Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAMASUT - torstaita!!

16.02.2006 |

Huomenta kaikille!

Rupesin eilen illalla mietiskelemään sitä alkuraskauden ultraa... Mulla on nyt rv 5+0 ja eka neuvola sovittu 7.3. eli silloin olis rv 7+5. Raskaus on ensimmäinen ja täynnä hämmennystä:) Mies sanoi eilen ettei oikein vielä pysty konkreettisesti uskomaan että olen raskaana - koska en näytä siltä! Toki hän on onnellinen, mutta ei tietenkään koe pieniä vatsan nipistelyitäni tai tissien kutinaa... Tiedättekös Helsingissä jotain mukavaa paikkaa, josta noita ultria voisi tiedustella? Ajattelin, että pääsisi mieskin mukaan tutkailemaan josko sieelä näkyisi jo jotain...

Toinen juttu... Mulle tuntuu kahvi maistuvan. Jostain luin, että max. kolme kuppia päivässä olis sallittu. Onko se niin tarkkaa? jos vaikka tulee juotua 4 ?! :) :)

Bluewish

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvista: tästä oli juuri uusimmassa Vauva-lehdessä, joku uusi tutkimus. Yli kolme kuppia kahvia/vrk on todettu aiheuttavan keskenmenoja.

En usko että jos yhtenä päivänä juot 4 kuppia niin siitä mitään aiheutuu. Mutta muistathan että kofeiini menee sikiöön, eikä ole sille mitenkään hyvästä. Siksi esim. runsaskofeiiniset " energiajuomat" on kokonaan kielletty raskaana oleville, niissä ihan lukee se kielto.

Minä olen tällaisen turhan tiedon haltija, tiedonjanoni on kyltymätön, ja varsinkin kaikki vauvoihin ja raskauteen liittyvä on hallussa. Mieheni mielestä olen " pilkunviilaaja" näin kauniisti ilmaistuna. ;D

Minä en ole vielä esitellyt itseäni, olen siis P-Savosta, 21 v. ja aviomies täyttää syksyllä 27 (vanha ukko ;) ). Poika syntyi syyskuussa -05 eli lapsille tulee n. vuosi ikäeroa.

Mitään eläimiä meillä ei ole (paitsi joskus villakoiria sängyn alla). Tämä toinen lapsi on nyt meidän viimeinen, ellei sitten tehdä iltatähteä joskus... En usko, tästä toisesta lapsestakin oli jo niin suuri kädenvääntö, minä en halunnut ja mies halusi. Olen tyytyväinen että annoin periksi, on se viisas mies :)

Minulla on alkanut närästää iltaisin, mikä ihme siihen auttaa?? En haluaisi ottaa mitään lääkettä...

Ja taas oli uusia plussanneita, ONNEA kovasti!!!

Luppa rv 7+6

Vierailija
2/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan vähän rajoittaa tuota kahvia... Yleensä juon vain aamuisin yhden ison kupin ennen töihin lähtöä, mutta näin vapaapäivisin on kiva hörpiskellä kahvia ja lukea lehteä pitkään, surffailla netissä kuppi kädessä jne... Onneksi tykkään myös teestä ja kofeiinnittomia vaihtoehtojakin löytyy:)

Bluewish

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan yli viikkonn kirjootellut. Flunssa alkoi eilen ja taas kipeänä. Olen vuoden ajan ollut vähän väliä sairaana ja nolottaa, kun joutuu olemaan poissa töistä. Onneksi nyt oma pienokainen myös sairaana ja häntä olen hoitamassa ja vapaa päiviä on sen verran, että ehtii sairastamaan kamalimman vaiheen yli ennekuin menen töihin sunnuntaina. Oma työnantaja ei mielissään, kun jäin kotio hoitamaan lasta, kun meillä töissä laatutyö ym. paperihommat vie ajan nyt (sosiaalialalla olen töissä ja esimies tehtävissä). Sen olen nyt huomannut, että työmotivaatio on ollut nollassa, kun itseä väsyttää niin karseesti nykyään ja pahoinvointiakin on ollut ilmassa. Mutta kyllä tää tästä taas, kun vire tulee päälle.

