Puhetaidon opettaja: Presidentti tuohtui turhaan, puhe oli epäselvä
Kommentit (31)
Niinistyö esitti raamit, joiden puitteissa päätöksentekijät ( Esim. EU ja Suomen eduskunta) voisivat alkaa luomaan suuntaviivoja maahanmuutolle.
Minusta se oli hyvä puhe.
Puhetaidon opetajan uskottavuus meni kun puhui TP
Kun tarkoitti tasavallanpresidenttiä.
Vois hiukan opiskella vielä lisää. :-P
Aina kaivetaan joku proffa analysoimaan. Minulle puhe oli ymmärrettävä.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että 95% kansalaisista ymmärsi puheen. Olis kiva nähdä tästä tp-asiasta galluppi, voisko HS tai Yle tehdä ;).
Presidentti puolusti eurooppalaisia arvoja. Euroopan arvot ovat ihmisarvon kunnioittaminen, vapaus, kansanvalta, tasa-arvo, oikeusvaltio ja ihmisoikeuksien kunnioittaminen, vähemmistöihin kuuluvien oikeudet mukaan luettuina. Nämä ovat jäsenvaltioille yhteisiä arvoja yhteiskunnassa, jolle on ominaista moniarvoisuus, syrjimättömyys, suvaitsevaisuus, oikeudenmukaisuus, yhteisvastuu sekä naisten ja miesten tasa-arvo. Puheella näyttää olevan myös välittömiä vaikutuksia, kun oikeusministeri hyökkäsi välittömästi rasismia ja vihapuhetta vastaan. Vihdoin hallitus murskaa hommaforumin, mv-lehden ja rajatkiinni-liikkeen kaltaiset rasistiset vihaorganisaatiot, jotka ovat vastuussa tällaisista hirvittävistä murhapoltoista.
Eiköhän se kansainvälisiä sopimuksia koskeva osio ollut se joka aiheutti eniten ongelmia ymmärtää. Tätä kuitenkin selvennettiin, Suomi pitää tiukasti kiinni kansainvälisistä sopimuksista, emmekä koskaan alistu rasistien vaatimuksille, sillä Suomi on suvaitsevainen eurooppalainen maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Presidentti sanoi että turvapaikanhakijoiden joukossa on joitain sellaisia henkilöitä, jotka eivät ole välittömän turvan tarpeessa. Esimerkiksi albaanialaiset on palautettava nopeasti, jotta heidän tilalleen saadaan nopeasti afgaaneja, syyrialaisia, somaleita ja irakilaisia.
Olihan siinä puheessa myös vaatimus lisäavun lähettämisestä kriisialueille, mikä on ehdottoman kannatettavaa. Olot pakolaisleireillä on saatava kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kaivella esiin proffa, että saadaan joku ymmärtämätön kommentoimaan.
Millaisissa käsissä on kansakunnan ylin opetus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalle osalle kansaa puheessa ei ollut mitään epäselvää. Kun kuuntelee sen mitä sanottiin, eikä yritä löytää rivien välistä piilomerkityksiä, niin hyvä ja selkeä puhe se oli.
Niin näytti olevan. Polttopullot lentelivät ja uhkausviestejä kansanedustajien puhelimiin ...
Joo, rasistit eivät oikein ymmärtäneet puhetta. Monet persutkin kuvittelivat että se olisi myötäillyt heidän kantojaan.
Flunssassa oli, ääni kuulosti siltä ja jossain asiasta mainittiinkin. Ihan riittävän hyvä puhe oli. Sisältö tärkein ja meni ainakin mulla jakeluun.
Sauli on oikeesti hyvä:)