kateus on kiimaakin pahempi
Olen matkustellut työn takia seminaareissa ja asiantuntijatyössä varmaan sata kertaa käyden 3 kertaa maailman ympäri, Australiass,Japanissa,Koreassa ja kymmenissä eurooppalaisissa maissa. Tämä on rankkaa mutta erittäin antoisaa ja olen kiitollinen kun olen saanut tehdä työtäni. Luonnollisesti matkustan vielä lomillani mutta tykkään kotonakin olla.
Miksi sitten erityisesti kotiäidit ovat katkeria työstäni ja selittävät kuinka pitävät perheenhoitoa kutsumustyönään eivätkä missään tapauksessa maksustakaan ottaisi työtäni ja matkojani. Eivät haluaisi missään tapauksessa matkustaa kotikaupungin ulkopuolella. Kateus on kiimaakiin pahempi.
Kommentit (10)
Tai sitten ylpeys. Taidat itse olla turhan tietoinen omista "saavutuksistasi" ja kuvittelet että kaikki kadehtivat sinua. Matkailu ei todellakaan ole kaikkien juttu.
Missä kohtaa tässä oli se kateus? En tiedä, mutta lähinnä tulee katkeruus mieleen näistä ihmisistä joiden mielestä jokainen lause on kateutta. Voisitko avata lisää siis, kiitos! :)
Miksi sinua pitäisi kadehtia? Olet tehnyt omat valintasi ja toiset omansa. Tyydy niihin tai tee muutoksia, mutta opettele myös kunnioittamaan erilaisia ratkaisuja. Tyytyväinen ihminen ei ajattele olevansa kadehdittu.
Mäkin kerran pääsin jopa ulkomaille työmatkalle pariksi päiväksi. Näin toki lentokentän ja hotellin ja pari ravintolaa, mutta siinäpä se sitten. Yhtään omaa aikaa ei ollut.
Harva kotiäiti oikeesti haluaa olla kotiäiti koko ikänsä. Todellisuudessa sen on vaikea saada duunia ainakaan hyvää työtä oltuaan poissa työelämästä. Tällöin alkaa selittely kuinka raamatullisen tärkeää on olla kotirva ja kuinka älyttömän hyviä kotilapsista tulee. Urarva tekee myös kotitöitä.
Mä olen tehnyt elämästäni juuri sellaista kuin se juuri minulle sopii.
Mä en pystyisi olemaan uraäiti. Ei ole edes sellaista koulutusta, kun ei kapasiteetti riitä.
En silti tunne huonommuutta uraäitejä tai ketään muutakaan kohtaan.
Siperia on opettanut olemaan. Hajoa siihen! :)
Työmatkat on ihan peestä! Ei mun pomo maksa siitä, että lomailen vaan teen töitä. Perheen tai ystävien kanssa matkustaminen on ihan eri juttu. En ymmärrä miksi kukaan kadehtisi työmatkoja...
Työmatkat on ankeita. Kun on tarpeeksi korkeassa asemassa niin ei tarvitse tehdä työmatkoja.
Mistät päättelet että se on kateutta? Väitätkö, että kaikkia kiinostaisi viuhtoa jossain seminaareissa ympäri maailmaa?