Ensi tiistaina alku-ultra ja jännittää hiukan, että monta kohdussa pienokaista on ja onko kaikki ok(lapsettomuushoidolla tulin raskaaksi). Tietysti on kaikki ok. Siitä lähdetään.

Mutta mukavaa torstaita kaikille!

Sefi

Vierailija
4/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvista olen kunnon kahvi hirmu meni tuossa aikaisemmin pannu tolkulla kahvia mut nyt on alkanut kahvi ällöttämään... hirveästi mieli tekee mutten pysty juoda tai ei mene alas kun korkeintaan puoli kuppia kerralla.

Varasin alkuraskauden ultran joka on 24pvä mutten tyhmänä tajunnut hintaa kysellä. Saa nähdä paljon köyhdyn sillä käynnillä.

onneksi alkaa hiihtoloma koulusta mutta on hirveästi koulu tehtäviä mitkä täytyy saada tehtyä nyt ens viikon aikana :(

T:Hexu ja papu rv 7+2

Vierailija
5/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillekkin sitten iski taas se flunssa...muutama viikko tässä ehdittiinkin olla terveitä.. eilen illalla kun poikaa laitettiin nukkumaan alkoi tuo pikkuinen yskimään ja yöllä olikin jo ihan tukossa:/ voi pientä rassukkaa, on kyllä rankkaa kun ei paljoa voi tehdä paremman olon puolesta, toivottavasti pian menee ohi!

sefille jaksuja taudin kanssa ja pienen sairastajan! meilläkin on ensi tiistaina se (uusinta)alkuraskauden ultra:) ..sitä odotellessa..

lupicaia(menikö oikein;)?)..mulla ainakin närästykseen, josta kärsin loppuraskaudessa, auttoi piimä! ..ja vielä kun siitä tykkään niin oli ihan kiva sillä " lääkitä" itteään, myös esim. rennie.tä saa ottaa r-aikana..en tiedä onko niinkään lääke, kuhan vaan rauhottaa tuota vatsantoimintaa:)

bluewish: mulle ei tuo kahvi maistu, mutta olen myös lukenut noitten kofeiinia sisältävien(ja muutenkin piristävien) juomapullojen kyljestä että ei sa käyttää raskaana ollessa eikä imettäessä, joten luultavasti tuo pitää paikkansa myös kahvinjuonnin kanssa, tosin tiedän montakin, jotka kahvia juoneet raskaana ja silti aivan täydellisesti kaikki mennyt..

nyt peittojen alle jos pääsisi eroon tästä vilusta.

fiikuna ja myttymöttönen rv.6+

Vierailija
6/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sefi, täällä on kohtalontoveri, flunssaoireita on täälläkin :( Tosin kuume ei ole noussut, ei minulle eikä tytsylle, joten koulussa ja tarhassa ollaan normaalisti. Vähän kurjaa kun väsyttää ihan pirusti ja mulla on tänään pitkä päivä yliopistolla eli aamukasista iltakuuteen. Huoh... Yksi tentti siis takana jo tältä aamulta ja hyvin meni... Nyt pitäisi väsätä yhtä esitystä, joka ei inspaa yhtää. Olen havainnut, että muillakin lokamasuilla on innon puutetta, mitä nyt tekeekin työkseen tai opiskelee. Toivotaan, että tää laiskuus ja saamattomuus menee ohi.

Eilen kerroin mun yhdelle ystävälle raskaudesta, kun olen menossa viikonloppuna hänen polttareihinsa, enkä halua, että hän ihmettelee miksen ole täysillä bilettämässä mukana. No, selvisi, että tää ystävä on itsekin raskaana! Hauskaa!

Nyt taustalle,

S-i ja Lumikukka 7+2

Vierailija
7/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näyttäisi kaikilla olevan ultra ensi tiistaina! Vähän jännää! Toivotaan, että sykkeet löytyy kaikilta lapsosilta. Mulla ois tuolloin rv 8+0 eli luulisi kyllä sykkeen näkyvän.

Tsemppiä odotteluun! Viisi yötä vielä :)

S-i

Vierailija
8/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista paranemista kaikille flunssasta kärsiville!

Itsekin täällä kärvistelen, mulla tosin on vaan ollut kauhea vatsatauti. Oksensin toissayön ja eilisen päivän. Olo oli tosi heikko, pysytyssä ei pystynyt olemaan ollenkaan, alkoi heti pyörryttää. Ja sitten illalla nousi vielä kuume. Onneksi anoppi haki lapset eilen päiväksi, että sain levättyä. Tänään on jo onneksi parempi vointi. Kyllä sitä eilen kävi mielessä, että toivottavasti pikkuinen kestää menossa mukana.

Täytyy varmaan vähentää sitä kahvin juontia täälläkin, tulee kyllä juotua reilusti enemmän, kun tuo 3 kuppia päivässä. Nyt ei ainakaan vielä ole tullut mitään yökötystä sitä kohtaan. Ensimmäisessä raskaudessa en voinut juoda kahvia ollenkaan, mutta toisessa ei tullut mitään yökötystä ja sillonkin join kyllä paljon!

nöpö & masuasukki 6+3 (laskin nuo viikot uudestaan ja aikaisemmin oli laittanut aina viikon liikaa...)

Vierailija
9/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä pahoinvointi jatkuu. nyt ei niin paha olo kun muina päivinä. eilen hain loppu viikon sairaslomaa, jotta voin sit kotona lepäillä ja ossentaa ;) ainakin vaavilla kaik hyvin kun mulla huonosti !!!

maanantaina alkuraskauden ultraan...jänskättää !

vointeja kaikille ja nautitaan odotuksesta vaiks vähän kuvottava olo onkin ;)

Vierailija
10/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä väsymystä alkaa vissiin täällä päässä esiintyä, sillä nukuin eilen 3,5 h päiväunet :/ En edes kuullut kun mies kävi laittamassa tytön unille viereiseen pinnikseen.

Onneksi kyllä tuo sitten tasoittui yöunissa, jaksoin tehdä opintoja melkein kahteen asti. Meinasi iskeä ensin jo uskonpuute tuossa gradunväännössä eilen, kun ei millään mikään onnistunut, mutta sitten sain itseeni valettua uskoa. Eiköhän se tästä :)

BLUEWISH: Pk-seudulla alkuraskauden ultria tekevät aika monetkin lääkäriasemat, mutta itselläkin on ollut ongelmaa että miten löytyisi " kiva paikka" eli jossa saisi ystävällistä kohtelua. Viimeksi kävimme sellaisella iäkkäämmällä mieslääkärillä, josta ei jäänyt niin mukavat muistot kuin olisin toivonut. Nyt päätin sitten varata ajan lasten lääkäriasema Pikkujätistä, ajattelin että siellä ne on ainakin kivoja! :) Saa nähdä ovatko.

Eilen oli puhe myös siitä SUKUPUOLEN SELVITTÄMISESTÄ. Esikoisen sukupuolen selvitimme 3D-ultrassa, joka oli mulle tosi tärkeä kokemus. Tuntui, että vauva konkretisoitui kun hänet näki siellä ihan " elävänä" , eihän noita 2D-ultrakuvia oikein hahmota kunnon vauvaksi. Saimme 3D-ultrasta myös kuvia tytön kasvoista, ja on myönnettävä, että hämmästyttävän samannäköinen hän on kuin noissa kuvissa. Mutta tärkeintä oli silloin tuo vauvan konkretisointi, sellainen " meille on oikeasti tulossa vauva!" -fiilis.

Toisessa raskaudessa tuo 3D-ultra ei tunnu ihan niin tarpeelliselta, ja onhan se tosi kalliskin. Voi olla, että mietimme sitä sitten rakenneultran jälkeen, jos ei sukupuolta näy tai kerrota. Kätilöopistolla ainakin vielä 1,5 v sitten oli käytäntö, että ei kerrota emmekä edes kysyneet sen vuoksi.

