Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö kukaan täällä aurinkosuojaa ympäri vuoden?

Vierailija
04.02.2016 |

Jos käytätte, paljonko suojakerrointa lätkitte ihollenne? Missä vaiheessa oikeasti kannattaisi laittaa aurinkovoiteet naamaan - helmikuussa, myöhemmin keväällä, vain keskikesän porotukseen?

Aurinko kun tuntuu olevan nykyään kaikista pahin asia, jolle ihonsa voi altistaa ja SPF:n merkitystä korostetaan jatkuvasti, niin vähän kiinnostaisi tietää, miten porukkaa oikeasti käyttäytyy... Itsehän olen pahis ja laitan aurinkorasvaa vain kesällä, ja silloinkin vain jos tiedän olevani ulkona pidempään :| Ryppyjä odotellessa...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ruusufinni, joka reagoi todella herkästi aurinkoon, joten käytän aurinkosuojaa tarvittaessa ympäri vuoden. Minulla on käytössä voide, joka kosteuttaa hyvin ja on täydellinen meikin alla, ja suojakerroin on 50. Samalla voiteella menen kesät talvet, koska ihoni tykkää siitä tosi paljon.

Mikä?

Vierailija
22/36 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Kesäisin jos olen pidempään auringossa laitan aurinkorasvaa naamaan.

Aurinko on kuulema eniten ihoa vanhentava tekijä, mutta nelikymppisellä miehelläni on ollut ainakin viimeiset 20 vuotta (ja varmasti sitä ennenkin) vuoden ympäri AINA ulkona joku päähine päässä, muulloin pipo ja kesäisin lippis, joten hänen otsa ei ole aurinkoa suunnilleen ikinä nähnytkään, mutta silti otsassa todella vahvat otsajuonteet. Luulisi että olisi silonen otsa mutta ei. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän LaRochen kevyttä nestemäistä ja värillistä aurinkovoidetta, suojakerroin 50. Siinä yhdistyvät sekä suoja että meikki, muuta meikkivoidetta ei ihoni tarvitse.

Vierailija
24/36 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kasvivoiteessa on 50 suojakerroin. Olen käyttänyt sitä jo vuosikausia.

Vierailija
25/36 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamoksen aikaan en käytä, mutta muutoin päivisin spf30 (kevät ja syksy) tai 50 (kesä). Erityisen tärkeää, koska käytän kuorivia happoja ja retinolia.

On muuten hyvä iho. Olen 32.

Vierailija
26/36 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän ihmiset silloin muinoin selviyty ilman aurinkorasvoja? Kuitenkin melko luonnollista tuo ihon altistaminen auringonvalolle. Jännästi ihosyöpä alkoi yleistymään samoihin aikoihin kuin aurinkorasvakin

Vierailija
27/36 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän ihmiset silloin muinoin selviyty ilman aurinkorasvoja? Kuitenkin melko luonnollista tuo ihon altistaminen auringonvalolle. Jännästi ihosyöpä alkoi yleistymään samoihin aikoihin kuin aurinkorasvakin

Ainakin maapallon otsonikerros on heikompi mitä menneinä aikoina eli enemmän altistutaan uv-säteilylle

Vierailija
28/36 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin maapallon otsonikerros on heikompi mitä menneinä aikoina eli enemmän altistutaan uv-säteilylle

Ookoo, kerralla saatu uv määrä voi olla korkeampi. Ennen on tehty ulkohommia, suunnilleen eletty ulkona niin silloinhan on vietetty määrällisesti enemmän aikaa auringossa kuin yleisesti nykyään, eli säteilylle altistumisen määrä ei välttämättä ole ollut pienempi

Vierailija
29/36 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ruusufinni, joka reagoi todella herkästi aurinkoon, joten käytän aurinkosuojaa tarvittaessa ympäri vuoden. Minulla on käytössä voide, joka kosteuttaa hyvin ja on täydellinen meikin alla, ja suojakerroin on 50. Samalla voiteella menen kesät talvet, koska ihoni tykkää siitä tosi paljon.

Mikä?

La Roche-Posayltä tämä voide:

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/LA-ROCHE-POSAY-ANTHELIOS-FLUIDE…

Vierailija
30/36 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä?

La Roche-Posayltä tämä voide:

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/LA-ROCHE-POSAY-ANTHELIOS-FLUIDE…

Juuri tuo on minulla värillisenä. Huipputuote.

Vierailija
31/36 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella 30 jos käyn päivällä ulkona. Kesällä 50. Kevät-kesä, en juuri käy ulkona keskipäivällä,  mieluiten vasta illalla. En pidä auringosta ja lääkkeet ja hoidot ovat sellaisia että pitääkin aurinkoa vältellä. En varmaan voisi enää matkustaa aurinkolomalle.

Eipähän ainakaan 50-v:nä ole ryppyjä, esim. harakanvarpaita, vaikka muuten painovoima toki vähän kasvoissa näkyykin.

Vierailija
32/36 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti pitäisi käyttää sisälläkin kun uva säteily pääsee ikkunoiden läpi

Vierailija
33/36 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympäri vuoden. Minulla on Aasiasta ostettua aurinkorasvaa, jossa on suojakerroin 50 eikä se jätä kasvoja ollenkaan rasvaiseksi. Paras tuote ikinä! Mutta minä olenkin kuin kalkkilaivan kapteeni, joten aurinkosuojan käyttö on ihan aiheellista.

Minä taas käytän Lidlin 50+ lapsille tarkoitettua suojavoidetta. Parasta kaikista ja halvinta.

Vierailija
34/36 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkorasvat ne sitä ihosyöpää aiheuttaa, ei aurinko.

Asun "aurinkomaassa", mutta en käytä koskaan aurinkosuojavoiteita, koska ihoni ei kestä niitä. Huono yhdistelmä on voide iholla ja paahtava auringonpaiste.

Vierailija
35/36 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kerran käräyttänyt kasvoni tänä keväänä ja kerran käyttänyt suojakerrointa 50. Tänään ei kumma kyllä kärähtänyt.

Parina edellisenä kesänä olen oppinut käyttämään aurinkosuojahattua. Pitäisi täksi kesäksi ostaa uusi, kivempi ja leveämpi lierinen hattu, koska se todella vähentää kasvon ihon palamisia.

Pari kesää sitten ostin lapsille tarkoitettua suojavoidetta (Ambre solaire) ja huomasin sen toimivaksi tuotteeksi. Suojakerroin 50, hajuton eikä ärsytä ihoa. Sillähän ei ole yläikärajaa.

Vierailija
36/36 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on vuosisatojatuhansia kehittyny alasti auringon alla, mutta nyt se on haitallista. Mitä ihmettä on tapahtunut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi