Keisarileikkauksen jälkeen urheilu(crossfit)
Moi, onko täällä ketään kuka olisi synnyttänyt keisarileikkauksella, ja harrastaisi a) kuntosalia tai b) crossfitiä. Kuinka nopeasti olet palannut lajin a) tai b) pariin takaisin?
Synnytin sektiolla muutama kk sitten, sain nyt luvan palata salitreenin pariin mutta vielä kun ei saisi hyppiä tai juosta niin mietin että missä vaiheessa uskaltais crossfittaamaan..
Kommentit (4)
Kuntosalin itse ajattelin aloittaa parin tai kolmen kuukauden päästä sektiosta. Suoria vatsalihaksien treeniä eli lankutusta ym. kannattaa vältellä jopa puolikin vuotta erkaantumisen vuoksi. Tietysti voit käydä fysioterapeutilla tsekkaamassa erkaantumisesi.
Vierailija kirjoitti:
Odottelen väittelymyrskyä onko keisarileikkaus synnyttämistä...
"synnyttänyt keisarileikkauksella..."
Ei mitään järkevää sanottavaa aiheeseen :)
Sain lapsen Jumalan armosta keisarileikkauksen kautta. "Tavalliseen" alatiesynnytykseen leikkausta ei voi verrata mutta sinun harmiksesi se on synnyttämistä siinä missä sinun pillusi repeäminenkin. Synnytys=syntyminen=lapsen ulostulo. Onneksi tässä maassa synnyttämiseen on vaihtoehtoja, ettei kenenkään tarvitse välttämättä kuolla synnytykseen.
En tee crossfitiä mutta aloitin salilla ja jumpissa käymisen ehkä pari kuukautta sektion jälkeen. En edes yrittänyt treenaata mitään vatsalihaksia ja tein kaikki liikkeet todella pienillä painoilla, luultavasti vähän liiankin varovasti. Oli oikeasti aika kova pala kun olen tottunut tekemään treenit aika täysillä. Rskausaikana oli sentään se maha "merkkinä", että tässä ei pysty ihan täysillä tekemään, mutta synnytyksen jälkeen oot ihan omillas ja yritätä vaan muistuttaa itselles että mulla on siis selitys tähän maharöllöön. Mutta toisaalta oli aika mielenkiintoista seurata sitä miten oma keho muuttuu.
Tasan kuusi kuukautta synnytyksestä aloin kokeilla vatsoja ja oikeesti nauratti miten avuttomalta niiden tekeminen tuntui. Nyt yhdeksän kuukauden jälkeen kroppa tuntuu jo ihan omalta ja pystyn tekemään hypyt ja lankut sun muut ihan normaalisti - tosin käyn salilla nykyään niin hävettävän harvoin, että vatsat on huomattavasti heikommat kuin ennen raskautta mutta onneksi ei näy päälle päin! ;)
Tsemiä, en tiedä oliko tästä apua mutta ota iisisti:)
Odottelen väittelymyrskyä onko keisarileikkaus synnyttämistä...
"synnyttänyt keisarileikkauksella..."
Ei mitään järkevää sanottavaa aiheeseen :)