Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sappirakon poistoleikkaus, kauanko kesti toipua?

05.02.2016 |

Itseltäni poistettiin sappirakko tähystysleikkauksella 22.1.2016, eli pari viikkoa sitten. Tikit lähti tiistaina kun kävin sairaalassa kipujen takia ja navan luota löytyi sisäinen hematooma. Napa on edelleen kipeä ja siksi liikkuminen on hankalaa, muut tikatut kohdat ovat kipuilleet vähemmän. Alussa söin 3 kertaa päivässä Panadol Forte 1g ja Voltaren 50mg, ja välillä yötä vasten mukaani saaman Ocxynormin. Nyt olen ollut särkylääkkeittä, kun tuntuu ettei ne niin hyvin vaikuta jos koko ajan syön.

Kauanko teillä kesti kaikenkaikkiaan toipua? Itselläni ei vielä oo täyttä ruokahalua ja oon melkosen väsynyt, odotan vaan sitä päivää kun nää kaikki säryt on takanapäin. Onneksi oon työtön niin saa lepäillä rauhassa.

Niin ja vatsa toimii ihan ihmeellisesti, alkanut tulee sellaisia "pakkojuostavessaan" -oloja, ja muutenkin aika löysää tavaraa sieltä tulee.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ylimmän haavan kohal on kans joku patti.

-Ap

Vierailija
2/7 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime.yönkin pyörin sängyssä navakivun takia. :(

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop.

Vierailija
4/7 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin sappirakko heinäkuussa -14. Sain kolmen viikon sairasloman, mutta jo reilun viikon päästä tähystysleikkauksesta olisin ollut valmis palaamaan töihin. Palauduin yllättävän nopeasti eikä mitään komplikaatioita tullut vaikka leikkaus ei mennyt ihan oppikirjan mukaan ja pitkittyi parilla tunnilla. Sappikivut jäi leikkuriin.

Vierailija
5/7 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauan sinua on tuo leikkaus vaivannut. Ekan vuorokauden olin aika piesty ja sit alkoi helpottaa. Tein töitä etänä ehkä 3 pöivä jälkeen ja viikon saikun jälkeen olin ihan kypsä töihin.

Treenaamisesta pidin n. kuukauden tauon, koska työterveyslääkäri suositteli. Kävin minä kävelyllä toki, mutta en tehnyt keskivartalon lihaksia.

Vierailija
6/7 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mitä oon lukenut ni monet toipunu tosi nopsaan, ja ite oon ihan ns.vuodepotilas vieläkin. En oo kotoa paljoa mihkään liikkunut kun ei oo jaksamista, ja oon ihan kypsänä näihin särkyihin. Äitinikin toipu aikanaan tosi nopsaan. Ehdin vissiin mennä niin huonoon kuntoon että siks tässä kestää.. :/

-Ap

Vierailija
7/7 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois nää särytki jo loppua..

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme