Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämäntapamuutoksessa onnistuneet

Vierailija
04.02.2016 |

Miten olette tehneet sen?

Minä olen täysin ryhditön, vaikka painoa on kertynyt vuosien aikana monta kymmentä kiloa ylimääräistä. Aloitus on vaikeaa, viikon jaksan mutta sitten repsahdus tulee. Masennus iskee, en jaksa enää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua muutosta tarpeeksi.

Vierailija
2/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttoi se, etten ajatellut tekeväni isoa muutosta ja luopuvani jostakin lopullisesti. Menin päivän kerrallaan, kirjoitin ylös ihan kaiken mitä söin (välillä laskin kilokaloreita, yleensä en) ja pyrin tekemään itseäni arvostavia valintoja. (Esim. suklaalevy vai luonnonjogurtti marjojen tai hunajan ja pähkinöiden kanssa - kumpi on keholleni parempi?) Söin säännöllisesti viisi kertaa päivässä, nälkää en kärsinyt.

Jos teki mieli pizzaa, niin söin sitä palan, en koko pizzaa. Punnitus viikottain ja löysiksi käyvät vaatteet motivoivat kummasti. Paino putosi n. 0,5 kg/vko ja pudotus on ollut pysyvä.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette tehneet sen?

Minä olen täysin ryhditön, vaikka painoa on kertynyt vuosien aikana monta kymmentä kiloa ylimääräistä. Aloitus on vaikeaa, viikon jaksan mutta sitten repsahdus tulee. Masennus iskee, en jaksa enää.

Teet muutokset väärällä tavalla, itsellesi sopimattomasti. Et pysty niihin sopeutumaan.

Vierailija
4/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaa hyvä tulee. Minulla ainakin on toiminut niin, että pikkuhiljaa pidensin kävelylenkkejä ja välillä juoksin ja lopulta juoksuohjelman avulla juoksin 10km. Myös ruoan kanssa sama juttu. Aluksi jätin punaisen lihan ja koko ajan olen vähitellen kuin itsestään siirtynyt terveellisempään ruokaan. Pidän myös herkkupäiviä, mutta en enää syö älyttömästi kerrallaan.

Vierailija
5/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on takana useita muutosyrityksiä, jotka lopahtivat muutamissa viikoissa. Viimeisellä kerralla jokin napsahti kohdilleen ja päätin, että en aio enää elää löllön ulkomuotoni ja huonon oloni kanssa. Etsin netistä inspiraatiota (instagram on tähän hyvä :D) ja kerroin läheisille muutoksesta, jotta lopettaminen ei olisi niin helppoa.

Tällä hetkellä puhtaasta ruoasta ja liikunnasta aiheutuva hyvä ja energinen olo pitää kiinni elämäntapamuutoksessa, ulkoiset muutokset ovat vain bonusta. :) Kannattaisiko sinun hankkia ainakin prosessin alkuun ruokavalio ammattilaiselta? Saisit käsityksen oikeanlaisesta syömistyylistä ja repsahtaminen ei ehkä olisi niin helppoa.

Vierailija
6/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on onnistunut, mutta vaatihan se kovaa selkärankaa ja itsekuria. Esim töistä jouduin ottamaan lopputilin ja naisenkin hylkäämään. Nyt elämäntapani on muuttunut siten, että dokaan joka päivä lujaa entisen töissä käynnin sijaan.

Vierailija
7/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika oli rahikaisella. Monet kerrat aloitin laihdutuskuurin.

Sitten vetäisin kuukauden nutrilett kuurin, jollon sain tiputettua sen ensimmäisen 10 kiloa. Siinä vaiheessa olin jo opetellut syömään tietyn väliajoin ne pussit. Siitä pikkuhiljaa lisäilin ruokaan, ja terveelliseen sellaiseen ja jatkoin painonpudotusta.

Itse tarvitsin sen kovan alkubuustin tohon painonpudotukseen, niin että näin että niitä tuloksia oikeasti voi tulla. Siitä oli hyvä mun jatkaa. Sopii toisille tämä, ja toisille taas ei. Sun tarttee vaan löytää oma tapas ja tehdä siellä pään sisällä se ajatustyö ja tehdä päätös missä pysyt. Ei oo helppoa, mutta kyllä siinä onnistuu jos vaan päättää. (-34kg laihdutin)

terkuin

nykyään norppipainoinen

Vierailija
8/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä muutoksilla :) Liikkumisessa voi ajatella niin, että jos esimerkiksi kunto kestää kävelyn niin pikkuhiljaa pidentää lenkin pituutta. Ei stressaa siitä, että kävelee hitaasti vaan keskittyy kävelemään pidempään, sen ripeyden saavuttaa sitten myöhemmin. Käytä portaita aina kun voit. Jää bussista vaikka töistä tullessa yhtä pysäkkiä aikaisemmin pois, sitten kahta, kohta jo kolme pysäkkiä ennen. Lautasmalli auttaa todella - ensin puolet salaattia/kasviksia, sitten neljäsosa proteiinia ja jonkun verran perunaa/riisiä. Itse huomasin, että karsittuani hiilarit minimiin se vaikutti vatsan toimintaan eli ummetus iski. 

Juo vettä, sitä voi maustaa tuoreen kurkun viipaleilla, sitruunalla, limellä tms. Aina ennen ruokailua lasi vettä, haalea vesi voi tuntua paremmalta kuin aivan kylmä. Säännöllinen ruokailurytmi, korkeintaan 4 tuntia aterioiden välillä. Esim. klo 06 aamupala, klo 09 välipala, klo 13 lounas, klo 17 päivällinen/välipala ja kello 20 iltapala. 

Vierailija
9/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreita laskin, koska se oli varmin keino varmistaa, että syön vähemmän kuin kulutan. Ja niin vain paino putosi. Vuoden on paino pysynyt kurissa, mutta nyt pitäisi pudottaa vielä vähän, niin pääsisin ihannepainoon.

Vierailija
10/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennoidut väärin, stressaat ja odotat ihmettä. Itse otin tavoitteen (aluksi -10kg), mutta en määritellyt aikarajaa. Ihan ensimmäisenä pitää uskoa siihen, että pystyy, vaikka se kävisi hitaastikin. Sen jälkeen hyviä valintoja kerta toisensa perään. 5 ruokaa päivässä. Aamupala ja lounas ovat isoimmat ateriat (kalorillisesti). Käytin apuna Kiloklubia, laskin päivän kaloritavoitteestani prosenttiosuuksilla, kuinka paljon saan "käyttää" mihinkin ateriaan. 

Sinun ei tarvitse luopua niistä ruuista mistä pidät. Etsit vain terveellisemmän tavan valmistaa niitä tai pienennät annoskokoa. Etsit uusia, kivoja reseptejä ja syöt monipuolisesti. Erityisesti kasvisten määrää kannattaa tarkkailla - vanha ohje 500g päivässä on hyvä ja siitä kannattaa pitää kiinni. Pian huomaatkin, että on huomattavasti mukavampi syödä määrällisesti enemmän esimerkiksi juuri kasviksia aterialla, kuin joku yksi surkea juustokönttä, jossa on paljon kaloreita mutta ei täytä mahaa. 

Muista silloin tällöin myös päästää itsesi vapaalle! Itse kävin esimerkiksi ravintoloissa syömässä joskus erityistilanteissa (kaverin synttärit tms) ilman huonoa omatuntoa. 10kg pudotukseen meni viitisen kuukautta. Söin mahdollisimman puhtaasti ja terveellisesti ja liikuin 3-5 krt viikossa (reipasta kävelyä, hölkkää, kuntosalia).