Haluaisin siis kuitenkin tietää sukupuolen, koska se auttaa jotenkin sopeutumaan etukäteen siihen, millainen tyyppi perheeseen on muuttamassa. Lisäksi minusta tuntuu hassulta kutsua vauvaa " vauvaksi" , joten haluaisin että hänelläkin on nimi heti syntyessään. Siihenkin tuntuu helpommalta sopeutua, jos sukupuoli on tiedossa, eikä kahta eri nimeä.

Nyt heräsi 11kk tyttö, nukkuikin mahtavat 50 minuuttia päikkäreitä :/

Hyvää torstaita kaikille!

Coe rv 4+3

Vierailija
11/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillisesti monia tuntuu flunssa vaivaavaan. Niin myös meillä :o( Esikoinen on jo kolmatta päivää nuhainen vaikka aikaisemmin hän ei ole sairastanut mitään. Ollaan kohta lähdössä reissuun, joten toivottavasti hän paranee sitä ennen..

Mäkin olen kova juomaan kahvia/teetä. Ja nyt kun on vielä kylmä koko ajan niin tekis mieli juoda entistä enemmän lämmikettä. Olenkin nyt korvannut kahvin melkein kokonaan teellä (onko teessä edes vähemmän kofeiiniä?!?) ja sitten juon lämmintä kaakaota.

Me ei esikoisesta kysytty sukupuolta vaikka käytiin 3D -ultrassa. Mulla oli tosi selkeät poika-oireet (ei pahoinvointia ja ihan poikamasu) ja poikahan se oli :o)

Mulla vointi on ihan ok. Mitä nyt väsyttää ja viluttaa.. Vajaa 2 viikoa vielä ultraan ja 3 viikkoa neuvolaan. Jännittää!

Mukavaa päivää!

Goblin rv 5+4

Vierailija
12/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas väsyttää nyt kun sain muksut nukkumaan, hoitotyttö on kuumeessa, joten haetaan toivottavasti heti päikkäreiden jälkeen. Pitää päikkäreille tästä itsekin lähteä, on tullutkin tavaksi jo nukkua muksujen kanssa samaan aikaan :)

Pk-seudulla on toki monia paikkoja, joissa tehdän alkuraskauden ultria. Itse menen Femedaan, koska olen täältä lukenut, että se olisi hyvä paikka, toivottavasti myös oma kokemus on vastaavanlainen.

Eipä tässä tällä kertaa muuta, lähden tästä nukkumaan.

Kati 7+4

Vierailija
13/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstai on toivoa täynnä... Ei kyl tuntunu siltä kun aamulla heräsin. Eilisen olin vatsataudissa ja pojat kanssa. Tyttö sairasti jo maanantaina. Sain kaks päivää saikkua eli huomenna pirteänä taas töihin :/ Aamulla uskalsin sentään jo syödä jotain, teki jopa ihan hyvää :)

Jos sitä tänään tekis muutakin kun nukkuis.. Vein tytön eskariin ja me toipilaat jäätiin kotiin. Jos jaksais vaikka ruokaa laittaa ja sen verran enemmän ettei sitte huomenna tarttis. Aamulla jo kuuteen meno, huoh...

Siitä kahvin juonnista. Mä oon ainakin juonu raskausaikoina aina ku mieli tekee, paitsi kun likkaa odotin niin lopetin sen kokonaan. Ei vaan tehnyt mieli. En minä ole ikinä edes maistanut noita energiajuomia, limukaan ei yleensä uppoa. Vesi on parasta :)

Ja ilman alkuraskauden ultraa ajattelin pärjätä myös tällä neljännellä kerralla... Päivä kerrallaa. Neuvola-ajan sain 6.3. Vaikkei siinä mitään vauvasta selviäkään. Niskaultrassa sitten

Mutta päivänjakoa kaikille raskautetuille!

