Kertokaahan äkkilähdöistä te joilla niistä kokemusta!
En ole koskaan ottanut äkkilähtöä vaan aina hyvissä ajoin etsinyt lentoliput ja hotellin haluamaani kohteeseen.
Nyt on kuitenkin niin, että ei ole vielä varaa hankkia lentolippuja. Hotelleja pystyy varaamaan niin, että maksu vasta paikan päällä. Luottokorttia ei mulla ole ja miehen omaa tarvitaan nyt yhteen toiseen juttuun.
Saan kesäkuussa isomman summan rahaa ja silloin on varaa matkustaa. Onko kesäkuun alussa varattavissa äkkilähtöjä kesäkuun vikalle viikolle? Vai miten lähellä ajankohtaa nämä äkkilähdöt on? Varmaan kannattaa tuossa kohtaa ottaa joku matkatoimiston äkkilähtö missä lennot ja hotelli kuin alkaa lentojen löydyttyä metsästämään hotellia?
Vai miten tämä toimii? Kertokaahan tyhmälle. :D Kesäkuun vika viikko on ainoa mahdollinen ajankohta meille koska se on ainoa viikko kun meillä on miehen kanssa lomaa yhtä aikaa.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Olen kahdesti ottanut matkatoimiston äkkilähdön, toisella kerralla lähtöön oli aikaa kaksi päivää, oltiin viisihenkinen perhe viikko Espanjassa 830 eurolla. Toisella kerralla lähtöön oli aikaa pari viikkoa, ihan ok reissu sekin.
Jos on sateinen alkukesä niin voi olla äkkilähdöt vähissä, muuten kyllä löytyy hyvin kun on valmis itse joustamaan.
Eli ei auta kuin tutkia tarjontaa kesäkuussa. Ollaan miehen kanssa kahdestaan lähdössä ja teini jää kotiin hoitamaan kissaa niin voidaan suht nopeasti lähteä. Toki pitää varata aikaa matkaan Helsinki-Vantaalle koska asumme melkein 400km:n päässä.
Mä olen käynyt äkkilähdöillä kaikki matkani, mutta yhden pääsiäisen jälkeen ja muut syyskuussa. Etelässä kevät oli viileä ja syksyt helteisiä. Majoitus on ollut aina yllätys, pääosin miellyttävä sellainen. Mutta kun lähtee seikkailumielellä, on tyytyväinen kaikkeen. Kannatan äkkilähtömatkailua, sillä siitä saa helposti jännitystä elämäänsä.
Hanki luottokortti!! Tarviit matkustaessa
Vierailija kirjoitti:
Hanki luottokortti!! Tarviit matkustaessa
Enkä hanki. Miehellä on luottokortti. Koskaan emme ole kuitenkaan luottokorttia tarvinneet matkustaessa.
Katsoin parista matkatoimistosta ja ainakin toisessa hinnat oli melko kalliita tällä hetkellä.
Koululaisten kesälomat ja loma-ajat on aina sesonkia! Ei silloin ole mitään halpoja hintoja koskaan. Eikö tämä ole ollut selvää kymmeniä vuosia? Joskus ysärillä saattoi olla ns.jokerilähtöjä mutta ei niitä enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Koululaisten kesälomat ja loma-ajat on aina sesonkia! Ei silloin ole mitään halpoja hintoja koskaan. Eikö tämä ole ollut selvää kymmeniä vuosia? Joskus ysärillä saattoi olla ns.jokerilähtöjä mutta ei niitä enää ole.
No ei auta kun ainoa mahdollinen ajankohta meille on kesäkuun viimeinen viikko. Sitten vaikka vain laivalle jos alkaa olla muut matkat liian kalliita.
Loma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kahdesti ottanut matkatoimiston äkkilähdön, toisella kerralla lähtöön oli aikaa kaksi päivää, oltiin viisihenkinen perhe viikko Espanjassa 830 eurolla. Toisella kerralla lähtöön oli aikaa pari viikkoa, ihan ok reissu sekin.
Jos on sateinen alkukesä niin voi olla äkkilähdöt vähissä, muuten kyllä löytyy hyvin kun on valmis itse joustamaan.Eli ei auta kuin tutkia tarjontaa kesäkuussa. Ollaan miehen kanssa kahdestaan lähdössä ja teini jää kotiin hoitamaan kissaa niin voidaan suht nopeasti lähteä. Toki pitää varata aikaa matkaan Helsinki-Vantaalle koska asumme melkein 400km:n päässä.
Eikö löydy valmismatkoja lähemmiltä kentiltä? Jo matkat Helsinkiin, ehkä hotellikin, maksaa jo melko paljon. Valmismatkojahan lähtee mm.Oulusta, Kuopiosta jne. Ei halvalla pääse mutta ehkä kätevämpää.
https://www.aurinkomatkat.fi/akkilahdot
Aurinkomatkoilla ei voi hakea äkkilähtöjä kuin 14.6. asti. Hinnat noin 750 e ylöspäin/henkilö Mallorcalle ja Kreikkaan. Halvalla et pääse mutta jos rahaa teillä on, miksi pitäisikään.
Kyllä minä sinuna ostaisin lennot sillä miehen luottokortilla (ja hankkisin itsellekin luottokortin) ja varaisin lentoihin sopiville päiville hotellin, jonka voi peruuttaa kuluitta.
