Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyspakkauksen tavaroiden myyminen

Vierailija
05.02.2016 |

Minä oon varmaan jotenkin hyvinkin erilaisesti ajatteleva, mutta jotenkin tuntuu hassulta nähdä näitä myynti-ilmoituksia, joissa myydään äitiyspakkauksesta saatuja tavaroita. Esim äsken törmäsin ilmoitukseen jossa myytiin 15 eurolla pari vuotta vanhaa äp:n toppahaalaria. Kun itselle tuntuu selvältä se, että nämä tuotteet jotka meidän yhteiskunta on meille lapsiperheille antanut, haluan itsekin antaa ihan ilmaiseksi eteenpäin sille, joka niitä tarvitsee. En tiedä saako tästä ajatuksesta kukaan muu kiinni, mutta kuitenkin. Onko ajatuksia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs,. jos et otakaan sitä pakkausta vaan ostat sillä rahalla tavaroita? Pitääkö nekin antaa ilmaiseksi eteenpäin?

Tai lapsilisillä ostetut tavarat, pitäähän nekin  ntaa ilmaiseksi eteenpäin.

Itse annan kaikki lastentavarat, joita en säästä muistoiksi, ilmaiseksi. En vain ymmärrä ajatusmaailmaasi, että miksi juuri jotkin tavarat pitää antaa ilmaiseksi.

Vierailija
2/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se tuntua jos ei ole ikinä maksellut veroja. Etkö sinä ole maksannut niitä? Tällä hetkellä tilanne on se että et ikinä saa takaisin maksetut verot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs,. jos et otakaan sitä pakkausta vaan ostat sillä rahalla tavaroita? Pitääkö nekin antaa ilmaiseksi eteenpäin?

Tai lapsilisillä ostetut tavarat, pitäähän nekin  ntaa ilmaiseksi eteenpäin.

Itse annan kaikki lastentavarat, joita en säästä muistoiksi, ilmaiseksi. En vain ymmärrä ajatusmaailmaasi, että miksi juuri jotkin tavarat pitää antaa ilmaiseksi.

Totta. 

Onko äitiyspakkaus ap:lle pyhä ja siksi ylijäämäkama ei saisi realisoida. Siitäkö tässä on kyse? Onko ap eka lapsi tulossa tai tullut? 

Vierailija
4/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin maksutta ja olenkin antanut. Eli samaa mieltä tästä asiasta. 

Annan muutenkin paljon, vain uudenveroisista alun perin hyvin hintavista tuotteista pyydän jotain. 

Vierailija
5/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en näe siinä mitään väärään. Olen ottanut äitiysavustuksen rahana ja ostanut sillä turvakaukalon. Olisiko tuo kaukalo mielestäsi pitänyt lahjoittaa eteenpäin kun meidän tarve loppuu?

Olen myös ostanut äitiyspakkauksen vaatteita ja makuupusseja. Minulla on useampi lapsi ja jokaiselle ei ole järkeä ottaa pakkausta, joten ostanut sitten niitä vaatteita ja tarvikkeita, joille on ollut tarvetta. Makuupussin olen ostanut jokaiselle.

Myönnän, että 15e vanhasta äp:n haalarista kuulostaa paljolta, mutta kyllä se hintataso vaihtelee muissakin kirpparitavaroissa edullisesta - älyttömään.

Vierailija
6/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon varmaan jotenkin hyvinkin erilaisesti ajatteleva, mutta jotenkin tuntuu hassulta nähdä näitä myynti-ilmoituksia, joissa myydään äitiyspakkauksesta saatuja tavaroita. Esim äsken törmäsin ilmoitukseen jossa myytiin 15 eurolla pari vuotta vanhaa äp:n toppahaalaria. Kun itselle tuntuu selvältä se, että nämä tuotteet jotka meidän yhteiskunta on meille lapsiperheille antanut, haluan itsekin antaa ihan ilmaiseksi eteenpäin sille, joka niitä tarvitsee. En tiedä saako tästä ajatuksesta kukaan muu kiinni, mutta kuitenkin. Onko ajatuksia?

Äitiyspakkaus ei edelleenkään ole ilmainen, on tietyt edellytykset joilla sen saa ja silloinkin voit valita joko äitiyspakkauksen tai sitä vastaavan rahasumman. Sinun logiikallasi ei saa myydä myöskään niitä lastenvaatteita ja tarvikkeita, jotka on ostettu pakkauksen vaihtoehtona saadulla rahalla. 

15 euroa on liian korkea hinta äp haalarista, vaikka olisi millaisessa rahapulassa. Vauvojen merkkihaalareitakin saa kirppiksiltä halvemmalla.

Vierailija
7/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aivan sama mitä joku niillä tekee enkä jaksa olla mitään mieltä asiasta. Itse olen ajatellut mahdollisesti laittavani joskus kirpparille muiden vaatteiden kanssa myyntiin jollain minihinnalla, tai sitten suoraan UFF:n keräyspisteeseen. Ei mua yleensäkään kiinnosta kovin paljon muiden tekemiset, jos ei niistä ole kenellekään mitään haittaa.

Vierailija
8/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ottanut äitiyspakkausta, mutta musta ei ole myöskään ollut ongelmallista ostaa kirpparilta ä-pakkaukseen kuuluvia tavaroita. Ä-pakkaus on yhteiskunnalta saatu etuus, aivan kuten se raha, jonka mä sain pakkauksen sijaan. Kukin tekee sillä mitä haluaa. Siihen ei sisälly velvoitetta antaa sitä kenellekään ilmaiseksi.

Vierailija
9/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap ja olen samaa mieltä.

Itse annan pois kaikki tavarat, jotka jostain syystä on osoittautuneet tai käyneet mulle tarpeettomiksi, enkä pyydä niistä rahaa.

Vierailija
10/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitin äitiyspakkauksen tavarat eteenpäin. Helpommalla pääsee jos vaan antaa pois, ja itsestäni tuntuu hassulta myydä kun on ilmaiseksi saanut. Mutta en nää myymistäkään silti vääränä.

Vierailija
11/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No myyminen on mielestäni ok, mutta nuo ihan järkyttävät hinnat hämmästyttää myös minua!

Vierailija
12/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en anna mitään ilmaiseksi ellen tiedä sen menevän oikeaan tarpeeseen. Nettikirppiksellä en tiedä ostajasta mitään eli tavara ei lähde ilmaiseksi. Pienituloiselle tutulle voin tavarat antaa ja hän saa ne myöhemmin myydä. Minä en ala rahoittamaan omasta pussistani omillaan toimeen tulevien ihmisten elämää.

Vierailija
13/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään rahallisella äitiysavustuksella ostettuja tavaroita tarvitse antaa ilmaiseksi eteenpäin. Eikä tarvitse pakkauksenkaan tavaroita, jos ei niin halua. Samalla logiikalla ajateltunahan esimerkiksi toimeentulotuella hankitut asiat pitäisi laittaa lahjoitukseen. Pointtina oli vaan se, että jos minä olen saanut jotain, miksi en antaisi samalla tavalla jollekin toiselle ja että itse en haluaisi pyytää rahaa jostain minkä olen itse saanut ilmaiseksi. Ja kuten viestistäni huomaa, puhuin nimenomaan siitä että miten itse näen asian, en pyytänyt kaikkia muita ajattelemaan samalla tavalla. :) Ap

Vierailija
14/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin äp-haalarin kirpparilla 45eurolla. Olihan se joo uudenveroinen, mutta.. :D

Vierailija
15/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä teet niin kuin sinä haluat. Muut tekee niin kuin muut haluavat. Jonkun muun mielestä sinun tapasi voi olla ihan yhtä hassu ja typerä kuin sinun mielestäsi muiden tavat.

Tyhjästä vänkäystä tämäkin.

Vierailija
16/16 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ne saa myydä eteenpäin. Ja niitä myös ostetaan. Samalla logiikalla tonnin emmaljungat pitää antaa ilmaiseksi eteenpäin, kun ne itse sain ilmaiseksi arvonnassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän