Ulosotto vei suoraan tililtäni rahaa!! Miten se voi olla mahdollista???
Kertokaa miten voi olla mahdollista ottaa henkilökohtaiselta tililtäni rahaa??
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala mä en oo tiennyt. Jotenkin raiskattu olo kun yhtäkkiä huomaat jonkun käyneen sun tilillä :( Näkeekö ne kaikki mun tilitapahtumat jne? AP
Kyllä niiden täytyy sulle suojaosuus jättää. Mutta ei ulosoton asiakkaan kannata rahaa tileillä pitää! Käteistä vaan.
On rikos salata omaisuutta viranomaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala mä en oo tiennyt. Jotenkin raiskattu olo kun yhtäkkiä huomaat jonkun käyneen sun tilillä :( Näkeekö ne kaikki mun tilitapahtumat jne? AP
Ulosmittauksesta lähetetään velalliselle ennakkoilmoitus, joka sisältää tiedot perittävästä velasta, suojaosuudesta sekä ulosmittauksen ajankohdasta.
Eli ei pitäis tulla sulle yllätyksenä.
http://www.oikeus.fi/ulosotto/fi/index/velallisenaulosotossa/palkanulos…
Arvaan, että ap on niitä ihmisiä, jotka eivät virallisen näköisiä kirjekuoria avaa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niiden täytyy sulle suojaosuus jättää. Mutta ei ulosoton asiakkaan kannata rahaa tileillä pitää! Käteistä vaan.
Tuttu voitti hieman isomman summan veikkauksen vedonlyönnistä, summaa ei saanut suoraan käteisenä ja piti maksaa tilille. Kävi seuraavana päivänä nostamassa tilin tyhjäksi ettei ulosotto pääse viemään rahoja. Eipä siitä koskaan mitään seuraamuksia tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se salaamista ole jos nostaa tililtä käteistä! Tilitiedothan ovat ulosoton saatavilla milloin vain!
Minua taas mietityttää tuo suojaosuus... Jos joku siis kituuttaa suojaosuudella niin, että saa hiukan säästöön siitäkin. Ajanmittaan säästöä siis karttuu, mutta ihan laillisesti. Voiko uo viedä nämäkin säästöt? Vaikka niistä olisikin jo kertaalleen viety maksusuunnitelman mukaan summa...?
Mitä sanoo laki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa ottaa suoraan tililtä, jos on aihetta epäillä, että salaat tuloja tai et ole tavoitettavissa / halukas tekemään maksusopimusta tms. Ulosottohenkilö voi soittaa suoraan esim. liittoon tai kelaan ja kysyä, paljonko sulle on tulossa rahaa ja millon. Myös pankkitilin saldon saa tarkastaa ja sen, onko sulla tiliä jossain pankissa.
Jos ulosottoa aikoo pakoilla, niin täytyy olla todella ovela ketku :)
Nämä asiat pitäisi opettaa kaikille peruskoulussa, niin ihmiset eivät ois niin innokkaita menettämään luottotietojaan.
Luottotiedot ja ulosotto on kaksi eri asiaa.
Totta, my bad :) En nyt vaan äkikseltään keksi, kuinka voi välttää luottotietojen menettämisen, jos velkaa ulosotossa? Siks niputan nämä asiat yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas mietityttää tuo suojaosuus... Jos joku siis kituuttaa suojaosuudella niin, että saa hiukan säästöön siitäkin. Ajanmittaan säästöä siis karttuu, mutta ihan laillisesti. Voiko uo viedä nämäkin säästöt? Vaikka niistä olisikin jo kertaalleen viety maksusuunnitelman mukaan summa...?
Mitä sanoo laki?
On niillä joku raja "vähäiset säästöt", kuin myös normaalia kodin irtaimistoa ei pakkorealisoida, yli 10v autoja ei määrätä myyntiin, jollei ole poikkeuksellisen arvokas ikäisekseen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa ottaa suoraan tililtä, jos on aihetta epäillä, että salaat tuloja tai et ole tavoitettavissa / halukas tekemään maksusopimusta tms. Ulosottohenkilö voi soittaa suoraan esim. liittoon tai kelaan ja kysyä, paljonko sulle on tulossa rahaa ja millon. Myös pankkitilin saldon saa tarkastaa ja sen, onko sulla tiliä jossain pankissa.
Jos ulosottoa aikoo pakoilla, niin täytyy olla todella ovela ketku :)
Nämä asiat pitäisi opettaa kaikille peruskoulussa, niin ihmiset eivät ois niin innokkaita menettämään luottotietojaan.
Totta, my bad :) En nyt vaan äkikseltään keksi, kuinka voi välttää luottotietojen menettämisen, jos velkaa ulosotossa? Siks niputan nämä asiat yhteen.
Esim. terveydenhoidon maksut, autovero ym. maksut menevät suoraan ulosottoon jos et ole maksanut niitä ajoissa,tosin siinä kestää muutama kuukausi. Ja näistä ei tule maksuhäiriömerkintää.
Ja vähän faktaa väliin:
Kaikki yli 1,5x suojaosuus voi uo viedä tililtäsi. Säästötili voidaan tyhjentää kokonaan. Ihan se ja sama kuinka pienistä tuloista säästät, kaikki säästetty on ns.ylimääräistä ja voidaan ulosmitata.
Ja hyeenat, tuleeko tuosta kettuilusta jotenkin parempi mieli? Tuntee itsensä paremmaksi ihmiseksi ja silleen?
Vierailija kirjoitti:
Ja vähän faktaa väliin:
Kaikki yli 1,5x suojaosuus voi uo viedä tililtäsi. Säästötili voidaan tyhjentää kokonaan. Ihan se ja sama kuinka pienistä tuloista säästät, kaikki säästetty on ns.ylimääräistä ja voidaan ulosmitata.
Ja hyeenat, tuleeko tuosta kettuilusta jotenkin parempi mieli? Tuntee itsensä paremmaksi ihmiseksi ja silleen?
Tämä on toisaalta vähän hölmöä. Tuli mieleen, kun minulla tulee 3 isoa laskua maksettavaksi kerran vuodessa samalle kuukaudelle. Tietysti säästän näitä laskuja varten etukäteen, olisipa kiva kun uo olisi vienyt rahat kun pitäisi laskut maksaa. Onneksi en ole uo:n asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vähän faktaa väliin:
Tämä on toisaalta vähän hölmöä. Tuli mieleen, kun minulla tulee 3 isoa laskua maksettavaksi kerran vuodessa samalle kuukaudelle. Tietysti säästän näitä laskuja varten etukäteen, olisipa kiva kun uo olisi vienyt rahat kun pitäisi laskut maksaa. Onneksi en ole uo:n asiakas.
Aika moni kuitenkin tänäpäivänä on. :(
Ei auta itkut markkinoilla.
Miksi täällä oletetaan, että kaikki velkaantuminen johtuu jostain pikavipeistä yms? Jos ihmisellä on vaikka yritysvelkoja, missä vaiheessa siitä ihmisestä tuli huono? Kun yritys lakkasi olemasta kannattava, mikä olisi tietysti pitänyt tietää etukäteen? Eikö se ole hienoa, että yritti edes?
Mulla myös vituttaa nämä hyeenat.. Joo, minähän valitsin itselleni sen ulosottoon vieneen pitkäaikaissairauden, kuukausia kestäneen työkyvyttömyyden, masennuksen ja unettomuuden. Minähän valitsin lääkehoidon ja terapiat, vuosia kestäneen toipumisen ja tappelut Kelan ja sossun kanssa. Tosiaan, minähän itse päätin kusta elämäni näin!!!
Onneksi uskon karmaan, joten minun ei tarvitse edes toivoa teille mitään pahaa. Kyllä tuo tuomitseva asenne vielä kalahtaa omaankin nilkkaan...
ne voi myös ulosmitata sun veronpalautuksen kokonaan ennekuin rahat edes päätyy sun tilille
Onpa törkeää että tuolla tavalla perivät omiaan. Kyllä jokaisella pitäisi olla oikeus jättää laskut maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole maksanut sovittuja eriä, siten.
Mutta kun mitään sovittua ei ole. Maksusopimusta ei ole tehty. Aiemmin ottivat suoraan palkasta. Nyt olen ollut työtön 2kk ja yhtäkkiä ilman mitään ennakkovaroitusta ottivat rahaa. Ja ilmoitin heti ulosottoon kun jäin työttömäksi ja sanoivat että ok, palataan asiaan kun työllistyt taas. Velkaa enää muutama satanen. AP
Jonkinnäköinen maksusopimus on tehty, sillä palkanlaskija ei voi ottaa ulosottoa palkastasi ilman ulosoton lähettämää lappusta. Lappusessa lukee suojaosuutesi, ja tähänhän vaikuttaa esim. lasten määrä.
No eihän ap:lla olekaan nyt palkasta otettu, vaan suoraan omalta pankkitililtä.
Aivan. Suoraan palkasta ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta.
Tottakai silloin kun olin töissä niin tiesin että palkasta menee osa mutta kun jäin työttömäksi ja siitä ilmoitin niin sanoivat että sitten vasta seuraavan kerran peritään kun työllistyn ja saan ensimmäisen palkan.
Siksi olen todella ihmeissäni tästä. Miksi ei ilmoitettu että nyt on pakko tämän verran maksaa (n.150e) ?? Karusti vaan mitään kyselemättä otetaan rahat.
Tiedän olevani yhteiskunnan pohjasakkaa ja minua voi viranomaisten toimesta kohdella miten vain, eikö niin haaskalinnut? Toivottavasti teillä on nyt mainio olo ja voitte katsella peiliin tyytyväisenä ja ylpeänä. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole maksanut sovittuja eriä, siten.
Mutta kun mitään sovittua ei ole. Maksusopimusta ei ole tehty. Aiemmin ottivat suoraan palkasta. Nyt olen ollut työtön 2kk ja yhtäkkiä ilman mitään ennakkovaroitusta ottivat rahaa. Ja ilmoitin heti ulosottoon kun jäin työttömäksi ja sanoivat että ok, palataan asiaan kun työllistyt taas. Velkaa enää muutama satanen. AP
Jonkinnäköinen maksusopimus on tehty, sillä palkanlaskija ei voi ottaa ulosottoa palkastasi ilman ulosoton lähettämää lappusta. Lappusessa lukee suojaosuutesi, ja tähänhän vaikuttaa esim. lasten määrä.
No eihän ap:lla olekaan nyt palkasta otettu, vaan suoraan omalta pankkitililtä.
Aivan. Suoraan palkasta ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta.
Tottakai silloin kun olin töissä niin tiesin että palkasta menee osa mutta kun jäin työttömäksi ja siitä ilmoitin niin sanoivat että sitten vasta seuraavan kerran peritään kun työllistyn ja saan ensimmäisen palkan.
Siksi olen todella ihmeissäni tästä. Miksi ei ilmoitettu että nyt on pakko tämän verran maksaa (n.150e) ?? Karusti vaan mitään kyselemättä otetaan rahat.
Tiedän olevani yhteiskunnan pohjasakkaa ja minua voi viranomaisten toimesta kohdella miten vain, eikö niin haaskalinnut? Toivottavasti teillä on nyt mainio olo ja voitte katsella peiliin tyytyväisenä ja ylpeänä. AP
Juu, mehän tässä haaskalla ollaan :D Kytätään sitä, mitä ulosotolta jää..
Jos et vapaaehtoisesti maksa, niin sitten sulta otetaan rahat väkisin. Yksinkertaista.
EI NE MITÄÄN TILILTÄ VIE! ÄLÄ PUHU PASKAA, ULOSOTTO OTTAA PALKASTA, VERONPALAUTUKSESTA JA PERINNÖSTÄ, MUTTA EDELLEENKÄÄN EI TILILTÄ. KOKEMUSTA ON.