Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päiväkodin aivopesun takia lapseni vaatii ruokarukousta!

Vierailija
08.02.2016 |

olen agnostikko ja mies pakana, molemmat eronneet kirkosta. kun nyt 6v tyttö aloitti päiväkodin 3-vuotiaana, mietimme uskonnonopetuksen kieltämistä mutta emme halunneet lapsen jäävän syrjään minkä lisäksi minulle vakuutettiin, että uskontoa ei tuputeta mitä nyt seurakunnan kynttilähetki kerran viikossa .

eilen lapsi pahoitti mielensä, kun sanoin ettei jeesuksia meidän ruokapöytäämme kiitos!
tuntuu, että lapsi on ihan aivopesty: ruokarukoukset ja välillä hengellisten laulujen laulamista leikkien lomassa !

kouluun kun menee, uskonto kielletään ehdottomasti. silläkin uhalla, että joutuu jäämään yksin kun muut menevät kirkkoon tai jotain.

SUUTUTTAA :(

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kait lapsestasi saa tulla mihin uskontoryhmään kuuluva jos niin haluaa. Älkää te aivopeskö lasta jättämättä oppimaan uskonnolliset asiat. Osaa se lapsi aikuisena päättää itse mihin kuuluu vai ei mihinkään

Sitten pitäisi opettaa myös muiden uskontojen asiat. Miten hän muuten voi päättää yhtään mitään? Painotus, tai ei edes painotus, vaan koko opetus/tutustuminen on nyt vain kristinuskoon ja siinä luterilaiseen.

Vierailija
62/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitin koulun 70-luvun alussa. Ruokatunnin aluksi jokainen rukoili ääneen näin: "Siunaa Jeesus, ruokamme. Aamen."

Tuo Wicca kuulostaa todella epäilyttävältä. Kyllä kouluissakin on ruokarukous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen ei ymmärrä uskonnosta mitään. Anna toisen toivoa ruokapöydässä niitä yksisarvisia jos haluaa. Menee kyllä ohi...

Vierailija
64/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen rukoilla. Onhan teilläkin omat uskomukset… Joulupukkiko se miehesi nyt olikaan vai mikä?

Vierailija
65/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei varmaan vietetä myöskään joulua, Jeesuksen syntymäjuhlaa.

Älkää jaksako. Joulua on juhlittu jo kauan ennen kristillisiä "perinteitä". Luonnon kiertokulkuun liittyvät juhlat eivät muutu kristillisiksi, vaikka päälle liimailtaisiin satuja.

Vierailija
66/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa ei saa harjoittaa uskontoa, eli ei saa rukoilla. 

Vierailija
67/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin eri asia antaa lapsen löyyää itse oma uskonsa, kuin sallia tietyn uskonnon tuputus pikkulapsille. Ruoasta kiittäminen ennen ruokailua on ihan hyvä tapa, mutta jumalan siihen tunkeminen ei mielestäni kyllä kuulu nykyajan päiväkoteihin ja kouluihin.

Itse en kokenut ruokarukouksia tai jeesuslauluja huonona juttuna koulussa lapsena, mut en mä sitä omalle lapselleni toivoisi. Ja jos nyt vaikka joku muslimi-päiväkodintäti laittaisi lapset rukoilemaan allahin nimeen, niin kyllä varmasti suurin osa vanhemmista paheksuisi sitä. Sama asia se kuitenkin se on periaatteessa kristinuskon kanssa. Ja ei, kaikkia perinteitä ei tarvitse hävittää, koska uskonto, mutta en nyt sit tiedä kuinka tärkeänä perinteenä jotain ruokarukousta suomessa yleisesti pidetään...

Vierailija
68/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Pahinta mitä lapsellesi voi käydä on päästä taivaaseen.

Vierailija
69/71 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit viedä lapsen mukanasi kadotukseen? Hän vaistoaa viattomuuttaan, että Jeesus on totuus, ja sinä haluat tuhota sen?

Vierailija
70/71 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitääkö kaikki ottaa noin kirjaimellisesti? Jos sä menet ryöstämään kaupasta ja teet sen herran nimessä, niin se on turhaa lausumista. Sun on turha yrittää tulkita meidän lukittua kirjaa jos et hyväksy sen sanomaa sun sydämmessä. Ootko saanu sellasen kuvan kaikista kristityistä, et ne yrittäis elää jumalan tavoin? Ollan ihmisiä ja tehdään inhimillisiä virheitä. Ei olla muita virheettömämpiä.. Ainoo ero on se että uskotaan.

Vierailija
71/71 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt edes pientä pikaruokarukousta saa esittää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän