Jos käytän työterveyden palveluja, meneekö siitä tieto työnantajalle? Tietääkö siis kuka on käyttänyt ja/tai mitä palveluja?
Kyseessä pieni yritys, jossa kaikki tuntevat toisensa.
Kommentit (27)
Meillä kehuskeltiin, että tervettä porukkaa on ollut, kun kukaan ei oo käyttänyt työterveyttä. Mielestäni tällaista informaatiota ei saisi kertoa. Entäs jos jonain päivänä olenkin se luuseri, jonka on pakko mennä lääkäriin ja sitten pilaan hienot luvut! Kerrotaanko sekin kaikille, että tuo yksi vaan on käyttänyt työterveyttä? En tosin ole tarvinnutkaan enkä edes tiedä mitä koko työterveyspalvelu meillä sisältää, kun työt aloittaessani minulle sanottiin vain, että sellainen on ja juuri tuo, ettei sitä ole kukaan käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mitä sitten? Mulle on aivan evvk ja jos joku niin tyhmä että rikkoo vaitiolovelvollisuutta, niin mun häpeä se ei ole.
olet naiivi tai haluton pitämään duunipaikkasi. HR käy läpi kaikki työterv. asiakkaat koodeineen. Yrityksillä isot rahat kyseessä, mahdolliset sair. tapaukset jää viimeisimmän työnantajan maksettavaksi jos jää esim. työkyv. eläkkeelle. Siksi tietosi kiinnostavat.
Mitä ihan käytännössä tarkoittaa tämä, että työkyvyttömyyseläkkeelle jäädessä viimeisin työnantaja maksaa? Minä jäin työkyvyttömyyseläkkeelle, viimeinen työsuhde sitä ennen oli määräaikainen. Maksaako se entinen pomo siellä nyt mun takia jotain lisälaskua?
Tosissaanko joku vielä uskoo, etteivät sairaslomat vaikuta esimerkiksi yt-neuvotteluissa :D
Meillä työpaikalla on noin 50 hlö töissä ja työterveyshuolto on Suomen Terveystalossa. Meillä asia toimii näin (olen siis henkilö, joka näkee laskut ja myös kaikki liitteet):
- lasku ja liitteet tulevat erillisinä, erillisissä kuorissa.
-laskussa näkyy mitä palveluita on laskussa olevalla ajanjaksolla käytetty. Esim. yleislääkärin vastaanotto 7 kpl, reseptin uusiminen 2 kpl, työterveyshoitajan vastaanotto 3 kpl, laboratoriotutkimukset 23 kpl sekä luonnollisesti summat.
- liitteistä käy ilmi tarkemmin esimerkiksi mitä laboratoriotutkimuksia on veloitettu. Liitteissä on myös mukana henkilöluettelo (nimi + sotu), niistä henkilöstä joita veloitukset koskevat.
- laskusta eikä liitteistä käy ilmi, kuka on mitäkin palveluita käyttänyt (eikä tietenkään diagnooseja, käynnin syytä tms). Mutta toki jos käyttäjiä on vain yksi, niin pystyy tietämään että hän on juuri näissä tutkimuksissa käynyt
Voi kamala, mietin just että täytyisi käydä lääkärin pakeilla yhdestä vaivasta, mutta enpä taida mennä ainakaan työterveyteen tämän ketjun luettuani! En itse asiassa tiennyt, että tämä asia on näin - kiitos kun valaisitte!
Kokoomus ja Suvi-Anne Siimes liittyvät toisiinsa miten? :-D