Miksi nainen laittautuu muuten hyvin, mutta jättää jonkun tietyn osan kehosta/ulkonäöstä hoitamatta?
Esimerkkejä
1. Nainen kenellä on kroppa fitness kunnossa. On muhkean pyöreä perse, terhakat tissit, kapea lantio, mutta sitten lyhkäset poikamaiset hiukset.
Tämä nainen käyttää kehoonsa kymmeniä tunteja viikossa, katsoo tarkasti mitä syö jne, mutta sitten ei viitsi nähdä vaivaa kasvattaa naisellisia hiuksia ja pitää niistä huolta? Nainen voisi olla täysi kymppi, mutta hiusten takia kääntää lähinnä rekkalesbojen päitä.
2. Nainen kenellä on hiukset laitettuna kauniisti joka päivä, meikki on aivan tip top huoliteltu, vaatetus selvästi tyylikkäästi suunniteltu,kynnet kauniisti maalattu, mutta ovat lihavia. Miksi nähdä niin paljon kauneuden eteen vaivaa, jos kuitenkin karkoittaa suurimman osan miehistä painollaan. Käyttäisi sen ajan mikä menee kynsien maalaamiseen tai kulmakarvojen stailaamiseen lenkkeilyyn, niin kokonaisarvosana nousisi roimasti.
En nyt jaksa tähän enempää raapustaa, mutta joku varmasti tunnistaa itsensä näistä. Osaatteko selittää?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisia pitäisi kiinnostaa se onko miesten mielestä 5 tai 10, kun ne läskeimmät ja rumimmatkin saavat aina halutessaan miehen?
Mutta tuossa tapauksessa ei kannata olettaa saavansa sitä korkeimman A-luokan miestä, eli komeaa, korkeassa asemassa työskentelevää ja hyvätuloista. Vaan on parempi vain hyväksyä ne tosiasiat, että silloin on ennemmin mahdollisuuksia ehkä vatsakkaisiin, sohvalla makaaviin työttömiin ja alkoholia ainakin jonkin verran käyttäviin miehiin. Ja turha on siinä tapauksessa valittaa miehen painosta/työttömyydestä/alkoholin käytöstä jos itsekään ei ole niitä kymmenen tähden naisia.
Niin, mitä sitten?
Kerronpa sinulle salaisuuden: naiset nykyaikana panostavat omaan hyvinvointiinsa, elämään, koulutukseen ja uraan siten, että miehen saaminen on bonus. Ei elämäntehtävä.
Jos joku "a-luokan" mies ei minua huoli siksi, että kynteni eivät ole täydelliset niin se on ihan suoraan sanoen voi voi :D Hänelle varmasti löytyy muita mahdollisia naisia.
Tai näin naiset väittävät itselleen. Kyllähän se äitiys, miehestä huolen pitäminen, kodin hengettärenä oleminen täyttää sen puuttuvan palasen naisesta kuin naisesta.
Jollain tasolla aloittajalla on pointtia. Se tulee joka vuosi mieleen, kun katsoo esim. linnan juhlia. Naisilla on hienot iltapuvut, puuhkat, laukut, meikki, kengät sävy sävyyn -ja hiukset kuin suoraan suihkusta olisi tullut... MITÄ VARTEN EI OLTU LAITETTU HIUKSIA?
Fitness tyyppi on ehkä enemmän kiinnostunut urheilullisuudesta ja terveistä elintavoista kuin kauneudesta ja muodista. Hän ei ehkä ole mikään kovin naisellinen tyyppi muutenkaan siten, että välittäisi nähdä suurta vaivaa hiusten ja ehostuksen eteen ja tyylikin on enemmän treenivaatteet tai farkut kuin mekot ja korkkarit.
Lihava taas saattaa tykätä meikkaamisesta ja hiusten laitosta enemmän kuin hikiliikunnasta ja kaloreiden laskemisesta. Eikä meikkaaminen, hiusten laitto ja nätisti pukeutuminen sitä paitsi ole millään tavalla pois laihduttamisestakaan. Laihdutus vaan on pitkäaikainen prosessi ja näkyvät tulokset ulkoisen olemuksen suhteen tulevat vasta kuukausien päästä. Lihavakin voi haluta näyttää nätiltä, vaikkei hoikalta voisikaan näyttää. Sievä ehostus, istuvat vaatteet ja huolitellut hiukset ja kynnet ovat nopea ja helppo keino välittömään ulkoisen olemuksensa kohentamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näytän kauniilta itseäni varten, en miehiä.
Hahahahah. Tämä on aina yhtä hauska!
Naisethan näyttävät sunnuntai-iltana viinilasin äärellä tv:tä katsellessa siltä, että voisivat vaikka samantien lähteä Oscarien punaiselle matolle kameroille vilkuttelemaan. NOT!
Ai ei vai? Mulla on tänäänkin vapaapäivä, mutta mulla on täysi meikki naamassa tekoripsineen kaikkineen ja hiuksetkin laitoin. Ajattelin lakata myös kynnet uudestaan. Enkä näe tänään ketään. Käyn enintään ehkä lähikaupassa.
Ja miksi? No ihan huvikseni. Tykkään laittautumisesta, varsinkin meikkaamisesta. Vapaa-ajalla katselen paljon kuvia ja videoita netistä ja niistä saan inspiraation kokeilla jotain uutta meikkityyliä. Tänään halusin kokeilla uutta luomiväripalettia, joka tuli postissa.
Sitten on myös päiviä, kun ei huvita tehdä ulkonäölle yhtään mitään. Turha kuitenkaan yleistää, että "kaikki naiset tekevät sitä ja tätä", kun se ei kuitenkaan ole totta.
Jotkut treenaa hyvinvoinnin vuoksi. Ei ulkonäön. Toisilla ei hiukset kasva tai ainakaan tarpeeksi tuuheina ja kolmansilla ei ole aikaa kuivatella jokaisen treenin jälkeen pitkiä hiuksia. Kuivaajaa käyttämällä niistä tulee hamppuiset.
Lihava, kun olen voi ihan tuohon vastata, että lenkille ei voi aina lähteä (esim. nyt liian iso riski kaatumiseen tai rasitusvammaan), mutta lenkkeilen kyllä. Se aika, kun minulla menee itsensä laittamiseen sisältää suunnilleen sen verran, kuin menee lenkkivaatteiden pukemiseen ja n. kilometrin juoksuun. Tässä ajassa ei siis mitään kroppaa muuttavaa ihmettä tehdä. Kyllä mä varaan lenkkeilyyn vähintään 1,5h-2h, eli vaatteiden vaihto+ juoksua n. 1h+suihku ja pukeutuminen ja sitten tietenkin se laittautuminen.
En oikein tiedä miksi edes vaivaudun vastaamaan tähän...
Ehkäpä ne kaunis vartaloiset naiset tykkäävät lyhyistä hiuksista? Paljon urheilevalle lyhyet hiukset ovat käytännöllisemmät, kun mm. kuivuvat nopeasti. Ehkä heitä ei kiinnosta mitä sinä heistä ajattelet?
Minä olen lihava. Kuitenkin useimmiten ainakin viihteelle lähtiessäni laittaudun. Laittaudun siksi koska tykkään laittautua. En näe "kauneuteni eteen vaivaa" siksi että hakisin miesten huomiota, eli en myöskään laihduta siksi etten "karkottaisi suurinta osaa miehistä". Ennemminkin on alkanut tuntumaan siltä että vaikka terveydellisistä syistä kevyempänä olisi parempi, en tiedä haluanko laihtua kun sitten kaikki pinnalliset urpot alkavat roikkua perässä. Saan miesten huomiota ihan tarpeeksi/liikaakin näin ylipainoisenakin.
Jos minua yhden baari-illan aikana nyt lähestyy iskumielessä keskimäärin kolme miestä, niin paljonko niitä miehiä laihana pörräisi ympärillä, jos kerran painoni karkottaa nyt suurimman osan? Enhän minä kerkeisi viettää aikaa seurueeni kanssa ollenkaan.
Eli lyhyesti sanottuna: Ainakaan minua ja todennäköisesti monia muitakaan naisia EI KIINNOSTA SINUN MIELIPITEESI/HUOMIOSI. Laittaudumme niin kuin itsestämme hyvältä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisia pitäisi kiinnostaa se onko miesten mielestä 5 tai 10, kun ne läskeimmät ja rumimmatkin saavat aina halutessaan miehen?
Mutta tuossa tapauksessa ei kannata olettaa saavansa sitä korkeimman A-luokan miestä, eli komeaa, korkeassa asemassa työskentelevää ja hyvätuloista. Vaan on parempi vain hyväksyä ne tosiasiat, että silloin on ennemmin mahdollisuuksia ehkä vatsakkaisiin, sohvalla makaaviin työttömiin ja alkoholia ainakin jonkin verran käyttäviin miehiin. Ja turha on siinä tapauksessa valittaa miehen painosta/työttömyydestä/alkoholin käytöstä jos itsekään ei ole niitä kymmenen tähden naisia.
Niin, mitä sitten?
