Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mulla olla rytmihäiriöitä?

Vierailija
05.02.2016 |

Useamman kerran viikossa tuntuu kuin sydän löisi yhden lyönnin "väärässä kohdassa". En tiedä, kuvailisinko sitä varsinaisesti muljahdukseksi, mutta normaalisti en oikeastaan tunne sydämen sykettä mutta välillä sitten yksi lyönti tuntuukin yhtäkkiä selkeämmin ja nämä tuntuvat yleensä enemmän oikeammalla kuin "tavallinen syke".

Joskus näitä tulee muutama päivässä, joskus taas vain pari, kolme kertaa viikossa. En tiedä enää, kuvittelenko ne vain, sillä nämä tuntuvat yleensä vain levossa (nukkumaanmennessä, koulussa istuessa, kotona telkkaria katsellessa tmv.).

Mitään kipuja tai muita oireita ei ole. Tiedän isälläni olleen rytmihäiriöitä, en tiedä periytyvätkö ne (jos nämä edes sitä ovat). Olen 25-vuotias, jos sillä on merkitystä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisälyöntejä. Ovat aivan normaaleja, ainakin puolet ihmisistä "kärsii" niistä elämänsä aikana, luultavasti jokainen jollain tasolla jossain vaiheessa (oma henk koht veikkaukseni tuo viimeinen). Eivät yleensä kerro mistään sydänsairaudesta. Mikäli vaivaavat/huolestuttavasti voit käydä lääkärillä, mutta yleensä ei tehdä lisätutkimuksia ellei huolestuttavaa nouse esille. Beetasalpaaja saattaa helpottaa oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa ja kun asiasta mainitsin lääkärille, niin hän ei ottanut asiaan oikeastaan sen kummemmin kantaa. Laittoi vain verikokeisiin ja kaikki oli niiltä osin ok. Olen samaa ikäluokkaa kanssasi.

Toisaalta minulla on joskus muutakin prakaa, lihakset saattavat nykiä ja otan sitten magnesiumia purkista ja tuntuu että tuo sydämen alueella tuntuva muljuntakin helpottaa silloin. Kokeile.

Vierailija
4/5 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla rytmihäiriöitä. Kuvailet juurikin lisälyöntituntemuksen. Niihin ei liity kipua, eivätkä ne ole vaarallisia. Aika suurella  osalla ihmisiä on niitä jossain elämänsä vaiheessa.

Koska niitä tulee yleensä niin harvoin, ei niitä saada kovin usein ekg:lle tallennettua, eikä niitä tarvitse saadakaan koska hoitoa niihin ei tarvita. Mikäli lisääntyvät ja ovat häiritseviä, hakeudu lääkäriin.

Vierailija
5/5 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samaa, olen ajatellut että se liittyy paniikkihäiriöön enkä ole sitten murehtinut sen enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi