Minkälaisen tyypin viereen istutte mieluiten bussissa?
Kun kaikista paikoista on täytetty jo toinen, millaisen tyypin viereen istutte mieluiten?
Olen huomannut, että minä saan istua viimeisten joukkoon asti yksin...
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Mä en hirveästi kyylää ja valikoi, istun siihen missä näyttäisi olevan eniten tilaa, eli keskivertokokoisen naisen viereen useimmiten. Miehet istuvat usein liian leveästi ja levittelevät jalkojaan viereisen matkustajan puolelle, kovin ylipainoisia välttelen siksi etten itse mahdu, ja juopon näköisiä tietty välttelen myös. Muuten ei väliä.
Ärsyttää bussiin tulijat, jotka oikein syynäävät, että kenenkä viereen sitä oikein ilkeäisi istua. Ei sillä nyt oikeasti ole lyhyellä matkalla mitään väliä, jos toinen pysyttelee omalla penkillään eikä haise.
Useimmat ihmiset ei pysyttele omalla penkillään. Olen pienikokoinen ja inhottaa se töniminen.
On muuten kirjoittamaton sääntö, että jos ottaa jonkun kanssa katsekontaktin paikkaa etsiessä, hänen viereen ei voi mennä istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Inhoa eniten sellaisia viereen istujia, jotka ensimmäiseksi alkavat huutamaan kännykkään kovalla äänellä ja jatkavat sitä koko matkan. Ei ole mitään rauhaa. Pahimpia ovat ulkomaalaiset. Ihmettelen, että miksi puhelimeen pitää huutaa; onko kyseessä huono kuulo vai halutaanko kaikkien kuulevan, miten sosiaalinen olen?
Pahimpia on ne (yleensä lähi-idästä) jotka laittaa puhelimen kaiuttimelle ja pitävät puhelinta niinku radiopuhelinta siinä naamansa edessä ja sitten kailottavat niin että koko bussi raikaa.
Olen 33-vuotias mies ja istun kaikista mieluiten normaalipainoisten ja siistien, yli 40-vuotiailta näyttävien naisten viereen. Tuntuu että ikäiseni tai nuoremmat naiset ottaisivat viereen istumisen ahdisteluna tai iskuyrityksenä ja miehen viereen on kiusallista istua erittäin paskan isäsuhteeni ja sitä myöten miesten vieroksumisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Nuoren naisen viereen. Ensinnäkin he ovat yleensä varsin pienikokoisia, joten minulle jää paremmin tilaa. Toisekseen eivät ole mitenkään uhkaavia. Lisäksi tuoksuvat hyvältä.
t.mies
Voisitko pysyä siellä omalla penkilläsi.
Vierailija kirjoitti:
On muuten kirjoittamaton sääntö, että jos ottaa jonkun kanssa katsekontaktin paikkaa etsiessä, hänen viereen ei voi mennä istumaan.
Sen takia kannattaa tuijottaa bussiintulijoita.
Vierailija kirjoitti:
Nuoren naisen viereen. Ensinnäkin he ovat yleensä varsin pienikokoisia, joten minulle jää paremmin tilaa. Toisekseen eivät ole mitenkään uhkaavia. Lisäksi tuoksuvat hyvältä.
t.mies
Minä minä minä minä minä...
Itse yleensä automaattisesti suuntaan sinne minne olin ajatellutkin olettaessani että saan "oman" paikan enkä välttämättä edes tajua juuri katsoa kuka siinä istuu mihin olen menossa. Joskus sitten tosin huomaan että siihen ei muut ole istuneet syystä x tai y. Esimerkiksi on kieltämättä kiusallista koittaa istua johonkin jos vieruskaveri ei mahdu omalle istuimelleen, tuntuu että varmasti on kiusallista sillekin joka vie osan siitä toisesta paikasta.
Yleensä istun siis johonkin aika eteen mutta tosi väsyneenä taakse tai jos kuljen taakse asti etsiessäni "omaa" paikkaa niin siitä on vähän paha enää kääntyä etsiäkseen sopivan näköistä vieruskaveria.
Jos joskus katson kenen viereen istun niin välttelen aistiärsykkeitä ennen pitkää päivää ja pitkän päivän jälkeen kuten hajuvesiä, lukuvaloa, koneella naputtavia tyyppejä, puhelimeen puhuvia ihmisiä, huonoilla kuulokkeilla musiikkia kuuntelevia ja muuten vaan levottoman olosia tapauksia jotka saattavat töniä laukkujaan kaivellessa tms, näitä saa kyllä Helsingissä ja töissä kokea muutenkin tarpeeksi. En myöskään väkisin tunge jos näyttää siltä että on paljon kasseja tms. Paras vieruskaveri varmaan on käsilaukku sylissä istuva ikkunasta ulos tuijottaa keski-ikäinen nainen.
Ulkomaalaisen, hintelän IT-nörtin viereen, sillä 90 prosenttia tapauksista hän jää pois jo seuraavalla pysäkillä, joka palvelee suurta kansainvälistä IT-yritystä, ja saan penkkirivin kokonaan itselleni loppumatkaksi.
Katson sellaisen paikan jossa se penkki on tyhjä.
Eli olen saattanut skipata ap:n viereisen paikan jos hänen takin helmansa tai laukun/repun hihna on siinä tyhjällä paikalla.
Kenen tahansa,mutta toivottavasti tuoksuu kevyesti parta-tai hajuvedelle.Nimittäin hielle haisevan vierestä minun on pakko poistua,se on oksettava haju.Ei hiki itsessään haise,mutta bakteerit tekevät sen.Jos ei voi käyttää tuoksua,niin tuoksutonta deodoranttia kehiin.Mieluummin haiskoon vanhalle viinalle muttei hielle.Vanhalle viinalle voi haista jos on edellisenä iltana ollut baarissa ja seuraavanakin päivänä on johonkin lähdettävä.
Mun viereen tullaan hirmu usein istumaan, varsinkin mummot vaikka bussissa ois paljon kokonaan yksin istuttavia paikkoja vapaana... Ei se silleen haittaa mutt sitt jos ite on lähössä ennen sitä mummoa niin se on inhottavaa kun ne nousee pois edestä vasta kun bussi on pysähtynyt ja sitten on kauhea kiire ehtiä ulos.
Itse istun aina naisen viereen, en ikinä mee miehen viereen, seison mieluummin jos ois ainut vaihtoehto. Mutt minkään tosi meikatun naisen tai sellasen viereen jolla on turkki päällä en mene, koska ne tuppaa haisemaan vahvasti hajuvedelle (joskus myös sen ja hien sekoitukselle..)
Oon miettinyt, että kun yksin bussiin nousevat teinipojat menee aina sinne takapenkille minne kukaan ei näe, niin mitä ne siellä penkin takana oikeen puuhaa...?
Vierailija kirjoitti:
Olen pannut merkille, että monesti joku mummo menee etupenkkiin ikkunapaikalle. Kun bussi tulee seuraavalle pysäkille ja alkaa hiljentää, niin mummo hivuttautuu käytäväpaikalle. Kun matkustajat on nouseet kyytiin ja istuneet muualle, niin mummo liukuu taas takasin ikkunapaikalle...
Muut istuu hiki otsalla tiiviisti kuin sillit purkissa mutta mummo vaan katselee ikkunasta ulos eikä ole huomaavinaankaan kun sinne päin yrittää vihaisesti mulkoilla...
Mä en oo kyllä ikinä tuollaisia liukumummoja nähnyt.
Mä haluan yleensä istua tietyllä paikalla ikkunapuolella, koska menen lähes päättärille asti, joten jos bussissa ei ole tyhjää penkkiä vapaana, katselen sellaisen, jota en pärstästä tunnista meidän lähiöön asti meneväksi eli oletan että nousee pois jo parin pysäkin päästä.
Pienikokoisen. Jos on kookas, itselle jää vähemmän tilaa. Ei mulla muuta.
Olen pannut merkille, että monesti joku mummo menee etupenkkiin ikkunapaikalle. Kun bussi tulee seuraavalle pysäkille ja alkaa hiljentää, niin mummo hivuttautuu käytäväpaikalle. Kun matkustajat on nouseet kyytiin ja istuneet muualle, niin mummo liukuu taas takasin ikkunapaikalle...
Muut istuu hiki otsalla tiiviisti kuin sillit purkissa mutta mummo vaan katselee ikkunasta ulos eikä ole huomaavinaankaan kun sinne päin yrittää vihaisesti mulkoilla...