Kuumeinen flunssa ja työmatka
Nyt taisi tauti iskeä ja maanantaina pitäisi lähteä työreissulle, joka kestää torstaihin asti. Mä yleensä pidän sairaspäivän, jos tarviin, vailla huonoa omatuntoa (viime vuonna 2), mut nyt en vaan voi olla pois. Mitä vinkkejä, et sais taudin väistymään/jaksais ton rupeaman??
Kommentit (8)
Kunnon satsi c-vitamiinia nyt heti samoin auringonhattu-uutetta. Luontaistuotekaupassa myös imeskeltäviä tabuja (nimeä en muista) jossa c-vitamiinia, autingonhattu-uutetta ja sinkkiä. Työkaveri kehui näitä.
Lepoa ja lämmintä päälle.
Inkivääriä ja hunajaa voi kans kokeilla.
Tulehduskipulääkettä tai muuta kuumetta alentavaa. Apteekissa tietävät. Unta ja kuumaa juotavaa. Auringonhattu-uute on lyhentänyt tautia mulla joskus, parhaiten toimii kuitenkin ennalta ei enää sitten kun tauti on jo päällä.
Oletko reissussa yksin? Eli matkustat omalla autolla ja teet erakkona töitä? Jos näin on niin matkaan vaan, aiheutat vain itsellesi haittaa. Mutta jos mukana on muita ja matkustat esim. junalla, niin et helvetti lähde tartuttamaan!
Niinhän ne sanoo että kaikilla tropeilla ynnä muilla hoidoilla flunssa kestää puoli viikkoa, ja ilman niitä sen 3-4 päivää.
(Okei, jos ihan pakko on ollut niin itse olen ottanut combon 600mg ibuprofeenia ja 1000g parasetamolia 2-3 kertaa päivässä, millä sitten pysyy tolpillaan jossain määrin - mutta en ole lääkäri ja tämä combo on mulle ollut aikaisemmin reseptillä määrättynä toiseen syyhyn eikä aiheuttanut silloin ongelmia, joten en nyt varsinaisesti sitä suosittele kellekkään. Parasta on sairastaa pois vaan ihan rauhassa.)
Vierailija kirjoitti:
Aina voi olla pois. Jos kuolet, viedäänkö sinut työreissulle arkussa?
Periaatteessa olen täsmälleen samaa mieltä, mut jos nyt en pääsisi matkaan, tulisi asiakkailleni (teen sosiaalialalla töitä) kohtuuton pettymys.
Neuvot ovat hyviä!!! Oon syönyt joka päivä appelsiineja, mut vois hakee purkistakin. Ja noi tulehduskipulääkkeet on otettava kans peliin. /ap
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne sanoo että kaikilla tropeilla ynnä muilla hoidoilla flunssa kestää puoli viikkoa, ja ilman niitä sen 3-4 päivää.
(Okei, jos ihan pakko on ollut niin itse olen ottanut combon 600mg ibuprofeenia ja 1000g parasetamolia 2-3 kertaa päivässä, millä sitten pysyy tolpillaan jossain määrin - mutta en ole lääkäri ja tämä combo on mulle ollut aikaisemmin reseptillä määrättynä toiseen syyhyn eikä aiheuttanut silloin ongelmia, joten en nyt varsinaisesti sitä suosittele kellekkään. Parasta on sairastaa pois vaan ihan rauhassa.)
Flunssan keskimääräinen kesto on kaksi viikkoa, yli nelikymppisillä keskimäärin jopa kolme viikkoa, kuumeisia päiviä tosin näistä melko vähän.
Nuku ja lepää ap hyvin, yksi kuumeeton päivä ennen töihinpaluuta olisi hyvä.
Aina voi olla pois. Jos kuolet, viedäänkö sinut työreissulle arkussa?