En ole hyvä missään
Kyse ei ole mistään teini-ikäisen itsetuntovalituksesta, vaan tää on ihan totuus. Jos joku kysyy, missä olen hyvä ja mikä on erityistaitoni, en osaa nimetä sitä. En ole yksinkertaisesti missään taidossa keskivertoa parempi. Olen työelämässä ja pärjään ihan ok, mutta koen heti voimakasta alemmuutta, jos saan negatiivista palautetta. Positiivista palautettahan työelämässä ei yleensä juuri kukaan edes saa.
Kommentit (7)
Jossain sinun on oltava hyvä, jos olet työpaikan saanut. Palaute on mitä on, varsinkin joissain työyhteisöissä.
Koskaan ei ole liian myöhä kehittää itseään jossain asiassa hyväksi. :)
Hyvin harva oikeasti on erityisen hyvä jossain. Yleensä ne "erityisen hyvät" tekevät taidostaan ammatin itselleen. Yleensä kun tuollaista tavalliselta tallaajalta kysytään, tarkoitetaan esimerkiksi, mitä tykkäät erityisesti tehdä tai mitä harrastat. Ja vastaushan voi olla vaikka kutominen, ristikot tai leipominen, tai ihan nyt mitä vain. Ei siinä tarvitse olla keskivertoa parempi, mutta jos todella tykkäät tehdä sitä, luultavasti kehityt siinä hieman huomaamattasikin, tai ainakin nautit siitä, vaikka harrastus olisi sellainen, mitä ei edes oikeastaan voisi vertailla muihin. Sen lahjakkuudenhan ei tarvitse olla sinänsä mitattava asia; voi olla esim. sosiaalisuus tai tunneäly.
Nykyään arvostetaan sitä että erikoistuu jossakin. Itse olen lyhytjänteinen, enkä jaksa opetella mitään kunnolla, mutta toisaalta innostun vähäksi aikaa monista asioista. Sekään ei ole paha jos ei innostu mistään. Sitä paitsi ihminen keskimäärin on aivan käsittämätön luonnonoikku, me olemme huippuälykkäitä kaikki. Paitsi idiootit jotka alentuvat vertailemaan itseään muihin... Ole oma itsesi, toista ei tule.
Sama kuin AP:lla. Olen korkeintaan keskiverto jossain asioissa, ja nekin asiat joissa olen keskiverto eivät auta elämässä vittujakaan. Kaikki ne asiat joista olisi elämässä jotain hyötyä ovat taas minulle ihan ylitsepääsemättömän vaikeita.
Terveisin Naispelko22
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin AP:lla. Olen korkeintaan keskiverto jossain asioissa, ja nekin asiat joissa olen keskiverto eivät auta elämässä vittujakaan. Kaikki ne asiat joista olisi elämässä jotain hyötyä ovat taas minulle ihan ylitsepääsemättömän vaikeita.
Terveisin Naispelko22
Ihanaa, kohtalotoveri!
ap
Erityistaitosi on realismi. Harva ihan oikeasti on erityisen hyvä missään, varsinkin jos verrataan koko maailman väestöön...