Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten valmistautua tradenomi-pääsykokeisiin?

Vierailija
03.02.2016 |

Lähivuosina opiskelleita tradenomeja paikalla?
Minkälaisia asioita kannattaisi alkaa jo kertailla, jos haluaa päästä läpi tradenomikoulutukseen?
Pohjalla ammattikoulu ja joitain melko heikkoja osa-alueita esim. matikka?
Minkätasoisia matemaattisia tehtäviä pääsykokeeseen voisi olettaa tulevan?

Ja vaikka mieli tekee murjaista niitä tradenomi-haukkuja, niin jätäthän väliin, kiitos! :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AInakin kannattaa valmistautua työttömyyteen, tuolla tutkinnolla kun ei valitettavasti juuri työllistytä.

Vierailija
2/3 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AInakin kannattaa valmistautua työttömyyteen, tuolla tutkinnolla kun ei valitettavasti juuri työllistytä.

No olen itse työllistynyt ammattikoulutuksellakin, joten uskon sen onnistuvan tradenominakin. :) 

Ei näinä aikoina voi kukaan olettaa automaattisesti valmistumisen jälkeen saavansa koulutusta vastaavaa työtä mutta mä en huonompiakaan duuneja pelkää ja jos se vaatii matalalta ponnistamisen niin sitten niin tehdään. 

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikan tehtävät menee hyvin jos löytyy loogista päättelykykyä, mutta jos sulla on huono matematiikka niin sit ehkä vaatii vähän treeniä.

Tässä esimerkkikysymys joltain vuodelta, löysin netistä:

Kaupungin yrityksistä 15:lla oli asiakkaita Ruotsissa ja 12:lla Venäjällä. Kyseisten yritysten joukossa oli 6 sellaista yritystä, joilla oli asiakkaita sekä Ruotsissa että Venäjällä. Kuinka monella yrityksellä oli asiakkaita vain Ruotsissa tai Venäjällä?

Meillä oli ennakkomateriaali joka tuli lukea. Sok:n vuosikertomus ja englanninkielinen artikkeli. Ja vuosi oli 2013. Mulla enkku hyvin hallussa mutta silti käänsin ihan kirjoittamalla suomeksi koko artikkelin. Näin jäi hyvin mieleen.