Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö te samaa lihamyllyä kalalle ja lihalle

Vierailija
04.02.2016 |

Mulla on kaksi lihamyllyä, toinen käsin veivatta ei mahdu keittiössä mihinkään. Seissyt jo 7 vuotta kaapin perällä käyttämättömänä. Olen ajatellut, että sitku sitku mulla on tarpeeksi iso keittiö, niin otan sen käyttöön kalalle ja teen kalapullia / puikkoja itse.

Nyt alkaa vaan näyttämään siltä, että ei sitä isoa keittiötä koskaan tule olemaan.

Sinkkumies

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait se mylly sentään pestään käytön jälkeen joten samahan se on vaikka samalla myllyllä jauhaisi lihaa ja kalaa.

Vierailija
2/3 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata käyttää samaa,

kuten olisi myös hyvä ettei käytä samaa leikkuulautaakaan kalalle ja lihalle.

Sillä kala saa sen vempeleen haisemaan ja se tarttuu lihaan. Jos siis on tarkka ja herkkä.

Mut jos ei itseään haittaa niin mikäs siinä, kunhan pesee sen huolellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pestä ne myllyt, ei voi kumpaakaan käyttää ollenkaan, jos ei puhdista jokaista pikku koloa(esim vanupuikolla). Kalaa kannattaa pestä ensin viileällä vedellä ja sitten vasta lämpimällä niin ei proteiinit tahmaannu lähtee puhtaaksi paremmin. Kalahan tahmaa leikkuulaudat ja sitä syön usein koska kalastan paljon. Etikka suola sooda tai fosforihappo, ehkä sitruunahappo myös auttaa leikkuulautojen hajuhaittoihin jos on unohtunut tarkka pesu. Lihaa ´käytän harvoin enkä kyllä jauha sitä, jauhelihaa olen varmaan ostanut yli 2 vuotta sitten joten ei ole hirveää menekkiä sillä saralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi