Ulosotto vei suoraan tililtäni rahaa!! Miten se voi olla mahdollista???
Kertokaa miten voi olla mahdollista ottaa henkilökohtaiselta tililtäni rahaa??
Kommentit (83)
Ulosotolla on siihen oikeus ja valtuudet.
Et ole maksanut sovittuja eriä, siten.
Herranjumala mä en oo tiennyt. Jotenkin raiskattu olo kun yhtäkkiä huomaat jonkun käyneen sun tilillä :( Näkeekö ne kaikki mun tilitapahtumat jne? AP
Oisko kandennu miettiä ennen ku kusit raha-asiat?!
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala mä en oo tiennyt. Jotenkin raiskattu olo kun yhtäkkiä huomaat jonkun käyneen sun tilillä :( Näkeekö ne kaikki mun tilitapahtumat jne? AP
Ulosmittauksesta lähetetään velalliselle ennakkoilmoitus, joka sisältää tiedot perittävästä velasta, suojaosuudesta sekä ulosmittauksen ajankohdasta.
Eli ei pitäis tulla sulle yllätyksenä.
http://www.oikeus.fi/ulosotto/fi/index/velallisenaulosotossa/palkanulos…
Tottakai ne ottaa omansa pois kun et ole itse huolehtinut maksuista. Miten joku voi olla noin tietämätön asioista? Ne ottaa sieltä sun tililtä rahaa tasan niin kauan kun olet niille velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niiden täytyy sulle suojaosuus jättää. Mutta ei ulosoton asiakkaan kannata rahaa tileillä pitää! Käteistä vaan.
Se on ulosotto, ei ulos-maksele-sitten-kun-siltä-tuntuu-jookosta-kookosta.
Vierailija kirjoitti:
Näkee, joten jatkossa jätä niiden XXXL kokoisten anaalitappien osto ja liukkarin kestotilaus pois. Tai ainakin nosta ekana rahaa automaatilta :p
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun mitään sovittua ei ole. Maksusopimusta ei ole tehty. Aiemmin ottivat suoraan palkasta. Nyt olen ollut työtön 2kk ja yhtäkkiä ilman mitään ennakkovaroitusta ottivat rahaa. Ja ilmoitin heti ulosottoon kun jäin työttömäksi ja sanoivat että ok, palataan asiaan kun työllistyt taas. Velkaa enää muutama satanen. AP
Vierailija kirjoitti:
Joo. Koska oli varaa tilata zalandosta muttei noudattaa maksuohjelmaa niin voidaan ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulosmittauksesta lähetetään velalliselle ennakkoilmoitus, joka sisältää tiedot perittävästä velasta, suojaosuudesta sekä ulosmittauksen ajankohdasta.
Eli ei pitäis tulla sulle yllätyksenä.
http://www.oikeus.fi/ulosotto/fi/index/velallisenaulosotossa/palkanulos…
Kyllä ne vie ihan kyselemättäkin, kunhan suojaosuus kuukautta kohden jää velalliselle. Etenkin jos selviää että piilottelet rahoja.
Helposti, ulosottopäätöksen tultua voimaan viranomainen ottaa yhteyttä pankkiin ja vie parhaimmilaan 1/3 tuloistasi.
www.oikeus.fi/ulosotto/fi/index/velallisenaulosotossa/ulosmittaus.html
Paljonko sulla oli tilillä rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun mitään sovittua ei ole. Maksusopimusta ei ole tehty. Aiemmin ottivat suoraan palkasta. Nyt olen ollut työtön 2kk ja yhtäkkiä ilman mitään ennakkovaroitusta ottivat rahaa. Ja ilmoitin heti ulosottoon kun jäin työttömäksi ja sanoivat että ok, palataan asiaan kun työllistyt taas. Velkaa enää muutama satanen. AP
Jonkinnäköinen maksusopimus on tehty, sillä palkanlaskija ei voi ottaa ulosottoa palkastasi ilman ulosoton lähettämää lappusta. Lappusessa lukee suojaosuutesi, ja tähänhän vaikuttaa esim. lasten määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkinnäköinen maksusopimus on tehty, sillä palkanlaskija ei voi ottaa ulosottoa palkastasi ilman ulosoton lähettämää lappusta. Lappusessa lukee suojaosuutesi, ja tähänhän vaikuttaa esim. lasten määrä.
No eihän ap:lla olekaan nyt palkasta otettu, vaan suoraan omalta pankkitililtä.
Saa ottaa suoraan tililtä, jos on aihetta epäillä, että salaat tuloja tai et ole tavoitettavissa / halukas tekemään maksusopimusta tms. Ulosottohenkilö voi soittaa suoraan esim. liittoon tai kelaan ja kysyä, paljonko sulle on tulossa rahaa ja millon. Myös pankkitilin saldon saa tarkastaa ja sen, onko sulla tiliä jossain pankissa.
Jos ulosottoa aikoo pakoilla, niin täytyy olla todella ovela ketku :)
Nämä asiat pitäisi opettaa kaikille peruskoulussa, niin ihmiset eivät ois niin innokkaita menettämään luottotietojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän ap:lla olekaan nyt palkasta otettu, vaan suoraan omalta pankkitililtä.
Ap sanoi aikaisemmin, että ennen ulosottoa on otettu suoraan palkasta, mutta nyt jäätyään työttömäksi oli otettu suoraan tililtä.
Se on ulosoton tehtävä. Sillä on oikeus päästä sun tileihin.