Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Pitääkö" kummin ottaa kummilapsi hoitoon?

Vierailija
04.02.2016 |

Minulla ei ole mitään kokemusta lasten hoitamisesta ja vaikka kummilapseni onkin kiva, tapaan häntä mieluiten niin, että vierailen heidän kotonaan tai he meillä. En oikein osaa olla lasten kanssa enkä tiedä mitä pienen lapsen (alle 2v) voisi oikein tehdä, jos hoitaisin häntä. Annan pojalle huomiota, kun hänen ja hänen äitinsä/perheensä näen, kyselen hänen kuulumisiaan hänen äidiltään, muistan synttäreinä ja nimipäivänä sun muina. En vain oikein osaa olla luonteva lasten kanssa ja kai hän huomaa sen. Hoitamista vierastan, vaikka minua usein kyselläänkin hoitajaksi (tähän asti olen voinut töiden varjolla kieltäytyä, kun aikaa ei ole ollut). Ja tietysti tunnen itseni vähän huonoksi kummiksi tämän takia.

Mahtaako täällä olla muita kummeja, jotka eivät osaa olla lapsen kanssa? Miten olette toimineet, oletteko hoitaneet ja niin edelleen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupauduin hoitamaan suunnilleen vuoden ikäistä kummilasta ja se oli kyllä yhtä tuskaa. Sittemmin kun lapsi on oppinut puhumaan eikä tarvitse enää vaippoja, yhdessäolo - jopa kahdestaan - on ollut paljon helpompaa. Nyt lapsi on 5-vuotias ja yritän järjestää hänelle silloin tällöin jotain pientä kivaa yhteistä tekemistä. Vaikka jopa minulla on kivaa, olen silti edelleen helpottunut aina kun palautan lapsen vanhemmilleen :) Mutta siis kun lapsi kasvaa, hoitaminen on koko ajan helpompaa. Ja varmasti vanhemmille riittää sekin, että käyt kylässä ja vietät aikaa lapsen kanssa ilman hoitovastuuta.

Vierailija
2/5 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hoitaa jos ei halua eikä se tunnu luontevalta. Ei ole mikään kummiuteen kuuluva velvollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni 13 ja 17 vuotiaat molemmilla kolme kummia, kumpaakaan ei ole kukaan näistä koskaan hoitanut, eli ei.

Vierailija
4/5 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa, AP. Kuulostaa, että osallistut ihan kiitettävästi kummilapsesi elämään. Pienten hoitaminen ilman kokemusta voi olla kylmiltään aika haastavaa. Kunhan lapsi kasvaa, niin voit varmaan paremmin ottaa joskus "hoitokeikkojakin".

Vierailija
5/5 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippaikäistä en huolisi hoitoon kuin korkeintaan ihan todella lyhyeksi ajaksi, mutta vanhempien lapsien kanssa on ihan mukavaa touhuta ja leikkiä. Eli hoitaisin kunhan lapsi on vanhempi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi