Autoista tietävät ohoi....
Mistä tunnistaa kansivian autossa..?
Termari ja vesipumppu vaihdettu, mutta tekee kovan paineen, eikä oikein halua pitää esim pakkasnesteitä sisällä. Eli siis voisko olla kansivikanen? Mitä muuta tolle vois vielä tehdä? Korjaamoo kohti varmaan seuraavaks..
Kommentit (28)
Onko jäähdytysneste öljyistä? Haiseeko paisarissa pakokaasu? Kupliiko jäähdytysneste paisarissa lämpimänä tyhjäkäynnillä?
Vettä öljyn seassa?
Puristuspaine mittarilla kun mittaat esim. tulpan reiästä, tai diesel moottorissa hehkutulpan reiästä.
Bensa moottorissa norm. puristuspaine n.10 bar ja dieselissä n.20-25 bar.
Jos näyttää huomattavasti alle, niin kannentiiviste palanut, tai kannessa halkeama.
Puristuspainemittaus nyt ei paljoa kerro.
Onko nyt vähän väärä foorumi :D
Täällä keskustellaan menkoista ja bloggaajista.
Tai no, kai auton öljynvaihto on aika lähellä menkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Puristuspaine mittarilla kun mittaat esim. tulpan reiästä, tai diesel moottorissa hehkutulpan reiästä.
Bensa moottorissa norm. puristuspaine n.10 bar ja dieselissä n.20-25 bar.
Jos näyttää huomattavasti alle, niin kannentiiviste palanut, tai kannessa halkeama.
Pieni vuoto ei puristuspainemittauksessa näy, eikä sillä voi todeta mihin ne paineet katoaa.
Kun on tiedossa, että nestettä häviää ja painetta tulee, kannattaa sinne tulpanreikään laittaa mieluummin paineilmaa ja tutkia tuleeko se sieltä paisuntasäiliöön.
Mä sanosin monen vuoden koulutuksen perusteella että katalysaattorin häkäpönttö on sökö. Käännä invertterin johdot toisin päin ja imusarjan letku jakohihnan välistä. Jäähdyttimen nesteet kannattais kans kattoa ettei valu laturimen päälle ja sylinterien ohi. Sit alkaa futaa jos hyvin käy.
En tunnista mistään.
Terveisin Toyotan omistaja.
Joku letk vuotaa paisunta säiliön ja syyläriin n välissä. Avaa konepelti reilun ajon jälkeen. N. Puoli tuntia vähintään ja sammuta moottori, kuuntele tarkasti misä päin kuuluu pikku sihnää.
Aika selvät kansivian oireet. Ei muutakun nokka kohti korjaamoa ja pyydät niitä tekeen co² testin jäähdytys järjestelmään. Siinä pistetään semmonen tötsä kiinni paisuntasäiliöön, tötsässä on sisällä indikaattori aine, mikä haistelee häkää. Jos paisuntasäiliöön tulee vähäkin häkää, indikaattorin väri muuttuu. --> pahvi palanut tai kansi halki. Varaudu henkisesti tonnin remppaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on BMW.... :D
Kutoskone?
Jos pakoputkesta tulee pakkasnesteelle haisevaa höyryä, on se aika varma merkki kannentiiviste- tai kansiviasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on BMW.... :D
Kutoskone?
Juu.. Onko joku tyyppivika?
Vierailija kirjoitti:
Ja mammat taas korjaa autoja ;-)
Nyt meni ohi..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mammat taas korjaa autoja ;-)
Nyt meni ohi..?
MV
Mikä bemmi,vuosimalli ja mikä moottori tyyppi?
Kannen tiiviste jos mennyt tai kansi halki,ei lämppäristäkään tule kunnolla lämmintä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä bemmi,vuosimalli ja mikä moottori tyyppi?
Tuollanen 320 -91, ja 2.0L
Kyseessä on BMW.... :D