Voiko työkkäriin ilmottautua työnhakijaksi jos on töissä?
Olisi tässä työpaikan vaihto edessä muuton takia, mutta olen kyllä töissä kunnes löydän uutta ja pääsen muuttamaan.
Ajattelin, että onko mahdollista ilmottautua työkkäriin työnhakijaksi näin töissäkävyvänäkin? Tietenkään en mitään työttömyyskorvauksia tai muutakaan rahaa sitä kautta nostaisi, mutta se olisi yksi verkko lisää uuden työn haussa.
En ole koskaan ollut työkkärin asiakas niin koko puljun toiminta on mulle ihan vierasta. Anteeksi jos on tyhmä kysymys.
Kommentit (18)
Ei ole mahdollista.. Sun pitää olla 100% työtön.
Voit tietenkin ilmoittautua.
Mutta jos toivot, että saat tarjouksia työpaikoista, niin hankkiudu parin rekryfirman listalle. Yli-innokkaimmat provikkapalkkaiset headhuntterit työllistää sut jonnekin hetkessä vaikket olisi lähellekään pätevä tai sopiva...
Vierailija kirjoitti:
Olisi tässä työpaikan vaihto edessä muuton takia, mutta olen kyllä töissä kunnes löydän uutta ja pääsen muuttamaan.
Ajattelin, että onko mahdollista ilmottautua työkkäriin työnhakijaksi näin töissäkävyvänäkin? Tietenkään en mitään työttömyyskorvauksia tai muutakaan rahaa sitä kautta nostaisi, mutta se olisi yksi verkko lisää uuden työn haussa.
En ole koskaan ollut työkkärin asiakas niin koko puljun toiminta on mulle ihan vierasta. Anteeksi jos on tyhmä kysymys.
Kyllä voit olla työnhakijana Työ- ja Elinkeinotoimistossa vaikka sinulla olisi toistaiseksi voimassa oleva kokoaikatyösuhdekkin. On eri asia päivärahaoikeus.
Voiko ilmoittautua myös jos haluaa lisäduunia? En ole kyllä koskaan ymmärtänyt työkkärin tarkoitusta. Töitä saa ilman työkkäriäkin
Voithan hakea jo nyt uutta työpaikkaa ihan samoista paikoista kuin työttömät työnhakijat. En keksi mitään etua, miksi pitäisi olla TE-keskuksessa kirjoilla kuin saadaksern yyötyömyysturvaa tai työttömille suunnattua apua kuten kursseja. Niille ei pääse kaikki työttömätkään, saati työssäkäyvät. MOL: n sivutkin ovat kaikille avoimet. Kertokaa muut, jos olen ihan väärässä, sillä olen ajatellut samaa.
Ilmeisesti jotkut vastaajat sekoittavat ilmoittautumisen työttömäksi työnhakijaksi. Tällöinhän tavoitteena on päivärahan saanti.
Työ- ja elinkeinotoimisto välittää kuitenkin työpaikkoja kaikille ja pitää yllä ajantasaista työnhakijoiden rekisteriä. Se on eri asia. Eli voit ilmoittautua.
En kuitenkaan olisi kovin toiveikas. Työpaikat, lukuun ottamatta ns. paskaduuneja menevät lähinnä ihan muita teitä.
Osa-aikaisen työsopimuksen omaava voi.Tunnit ilmoitetaan ja ilmoittaudutaan työttömäksi työnhakijaksi.Se tarkoittaa sitä että jos työkkäri löytää sulle kokoppäivä duunin sinun pitää ottaa se vastaan ja jättää osa-aikatyöpaikka.
Voit vaikka tankata maitoa paikallisesta rautakaupasta! Niin, eli töissäkin voit olla työttömyysrahalla!
Ei kannata. Voit hakea molin sivujen kautta töitä muutenkin. Ei työkkäri auta työnsaamisessa vaan itse niitä työpaikkoja pitäää etsiä ja hakea. Voit myös laittaa sopivien työpaikkailmoituksien mol.fi:sta tulemaan suoraan sähköpostiisi.
Te toimistossa on myös niitä työpaikkoja, jotka ei näy netissä. Tästä asiasta ei kerrota, koska henkilöstöpavleuyritykset ei pidä siitä, että työkkäri tekee samoja hommia kuin he.
Ei siitä mitän hyötyä ole. Ei ne välitä töitä.
Vaan avustuksia.
Vierailija kirjoitti:
Voiko ilmoittautua myös jos haluaa lisäduunia? En ole kyllä koskaan ymmärtänyt työkkärin tarkoitusta. Töitä saa ilman työkkäriäkin
Luuleeko joku tosiaan saavansa työkkärin kautta? No joo, voi joku saadakin, mutta silloin on oikeasti työtön ja saa jotain tukea, jonka saamisen edellytys on työkkärityöttömyys.
Työssä olevan kannattaa tietenkin ilmoittautua työkkäriin ajoissa silloin, kun määräaikainen on päättymässä.
Hmm... Minä en ainakaan voinut ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi, kun olin koulun kirjoilla. Työkkärin kautta voi hakea vain, jos olet käytettävissä kokoaikatyöhön heti.
Vierailija kirjoitti:
Hmm... Minä en ainakaan voinut ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi, kun olin koulun kirjoilla. Työkkärin kautta voi hakea vain, jos olet käytettävissä kokoaikatyöhön heti.
Ihan eri asia. Kuten ylempänä sanottu, ap ei tarkoita nyt sitä että ilmoittautuisi työttömäksi työnhakijaksi. Koska ei ole työtön.
Työkkäriin voi ilmoittauta vaikka kävisit töissä. Nimikkeellä työtätekevä työnhakija. Jos sinulla ei tule täysiä tunteja nykyisestä työtstäsi olet myös oikeutettu työmarkkinatukeen mikä tulee saamasi palkan päälle. Edellyttäen että et saa alasi tessin mukaisia täysiä
Työtunteja kuukaudessa ja joka kuukausi täytät työtunnit ylös ja laskevat paljonko saat vielä työmarkkinatukea. Tällöin työkkäri myös tarjoaa sinulle ainoastaan sellaisia töitä mistä saat työsopimukseen täydet tunnit mutta eipä sellaista ole mulle tarjottu :)
Mitään hyötyä siitä ei kyllä ole. Ei sieltä töitä välitetä. Työkkärin tehtävä on kontrolloida ja kyylätä.
Voit!