Sanna rv 6+2

Vierailija
14/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vaan sairastelevia paljon. Onneki me ollaan vielä terveitä. Käytiin tänään esikoisen kanssa katsomassa hänen tulevaa päiväkotiaan johon menee ensi kuussa hoitoon. Oli oikein mukavan näköinen paikka. Ensi viikolla käydään sitten oiken kunnolla tutustumassa. Ihanaa että sain pojalle sellaisesta kunnallisesta päivähoitopaikasta paikan josta en ole kuullut kun pelkkää hyvää. Ihanaa, yksi stressin aihe vähemmän.

Sukupuoli kysymykseen: Minulle on tietty aivan sama kumpi tulee onko tyttö vai poika, kumpikin yhtä tervetullut. En ajatellut että otan sukupuolen selville ennen syntymää. Viimeeksi tiesin jo että saamme pojan joten sukupuoli ei tullut synnytyksessä yllätyksenä (nyt haluaisin kokoea sen yllätyksen) MInulla oli esikoista odottaessa poika fiilikset ja nytkin tuntuu että poikaa odotan.

Täällä on parikin joulumammaa 03.Minäkin olin aika aktiivisesti mukana keskusteluissa mutta sitten jäi jostakin syystä kirjottelematta. Vieläkö joulumammat 2003 pinoutuvat taapero puolella? Minun entinen nimimerkki oli miukumau mutta nyt olen muuttanut sen.

T:Opokas ja uppis

Vierailija
15/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan moni muukin flunssassa, kuten mekin, koko perhe. Mutta muuten edelleen oireettomana mennään. Tuntuu kyllä että maha olisi alkanut turvota, kuvittelenkohan vaan???!!

Juuri herättiin reilun kahen tunnin päikkäreiltä ja nyt välipalalle:)

RV 6+

Vierailija
16/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun löytyy joulumammoja03 muitakin. En tiedä, vieläkö siellä porukat kokoontuu koska jäin itse pois jossain vaiheessa. Musta tuntuu, että tää odotusajan pinoutuminen on kivaa ja sitten treffailu mammojen kanssa kun on synnytys takana. Lapsen kanssa en oikein jaksanut ryhtyä surffailemaan. Mutta kukin tyylillään!

Kahvista: yhdyn edellisiin keskenmenoriskistä lukeneisiin. Jossain oli niinkin väljä ilmaisu kuin " pari" kuppia päivässä. Mun mies alkoi heti plussan jälkeen taas töhöttämään, että nyt et sitten juo sitä, etkä syö tätä...AAARGH! Ihan ku itse ei jo tietäis mitä vaille jää!

Musta tuntuu kun tän tokan kanssa ryhtyis etumus pullottamaan saman tien. Yritän salata töissä asian mahdollisimman pitkään, että voin syksyksi kosiskella kuukauden pestiä (olen opettaja määräaikaisella sopimuksella...). Äitiyskorvaukset jää muuten olemattomiks, minimillä ei lainojen kanssa oikeen eletä (vaikka pitäis lyhennysvapaatakin..). Muuten hyvä ammatti mutta nää mammailut menee aina hankaliks jollei ole virkaa.

Oon myös ollu ihan megaväsynyt ja motivaation puutteessa tän päivän. Mulla on tällä hetkellä vaikeestivammaisten luokka ja vaihtaessani vaippaa 16-vuotiaalle pojalle, alkoi päässä kiristää koko homma (hän yritti tietysti kaikin keinoin, kuin 1-vuotias kaikesta kiinnostunut, hankaloittaa puuhaa...). En tiedä miten loppukevät tulee hommissa sujumaan kun on niin fyysistä (joutuu nostelemaan kavereita). huoh ja voimia kevääseen toivoo hän!

Ainiin. la:ksi vauva-lehden laskuri antoi 18.10. Olen kaiketi rv 6+?

Vierailija
17/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista ja samoin teille!!! Juniorille terkkuja meidän prinsessalta, vauhti on meillä edelleen kova;)

Ja sori kun laitoin niin töksähtelevän tekstarin, Neiti ei suostunut oikein nukahtamaan kun naapuri päätti kiinnittää tauluja seinään siinä puoli kymmenen hujakoissa...MURRRR!

Toivottavasti tässä kevään koittaessa tosiaan voitais treffata!

Vierailija
18/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan mulle nyt identiteettikriisi, kun entisestä " Joulumammasta 2003" tulee nyt " Lokamasu" ;) No, ehkä ei kuitenkaan. Mulla kirjoittelu " joulumammoihin" (meillä on oma MSN-yhteistö) on edelleen jokseenkin ahkeraa, koska istun työkseni koko päivän koneella - hulluksihan tässä tulis, jos tosiaan tekis KOKO päivän töitä ;) Pidän ihmisiä, joille kirjoitan päivittäin, enemmän tai vähemmän ystävinäni, sillä heille tulee kerrottua aika paljon arjen murheista ja iloista. Ymmärrän kuitenkin hyvin, ettei kallisarvoista aikaa lapsen kanssa halua uhrata surffailuun, jos on esim. töissä, joten kuten liina-kukka totesi, kukin tavallaan :)

Mulla on tänään aika epäuskoinen olo, mistään ei huomaa, että olisin raskaana, vaikka miten koitan kuulostella itseäni :O Ettei vaan eteilisi mitään pahaa... :/ Koitan olla murehtimatta.

Täytyykin lähteä hakemaan poitsua hoidosta. Se on MOI! :)

Vierailija
19/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin nyt sitten minäkin sen alkuraskauden ultran - Helsingin Diacorista. Saapi nähdä millainen setä siellä on vastassa, mutta jostain luin kehuja. Päivä on 1.3. eli silloin olis jotakuinkin rv 6+5. Neuvolaan sitten seuraavalla viikolla heti.

Aika hauska päivä ollut tänään - kävin seurailemassa pikkuveljen penkkariajeluita ja H&M:ssä kurkkimassa mammavaatteita... Hieman nolottaa, koska en haluaisi innostua raskaudesta vielä näin varhain jos vaikka meneekin kesken. Mutta kaikki on niin uutta ja jännittävää! Tajusin, että niitä mammavaatteita voi käyttää muutkin kuin isovatsaiset - itse asiassa moni paita on juuri ideaalipituinen tällaiselle pitkäselkäiselle, joka ei tykkää siitä että napa vilkkuu(; Oli ihan hyviä alennuksiakin... Hih.

Oletteko muuten muuttaneet urheilutottumuksianne raskauden alkuvaiheessa? Mä ajattelin että " mun lajit" eli Spinning ja Bodypump olis ihan ok, kunhan ei nostele pumpissa liian suuria painoja. Onko kokemusta? Seinäkiipeilyn joutunen jättämään pois aika alussa, koska mahdollinen putoaminen tuottaa aika äkkinäisen nytkähdyksen kropassa. Kertokaa kokemuksianne!

Bluewish rv 5+0

Vierailija
20/25 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aikaisemmasta raskaudesta se kokemus, että melko pitkään pystyi tekemään kaikkea mitä ennenkin, jos väsymys ei vaan vienyt sohvaan.... Usein vei...................... Keskivälin jälkeen vaihdoin pacen punttisaliin koska toistuvat lattialta makuulta nopeasti suoritettavat nousemiset alkoi olla hankalia. punttiksella oli helppo tarkkailla sykettä, ettei nouse yli 140. Nyt aion pysyä uuden intohimoni samban parissa mahdollisimman pitkään ja osallistua karnevaaleillekin kesäkuussa vaikka sitten masu pystyssä, jos mut vaan mukaan huolitaan (en ehkä siinä vaiheessa pyösitä persua pelkissä stringeissä......). Kauhee väkertäminen vaan siinä puvussa, tuskin valmiina on mitään mamma-asuja.......;)

Ja vielä tosta mammachattailystä, tarkoitin, että lopetin juuri ajanpuutteen vuoksi, meillä on kolme kerrosta ja kone alhaalla kun kaikki lasta kiinnostava/hänelle sallittu keskellä tai ylhäällä. No juu, nyt askoon katselemaan naperolle sänkyä. siis esikoiselle.