Kerronpa sinulle salaisuuden: naiset nykyaikana panostavat omaan hyvinvointiinsa, elämään, koulutukseen ja uraan siten, että miehen saaminen on bonus. Ei elämäntehtävä.
Jos joku "a-luokan" mies ei minua huoli siksi, että kynteni eivät ole täydelliset niin se on ihan suoraan sanoen voi voi :D Hänelle varmasti löytyy muita mahdollisia naisia.
Tai näin naiset väittävät itselleen. Kyllähän se äitiys, miehestä huolen pitäminen, kodin hengettärenä oleminen täyttää sen puuttuvan palasen naisesta kuin naisesta.
Mun elämästä ei sitten varmaan tule koskaan kokonaista. Omituista, että silti olen tyytyväinen ja täydellinen aviomieskin löytyy.
T. Nainen, joka on huono kokki, laiska siivoamaan, eikä melkein koskaan jaksa alkaa passaamaan muita, mutta silti tykkää itse olla hemmoteltavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sitten?
Sanoo mies, jolla ei ole minkäänlaista kokemusta naisena elämisestä tai naiseudesta. Hus pois huutelemasta valheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sitten?
"Miehestä huolen pitäminen" :D
Voi luoja, ihan kuin ei olisi lapsissa tarpeeksi huolehtimista. Ihan on suotavaa ainakin meillä että mies huolehtii itse omista asioistaan.
"Miksi kaikki naiset eivät asetu minun hyväksymääni muottiin?"
Trine kirjoitti:
Jollain tasolla aloittajalla on pointtia. Se tulee joka vuosi mieleen, kun katsoo esim. linnan juhlia. Naisilla on hienot iltapuvut, puuhkat, laukut, meikki, kengät sävy sävyyn -ja hiukset kuin suoraan suihkusta olisi tullut... MITÄ VARTEN EI OLTU LAITETTU HIUKSIA?
Koska ei haluttu, koska pitää omista hiuksistaan sellaisena kuin on, koska ei pidä kampauksista? Minusta suurin osa näyttää oudoille, epähiusmaisille... ihan kuin päähän olisi isketty joka viemäritukos. Ja tässä on myös malliesimerkki siitä, että joidenkin mielestä naiset ei ole ikinä tarpeeksi hyviä. Oli kyseessä sitten fitnessmalli tai joku random julkkis, aina on jonkun mielestä ruma hiustenväri, liian feikki hiustenväri, liian pitkät kynnet, liian lyhyet kynnet, liian paljon meikkiä, liian vähän meikkiä...
Minua ei häiritse, jos joku osa naisesta (tai miehestä) on vähemmän "viritetty". Joskus, itse asiassa hyvinkin usein, pidän jopa kauniimpana sitä, että ei olla niin viimeistä piirtoa täydelisen näköisiä, ettei jokainen hiussuortuvakin kauniisti kiiltäen asetu tismalleen oikeaan paikkaan. Yleensä pieni epätäydellisyys saa kauniit piirteet korostumaan. Se tekee myös ihmisestä kiinnostavamman.
On vain yksi "epätäydellisyys", mikä ei pue ketään, ja minkä laiminlyntiä en pysty ymmärtämään. NÄKYVÄSTI LIKAISET HAMPAAT! Siis se valkoinen töhnä etuhampaissa ienrajoissa. En tajua, miten monet viimeisen päälle meikatut ja puunatut neitokaiset eivät itseään peilatessaan näe hampaidensa likoja tai vaivaudu huolehtimaan hygieniastaan noin näkyvän paikan ollessa kyseessä?!
En halua miellyttää "suurinta osaa miehistä", vaan yhtä ainoaa miestä, joka nyt sattuu tykkäämään hiuksistani lyhyinä. Mulle se passaa hyvin, onhan ne nyt paljon helppohoitoisemmat. Olisin kyllä aika outo vaimo, jos väkisin sekä omaa että mieheni halua vastaan alkaisin nyt kasvattaa hiuksia siksi että "kun nyt vaan suurin osa miehistä tykkää pitkistä hiuksista".
Ei se ole mikään ilmiö, haha, se on sitä että ihmisiä kiinnostaa eri asiat ja eri ihmisillä on erilaista tietotaitoa taikka suorastaan erilainen käsitys tyylistä. Jos joku on tyylitön, siitä ei ole kohteliasta huomauttaa. Jos sattuu olemaan hyvä ystävä, voi rakkaudella hienovaraisesti yrittää auttaa tai hyväksyä ystävänsä sellaisena kuin se on.
Jos ei ymmärrä tällaisia yksilöllisiä eroja ilman että tekee siitä jonkun NAISILMIÖN, niin menee aika heikosti.