Yrittäisitkö itsemurhaa, jos sinut tuomittaisiin vankilaan loppuelämäksi?
Kestäisitkö sitä, ettet tule enää milloinkaan näkemään vapautta? Suomessahan ketään ei tuomita loppuelämäksi vankeuteen, mutta joissakin maissa se on sallittua.
Kommentit (25)
Jaa-a. Mulla olisi nytkin mahdollisuus tehdä vaikka mitä, mutta pahan ahdistuksen takia kotoa poistuminenkin vaatii rauhoittavia lääkkeitä ja masennuksen takia mikään ei oikeastaan edes kiinnosta. Sama kai se olisi vankilassa istua, vähän karummat puitteet ehkä kuin kotona.
Njääh. Hengailisin vankilassa, sais sapuskat, vois lukee kirjoja tai sivistää itseään. Tuskinpa niin kauheaa että pitäis itsensä tappaa. Ehkä joku vielä armahtaisikin jos laki muuttuis tai jotain muuta tapahtuis.
En. Vaikka istuisin elinkautista, voisin silti nähdä rakkaitani ja he minua.
Riippuis vähän vankilasta. Jos hyvät olot niin mikäs siellä ois elellessä, tykkään muutenkin olla rauhassa neljän seinän sisällä. En ainakaan alkuun olis itsaria tekemässä. En tiedä oisko pitemmän päälle inhottavaa.
En, jos kyse on Suomen vankilasta tai vastaavan tasoisesta. Jossain Etelä-Amerikan rottaloukossa lienee eri meininki.
Virossa oli noin 30 v nainen joka hirttäytyi selliin. Nainen oli ajanut kolarin 1,5 promillea veressä. Hän oli opettaja ja häpesi niin leimautumistaan, että teki lopun elämästään. Hyvin surullinen juttu. Ensikertalaisena hän olisi saanut sakkoja tai ehdonalaista, mutta nainen häpesi sukulaistensa ja lähipiirin puolesta.
En, koska todennäköisesti olisin syyttömänä menossa vankilaan, enkä olisi syyttömänä valmis luovuttamaan.
Tilanteessa, jossa olisin oikeasti tehnyt jotain elinkautisen arvoista, olisin todennäköisesti muutenkin hyvin erilainen ihminen, joten en osaa sanoa olisinko alttiimpi myös itsemurhan tekemiselle.
Ainakin ulkomailla korkeassa itsemurhariskissä olevat vangit voidaan asettaa 24/7 tarkkailuun. Eihän sekään aina auta. Jos ihminen todella haluaa riistää hengen itseltään, niin yleensä se jossakin vaiheessa onnistuu.
Ajatelkaa nyt joutuisi olee ilman seksiä. Ei pääsis matkustelee yms
Jos olisin syyllinen. Syyttömänä lueskelisin kirjoja, opiskelisin ja nostelisin puntteja. Eli eläisin ihan niinkuin tähänkin asti.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa nyt joutuisi olee ilman seksiä. Ei pääsis matkustelee yms
Voi kauhiata!
Eiköhän ne kyllästyisi minuun jossain vaiheessa, vartijat hakisivat puolestani armahduksia presidentiltä kun haluaisivat eroon minusta.
Luultavasti elintasoni nousisi vankilassa.
t:pitkäaikaistyötön
Olen köyhä ja nytkin jo vankina aika karuissa olosuhteissa. Myös mielenterveysongelmien vuoksi. Luultavasti olisi paremmat olosuhteet kun valmis ruokakin tulisi eteen.
Itsemurha on kauhea synti Jumalaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhä ja nytkin jo vankina aika karuissa olosuhteissa. Myös mielenterveysongelmien vuoksi. Luultavasti olisi paremmat olosuhteet kun valmis ruokakin tulisi eteen.
Se että valmiina kannetaan sianruokaa nenän eteen ei ole parempaa.
Vanki tässä tavallaan on nytkin. Olisi vapaus mennä mihin vaan, mutta ei ole rahaa mennä mihinkään.