän soitteli jatkuvasti ja jos emme ennättäneet vastata heti puhelimeen, hän alkoi itkeä ja valitti suvulle, että hyväksikäytämme häntä.

Hän myös vahti, miten kotiani sisustin ja jos esimerkiksi käänsin suvulta lahjaksi saadun peiton toiste päin sängyllä, hän valitti, etten selvästikään anna arvoa saamalleni lahjalle ja sitten itse laittoi peiton "oikein päin."

Ja jos halusimme mieheni kanssa viettää joulun tai loman keskenämme, saimme heti kuulla kuinka itsekkäitä ja kylmiä ihmisiä olemme. Miehelleni hän myös valitti, että tulin rikkomaan heidän perheensä.

Häissämmekin hän kyynelehti dramaattisesti ja karkasi kesken juhlien, kun virallisissa hääkuvissa mieheni ei halunnut pitää äitinsä kädestä kiinni vaan otti mua kädestä kiinni.

Aaaaaarggh!

T. Itsekäs miniä ja yksinäinen anoppi-parka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki okei

Jos mulla olisi pappa mä ottaisin sen joka paikkaan mukaan jos se haluisi ja näyttelisin sitä kaikille.