Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka suuren osan elämästäsi olet käynyt koulua?

Vierailija
06.02.2016 |

Minä olen nyt 37 ja laskin, että jotain koulua olen käynyt puolet elämästäni, 19 vuotta! Taas tekisi mieli opiskelemaan, jos töiden ohella vaikka jonkun AMK-tutkinnon kävisi...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokasta lähtien laskettuna yhteensä 18 v, joista 3 työn ohessa ja kahden viimeisimmän koulutuksen välissä on n. 15 v työelämää. Jatko-opinnot eivät ole poissuljettu ajatus, mutta ei ajankohtaista.

-40v

Vierailija
2/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 24v koulussa vietetty aika 12,5v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaluokasta lähtien laskettuna yhteensä 18 v, joista 3 työn ohessa ja kahden viimeisimmän koulutuksen välissä on n. 15 v työelämää. Jatko-opinnot eivät ole poissuljettu ajatus, mutta ei ajankohtaista.

-40v

Tosta tulikin mieleeni, että töitä taas olen tehnyt elämästäni 13 vuotta, 3 vuotta olin lapsen kanssa kotona ja jokunen työttömyyspätkäkin mahtuu väliin, kerrallaan max. puoli vuotta. ap

Vierailija
4/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 24v, peruskoulu 9v, kaksoistutkinto 4v, muutama vuosi työelämää välissä ja nyt yliopistossa toista vuotta, kolme jäljellä.

Vierailija
5/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysipäiväisenä koululaisena ja opiskelijana 17 vuotta. Lisäksi erikoistumis- ja pätevöitymisopintoja työn ohessa 105 op. Ja vielä lyhyempiä menetelmäopintoja useita. Ikää 43v eikä opiskelu suinkaan ole tässä. Eläköön elinikäinen oppiminen!!

Vierailija
6/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotta ja se saa riittää

Vierailija
7/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa onneksi humanistillekin riittävän yksinkertainen laskutoimitus. Tasan kolmasosan elämästäni olen käynyt koulua, ja nyt olen 60-vuotias. Yrittäkääpä muutkin tuosta yhtälöstä laskea koulunkäyntivuoteni. :)

Vierailija
8/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli puolet :)

Perusopetus 9 vuotta

Lukio 3 vuotta + 1 vuosi vaihto-oppilaana

Yliopisto 10 vuotta (kaksi tutkintoa, sisältää myös 3 vuotta ulkomailla yliopistossa opiskelua)

Ammatillisia täydennyskoulutuksia en laske mukaan.

Näyttää muuten hurjalta näin kirjoitettuna.

Vierailija
9/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v koulussa, ikää 26. Lisääkin voisi käydä myöhemmin.

Vierailija
10/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

26v, peruskoulu 9v + lukio 3v ja amk-tutkinto 4v =16 vuotta.

Nyt olen taas opiskelemassa, tämä koulu kestää 3,5 vuotta ellen sitten vaihda yliopiston puolelle (5vuotta) eli lyhyesti sanottuna paljon :D

Vierailija
11/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35-vuotias ja 17 vuotta tuli aikoinaan käytyä koulua. Nyt on korkeakoulututkinto taskussa, ja koulutusta vastaavaa työtä olen tehnyt 10 vuotta :) En haluaisi enää opiskella.

Vierailija
12/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, laskin että olen käynyt 24 vuotta koulua ja olen vieläkin vain yo. Tämä on tavallaan pahempi kuin elinkautinen.

Vierailija
13/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi olevan aika tasan 30 vuotta opintoja. Peruskoulu, lukio, DI osittain työn ohessa, lisuri kokonaan työn ohessa, pelisuunnittelijakoulutuksessa 4kk (työttömille), nytten sähköasentajakoulutuksessa aikuispuolella työttömyysetuudella. Ikä 43.

Vierailija
14/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, laskin että olen käynyt 24 vuotta koulua ja olen vieläkin vain yo. Tämä on tavallaan pahempi kuin elinkautinen.

Unohdin kansanopistot ja työvoimakoulutuksen se onkin 26 vuotta. Suurelta osin hukkaan heitettyä elämää.

Vierailija
15/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämän käytännössä. Esikoulu 1v, peruskoulu 9v, lukio 3v, vaihtarivuosi 1v, yliopistoon 20-vuotiaana heti ylppäreiden jälkeen ja nyt yliopisto-opintoja takana pian 19v (?) ja edelleen vaan jatkan. Nyt jatko-opintoja.

Vierailija
16/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v. Täyspäiväisesti opiskellut 18 vuotta. Plus työn ohessa 5 vuotta (tohtoriopinnot). Nyt riittää :)

Vierailija
17/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 vuotta peruskoulua

3 vuotta lukiota

vuosi armeijassa mm. AUK ja RUK

4 vuotta yliopistossa

Yhteensä siis 17 vuotta erilaisia kouluja. Armeijan voinee laskea kouluksi, vaikka se vähän erityyppinen onkin. Toki olen jatkanut itseni kehittämistä myös töiden ohella.

Vierailija
18/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta persuskoulu ja lukio, 4 vuotta opiskeluja ja 6 kk dippatyö (joka ei ollut toki koulunkäyntiä enää, vain pari tenttiä ja kypsyysnäyte ja dippatyöseminaari). Vuosi vuodelta yhä pienempi osa elämää :D

Vierailija
19/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen opiskellut 7-25 ikävuodet, 18 vuotta. Tosin menin kokopäivätöihin opintojen ohella 23-vuotiaana. Olen nyt 43 vuotta.

Töistä olen ollut pois vajaa 3 vuotta äitiys- ja vanhempainvapailla. Työttömänä en ole ikinä ollut.

Vierailija
20/20 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käynyt koulua reilusti yli puolet mun elämästä. Olen nyt 45. 

Eskari+peruskoulu+lukio+yo-pohjainen ammattikoulu+AMK+YAMK+yliopisto. Osa noista lopuista päällekkäin. Lisäksi olen opiskellut harrastusmielessä kansalaisopistossa kieliä 10 vuoden ajan. MOOC kurssejakin olen huvikseni suoritttanut muutamia eri puolilta maailmaa netissä.

On tuossa toki välissä muutamia vuosia, jolloin en ole opiskellut mitään.

Ja töitäkin on tehty. Ammattikoulun jälkeen kaikki opiskelu on suoritettu täysipäiväisen asiantuntijatyön ohessa ilman ylimääräisten vapaiden pitoa. Lapsenkin olen onnistunut tekemään minimi kotona ololla ja samalla opiskelemalla. Harrastanut olen myös kädentaitoja ja tanssia ja niidenkin mukana oppinut kaikenlaista. 

Gradu vielä pitäisi saada valmiiksi, mutta uusiakin suunnitelmia opiskelun suhteen on olemassa. 

Paikoilleen ei saa jäädä vaan kehittyä pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän