Yle sivujen masennustesti. Paljon "pisteitä" saatte?
http://yle.fi/uutiset/masennusmittari__tarkista_oma_tilanteesi/8624717
9 pistettä. Lievää alakuloa mutta päivä kerrallaan eteenpäin. Yksinolo vaan surettaa :(
Kommentit (64)
16. Tiedossa on. Oon vaan aatellut että pitäis muuttaa asennetta. Mieskin sanoo että oon kuten se masentunut robotti linnunradan käsikirjasta.
7p. Hassua, mieheni epäilee minun olevan masentunut. Taidan kuulua siihen pieneen joukkoon, joka on vain patalaiskaa sakkia. :/
Vierailija kirjoitti:
21 pistettä. Kiitos kun linkkasit tuon testin. Itku tuli kun luin tuloksen. Olin kyllä arvellutkin että saatan olla jonkinasteisesti masentunut.
Täytyy ottaa jostain selvää, mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä. En halua papereihini merkintää mt-ongelmista.
Ei mt-ongelma ole häpeä nykyaikana. Parempi ottaa ajoissa kissa pöydälle ja jutella asioista lääkärin kanssa. Ulkoa päin ei todellakaan voi huomata onko toinen masentunut vaiko ei. Nähtiinän se Nelan tapauksessa.
21 pistettä. Ei ole diagnosoitu mitään enkä ole koskaan puhunut lääkärille tai läheisille. Oikeastaan olen aika yllättynyt, vaikka pakko myöntää että yleensä tuntuu vaan pahalta kaikki. Lääkäriin ei kuitenkaan tämän perusteella menisi itkemään... ainakaan vielä.
Sellaiset jotka eivät viitsi hoidattaa mielenterveyttään häpeän pelossa, pitäisi oikeasti vähän ojentaa jollain moraalisaarnalla.
Sellaiset ihmiset jotka pitävät tuollaista häpeäkulttuuria yllä, ovat syyllisia kaikkeen pahaan mitä tapahtuu jos joku pimahtaa ja tappaa jonkun, joitain tai itsensä.
11. Mies on masentunut ja ajoittain alakuloa tarttuu. Muutoin olen tyytyväinen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
21 pistettä. Kiitos kun linkkasit tuon testin. Itku tuli kun luin tuloksen. Olin kyllä arvellutkin että saatan olla jonkinasteisesti masentunut.
Täytyy ottaa jostain selvää, mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä. En halua papereihini merkintää mt-ongelmista.
Onkohan samalla tavoin ajattelevia masentuneita paljonkin?
Pidätkö masentuneita mielenvikaisina, hulluina, epäkelpona luusereina?
Mistä "papereista" tarkalleen ottaen puhut. Ei ole mitään mystistä The Paperia joka sinun on liimattava otsaasi, josta kaikki näkisivät kuinka hullu ja yhteiskuntakelvoton olet.
En pidä, todellakaan (päinvastoin, monet heistä ovat keskimääräistä fiksumpia, empaattisempia ja herkempiä) vaan pidän ihmisiä todella ennakkoluuloisina mt-ongelmaisia kohtaan. Haen parhaillaan töitä ja sellaiselta alalta, etten halua että joudun missään sanomaan kysyttäessä, että minulla on mt-diagnoosia.
21 pistettä. Tiedän olevani masentunut mutta en tee asialle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan samalla tavoin ajattelevia masentuneita paljonkin?
Pidätkö masentuneita mielenvikaisina, hulluina, epäkelpona luusereina?
Mistä "papereista" tarkalleen ottaen puhut. Ei ole mitään mystistä The Paperia joka sinun on liimattava otsaasi, josta kaikki näkisivät kuinka hullu ja yhteiskuntakelvoton olet.
En pidä, todellakaan (päinvastoin, monet heistä ovat keskimääräistä fiksumpia, empaattisempia ja herkempiä) vaan pidän ihmisiä todella ennakkoluuloisina mt-ongelmaisia kohtaan. Haen parhaillaan töitä ja sellaiselta alalta, etten halua että joudun missään sanomaan kysyttäessä, että minulla on mt-diagnoosia.
Menisit valehdellen töihin, mitä et välttämättä kestäisi henkisesti? Mieti vähän pidemmälle!
Jos olet nyt ihan finaalissa, mitä olet sitten kun taakkanasi on joku täysin epäinhimillinen työtaakka. Et voi teeskennellä, filmata ja esiittää koko ikääsi.
17 pistettä. Masentuneempi viimeisen kysymyksen jälkeen, jossa oletettiin ystävien olemassaolo.
16,mutta tässä elämäntilanteessa positiivisempikin persoona olisi alakuloinen. Olen työtön ja veloissa, eikä tulevaisuudessa näy hyvää etenkään taloudellisesti. Onneksi on omaa syytä, niin ei tarvitse olla kenellekään katkera :D
29, score!!! 😔 Hoitokontakti on, ei tunnu auttavan.
15 p. Joo hiukan masentunut, ollut psykiatrilla, lääkkeet auttaa jonkun verran. Mulla on ahdistusoirehäiriö.
Pojot 28. Vaikea toistuva depressio jo vuodesta 1998. Voi kun tämä piina päättyisi pian.
17 p.