Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehen velvollisuus aloittaa keskustelu naisen kanssa työpaikalla?

Vierailija
07.02.2016 |

Olen kolmikymppinen mies ja töissä paikassa jossa työntekijöitä siirtyy muualle ja uusia tulee tilalle melko usein (toimistotyö kyseessä) ja olen huomannut että uusien työntekijöiden kohdalla miehet ovat selvästi aktiivisempia ottamaan kontaktia ja aloittamaan keskustelua kun tulevat uuten työpaikkaan kuin naiset. Varsinkin nuorempien parikymppisten/kolmikymppisten naisten kohdalla tuntuu todella usein käyvän niin, että he eivät saa sanaa suustaan eivätkä ole huomaavinaankaan ennenkuin itse sanoo heille jotain. Aikaisemmin moikkasin ensimmäisenä ja saatoin joskus jotain kyselläkin ystävällisesti ja sain kyllä usein ihan ystävällistä vastaustakin, mutta olen kuitenkin alkanut kyllästyä siihen että naiset alkavat juttelemaan ystävällisesti vasta jos minä käyn ensin itse murtamassa jään. Mikä ihme siinä on että odotetaan miehen sanovan ekana moi ja muutenkin aloittavan ekaksi juttelemisen. Siksi teinkin nyt viimeisimmän uuden naispuolisen työntekijän kanssa niin, että en ole moikannut häntä, enkä jutellut vaan aivan kuten tämä kolmikymppinen nainenkin on tehnyt itse niin olen käyttäytynyt kuin hän ei edes olisi samassa taukohuoneessa kanssani. Näyttävät monet muutkin kollegani tekevän samalla lailla, nimittäin usein kun tämä nainen tulee kahvihuoneeseen missä minä ja kollegani jo olemme niin tämä uusi nainen ei sano meille mitään ja me emme myöskään sano hänelle mitään. Sinänsä todella typerää, on meilläkin ongelmat jne, myönnetään, mutta kyse on periaatteesta.

Kuinka moni palstan mammoista on sitä mieltä, että miehen kuuluu tehdä aloite jutusteluun naisen kanssa työpaikalla?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

terr kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten joku tekee tästä mies-/naiskysymyksen. Uusi työntekijä työpaikalla ei usein tunne työpaikan kulttuuria ja on vähän epävarma ja haluaa siksi harvemmin olla aloitteentekijänä työpaikan kohtaamisissa. Tämä ihan sukupuolesta riippumatta.

Aijaa. Minusta on itsestään selvää, että uusi työntekijä esittäytyy tai esitellään. Miksi työpaikalla pitäisiä käyttäytyä huonommin kuin muussa elämässä?

Meillä on käynyt niin, että meille on etukäteen kerrottu, että taloon tulee uusi työntekijä. Seuraavana aamuna aulassa seisoo tuntematon ihminen selvästi odotellen jotakuta. Kävelen hänen luokseen, kysyn, onko hän tulossa meille töihin ja kerron olevani se-ja-se ja mitä hommia teen. Toivotan hänet tervetulleeksi ja jään juttelemaan niitä näitä siihen asti, kunnes hakija tulee paikalle.

Ihan varmasti tulokkaalle jää minun nimi mieleen ja varmasti hän tuntee, että työpaikka on kiva. Meillä on melkein sata ihmistä töissä ja uudet ihmiset kierrätetään talossa, mutta kuinka monen nimi ja naama jää tuosta muistiin?

Vierailija
22/28 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset nyt ylipäätään eivät osaa käyttäytyä työpaikalla.

Tämän huomaa paitsi uusien tullessa, myös siinä vaiheessa, kun ihmiset vaihtavat työpaikkaa. Usein kadotaan kuin pieru Saharaan käymättä hyvästelemässä entisiä kollegoita. Erityisen tylyltä tämä tuntuu, jos on itse kuvitellut olevansa hyvissäkin väleissä ihmisen kanssa, ja on tehnyt paljonkn myönnytyksiä esim. työvuorojen suhteen yhteishengen nimissä.

Onneksi mukavia poikkeuksiakin on, jo se koko yhteisön muistaminen kolmen euron pullapitkolla taukohuoneessa viimeisenä päivänä lämmittää kovasti mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kovasti..

Vierailija
24/28 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko kaikki tampereelta?

Vierailija
25/28 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole sukupuolesta kiinni vaan siitä, kumpi on uusi työntekijä ja kumpi vanha. Uudella työntekijällä on muutenkin stressaavaa ja jännittävää, kun täytyy opetella uusia toimintatapoja, koittaa osoittaa ansaitsevansa paikan ja koko talo on täynnä itselleen tuntemattomia ihmisiä. Silloin on vanhan työntekijän tehtävä toivottaa uusi tervetulleeksi ja tehdä hänen olo mukavaksi murtamalla jää pienellä small talkilla. Itse teen nykyään näin, kun on vakituinen työpaikka. Ja ne uudet on sekä miehiä että naisia.

Vierailija
26/28 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoilla ei pitäisi olla sukupuolirooleja. Itse olen nykyään rohkea ja juttelen kaikille, mutta kaikki eivät ole, varsinkaan ihan uusina tulleet. Minusta siis kaikkia pitäisi kohdella samoin sukupuolesta riippumatta. Kyllä ap itsekin hyötyisi siitä, jos olisi laajalti pidetty työpaikallaan ja arvostettu ihmissuhdetaidoistaan ja tulee toimeen kaikkien kanssa.

Vierailija
27/28 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo nainen on introvertti kuten minä niin ei hän edes huomaa teidän "hiljaista mielenosoitustanne". Ajattelee vaan tyytyväisenä miten kiva olla töissä jossa on miehiä, jotka ei koko ajan hölötä jotain turhia ja pilaa taukoa :)

Vierailija
28/28 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tällaisena vähemmän komeana ja vähemmän hauskana olen ymmärtänyt, ettei kannata olla liian tuttavallinen nuoremmille naisille. Luulevat että yrittääkö tuo iskeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi