Miten valmistautua tradenomi-pääsykokeisiin?
Lähivuosina opiskelleita tradenomeja paikalla?
Minkälaisia asioita kannattaisi alkaa jo kertailla, jos haluaa päästä läpi tradenomikoulutukseen?
Pohjalla ammattikoulu ja joitain melko heikkoja osa-alueita esim. matikka?
Minkätasoisia matemaattisia tehtäviä pääsykokeeseen voisi olettaa tulevan?
Ja vaikka mieli tekee murjaista niitä tradenomi-haukkuja, niin jätäthän väliin, kiitos! :)
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
AInakin kannattaa valmistautua työttömyyteen, tuolla tutkinnolla kun ei valitettavasti juuri työllistytä.
No olen itse työllistynyt ammattikoulutuksellakin, joten uskon sen onnistuvan tradenominakin. :)
Ei näinä aikoina voi kukaan olettaa automaattisesti valmistumisen jälkeen saavansa koulutusta vastaavaa työtä mutta mä en huonompiakaan duuneja pelkää ja jos se vaatii matalalta ponnistamisen niin sitten niin tehdään.
-ap
Matikan tehtävät menee hyvin jos löytyy loogista päättelykykyä, mutta jos sulla on huono matematiikka niin sit ehkä vaatii vähän treeniä.
Tässä esimerkkikysymys joltain vuodelta, löysin netistä:
Kaupungin yrityksistä 15:lla oli asiakkaita Ruotsissa ja 12:lla Venäjällä. Kyseisten yritysten joukossa oli 6 sellaista yritystä, joilla oli asiakkaita sekä Ruotsissa että Venäjällä. Kuinka monella yrityksellä oli asiakkaita vain Ruotsissa tai Venäjällä?
Meillä oli ennakkomateriaali joka tuli lukea. Sok:n vuosikertomus ja englanninkielinen artikkeli. Ja vuosi oli 2013. Mulla enkku hyvin hallussa mutta silti käänsin ihan kirjoittamalla suomeksi koko artikkelin. Näin jäi hyvin mieleen.
AInakin kannattaa valmistautua työttömyyteen, tuolla tutkinnolla kun ei valitettavasti juuri työllistytä.