Äkkilähdöistä on vaikea sanoa, yleensä niitä ei koulujen loma-aikoina ole tai jotain voi löytyä normaalihinnalla, mutta ei ole enää valinnanvaraa matkakohteissa eikä hotelleissa. Ehkä jos sattuisi olemaan oikein lämmin toukokuun loppupuoli ja alkukesä, jotain voisi olla kesäkuun lopussa tarjolla. En kuitenkaan uskaltaisi luottaa tähän. Jos pääsisitte matkaan esim. toukokuussa tai syyskuussa, äkkilähtöjä olisi varmasti saatavana.
Vierailija kirjoitti:
Loma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on sateinen alkukesä niin voi olla äkkilähdöt vähissä, muuten kyllä löytyy hyvin kun on valmis itse joustamaan.Eli ei auta kuin tutkia tarjontaa kesäkuussa. Ollaan miehen kanssa kahdestaan lähdössä ja teini jää kotiin hoitamaan kissaa niin voidaan suht nopeasti lähteä. Toki pitää varata aikaa matkaan Helsinki-Vantaalle koska asumme melkein 400km:n päässä.
Eikö löydy valmismatkoja lähemmiltä kentiltä? Jo matkat Helsinkiin, ehkä hotellikin, maksaa jo melko paljon. Valmismatkojahan lähtee mm.Oulusta, Kuopiosta jne. Ei halvalla pääse mutta ehkä kätevämpää.
Vaasa on meille lähin ja toki sieltäkin löytyy jotakin kun eilen katsoin. Pitää jatkaa tutkimista ja sitten sen näkee kun on rahat, että mihin sitä lähtee vai jääkö vain laivareissuun.
Jään seuraamaan ketjua. Ulkomaille tekisi mieli syksyllä lähteä, mutta töiden ja opintojen aikataulun takia emme pysty suunnittelemaan paljon etukäteen. Eli jos sopiva rako sattuisi lyhyellä varoitusajalla, äkkilähtö otetaan.
Kannattaa katsoa myös lennot muualta kuin Helsingistä. Tampereelta on melkoisen paljon lentoja moneen paikkaan ja kesäkuulla Kuopiostakin pääsee ainakin Turkkiin ja Kreikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkomatkoilla ei voi hakea äkkilähtöjä kuin 14.6. asti. Hinnat noin 750 e ylöspäin/henkilö Mallorcalle ja Kreikkaan. Halvalla et pääse mutta jos rahaa teillä on, miksi pitäisikään.
No ei sitä rahaa nyt niin paljon tule, että mua huvittaisi jokin pari tonnia tai yli laittaa matkaan. Rahaa pitää jäädä myös säästöön sekä osa menee sijoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Loma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin TUI järjestää valmismatkoja maakuntakentiltä.
Loma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä rahaa nyt niin paljon tule, että mua huvittaisi jokin pari tonnia tai yli laittaa matkaan. Rahaa pitää jäädä myös säästöön sekä osa menee sijoituksiin.
Aina ei saa kaikkea. Elämä on valintoja. Niinhän se menee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sinuna ostaisin lennot sillä miehen luottokortilla (ja hankkisin itsellekin luottokortin) ja varaisin lentoihin sopiville päiville hotellin, jonka voi peruuttaa kuluitta.
Äkkilähdöistä on vaikea sanoa, yleensä niitä ei koulujen loma-aikoina ole tai jotain voi löytyä normaalihinnalla, mutta ei ole enää valinnanvaraa matkakohteissa eikä hotelleissa. Ehkä jos sattuisi olemaan oikein lämmin toukokuun loppupuoli ja alkukesä, jotain voisi olla kesäkuun lopussa tarjolla. En kuitenkaan uskaltaisi luottaa tähän. Jos pääsisitte matkaan esim. toukokuussa tai syyskuussa, äkkilähtöjä olisi varmasti saatavana.
Ei voida ostaa miehen luottokortilla koska se tarvitaan nyt ihan muuhun. Eikä aleta nostelemaan matkan vuoksi luottorajaa. Mä en hanki luottokorttia. Menemme sitten vaikka laivalle jos ei muuta. Matkalle olisi kiva päästä, mutta jokin järki pitää olla tässäkin touhussa.
Ei ole mahdollista matkustaa toukokuussa tai syyskuussa. Mulla on töitä ja opiskelua ja miehellä töitä. Ei me itse voida päättää loma-aikoja töihin.
Vierailija kirjoitti:
Loma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei saa kaikkea. Elämä on valintoja. Niinhän se menee.
Kyllä. Se on sitten vaikkapa yhden yön risteily Turusta jos ei muu onnistu. Pääsee edes jossakin käymään.
Lomamatkat on kivoja, mutta rahallisesti ajateltuna ne eivät ole etusijalla.
Vierailija kirjoitti:
Jään seuraamaan ketjua. Ulkomaille tekisi mieli syksyllä lähteä, mutta töiden ja opintojen aikataulun takia emme pysty suunnittelemaan paljon etukäteen. Eli jos sopiva rako sattuisi lyhyellä varoitusajalla, äkkilähtö otetaan.
Ei kannata jäädä odottamaan. Syksyn äkkilähtöjä ei vielä ole valikoimassa. Kannattaa valita myös kaikki muut viikot kuin syyslomien kolme viikkoa lokakuussa, jos meinaa päästä halvimmalla.
Jos on sateinen alkukesä niin voi olla äkkilähdöt vähissä, muuten kyllä löytyy hyvin kun on valmis itse joustamaan.