Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunteeko kukaan muu olevansa näkymätön?

Vierailija
07.02.2016 |

En ole edes erityisen ujo ja hiljainen. Jostain syystä vaan tuntuu yhä enemmän ja enemmän, että olen näkymätön.

Esittämäni ajatukset ohitetaan, en saa minkäänlaista palautetta, keskusteluissa sanomiseni menevät aina keskustelun "läpi" ilman että kukaan tarttuu niihin. Jopa netissä olen ns. ketjuntappaja. Kaupoissa asiakaspalvelijat jättävät minut huomiotta. Jos tarvitsen jotain, minun täytyy pyytää monta kertaa.

Muutama ystävä minulla on, joita asiani kiinnostavat, mutta jotenkin tuntuu, että heitäkin kiinnostaa koko ajan vähemmän ja vähemmän. Viesteihini vastataan aina harvemmin ja harvemmin. Kukaan ei muista, mitä olen aiemmin sanonut.

Ahdistaa, kun en tiedä yhtään, mistä on kyse.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuo ei kyllä toimi. On ihan sama, yritänkö ajaa asiani läpi puhumalla, karjumalla, maanittelemalla,  uhkailemalla vai sähköpostilla, ne jäävät yhtä lailla noteeraamatta. Ja minun ideoistani on tosiaan monen monta kertaa joku muu ottanut kunnian. En tiedä, onko se ollut tahallista, vai yksinkertaisesti sitä, että he eivät ole muistaneet minun sanoneen jo saman asian. Tämäkin on tapahtunut siitä huolimatta, että kirjoitin ideani sähköpostina.

Olen miettinyt sitäkin, kannattaisiko minun minun miettiä tätä vahvuutena sen sijaan, että yritän epätoivoisesti "korjata" itseäni. Mutta en keksi mitään keinoa kääntää näkymättömyyttäni vahvuudeksi. Niin näkymätön en sentään vielä ole, että pääsisin ilmaiseksi elokuviin.

- ap

Mulla tulee mieleen sun vastauksista, että olet älykäs, pohdiskeleva ja syvällinen ihminen.

Oletko katsonut sen ted talksin introverteista? Siinä tuodaan esille miten maailma on muuttunut viimeisen 100v aikana kuuntelemaan vain ekstrovertteja ja introvertit ovat jääneet ns. näkymättömiksi. Linkitän sen ted talksin osoitteen tuohon alas, niin voit katsoa sen, luulen, että saat siitä jotain irti.

Tuo asenteen siirtyminen ekstrovertti ominaisuuksien arvostamiseen on myös syynä siihen miksi meillä on täysin osaamattomia ihmisiä mm. johtamassa pankkeja (pankkikriisi oli ekstroverttien syytä), ja politiikassa, vähän kaikessa.

Melkein kaikki innovaatiot ja vähänkin taitoa vaativat jutut on introverttien tekosia, koska ekstroverteilla ei ole kykyä niihin (ja ihan sama mitä olette ekstrovertit on tästä mieltä, se on silti totta). Mutta introvertteja ei silti kuunnella paljon missään.

https://www.ted.com/talks/susan_cain_the_power_of_introverts?language=fi

Vierailija
42/42 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, introvertti minä kyllä olen kaikilta muilta osin, mutta en vain ole hiljainen introvertti. Viihdyn kyllä hiljaisuudessa hyvin, mutta puhuminen ei ole minulle vaikeaa.

T. Ei-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi